{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.429 visninger | Oprettet:

Yagiz K
Yagiz K
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2

Værksted/taksator vil ikke lave yderligere på bil {{forumTopicSubject}}

Kære Bilgalleri!

I sommers var min bil desværre involveret i et færdselsuheld og har siden da været på værkstedet i alt ~5 gange!

Årsagen til, at bilen har været på værkstedet så mange gange, er fordi taksator i første omgang var nærig og ikke ville give tilladelse til at udskifte skærmen, kofangeren og forlygten. Så vidt jeg er informeret, har forsikringen i alt betalt for følgende:

Alternativ forlygte (blev skiftet senere, grunden dårlig stand)
Ny u-original kofanger (blev senere erstattet med en anden, da pasformen var helt gal)
Ny original forlygte
Ny original skærm
Ny original kofanger
Dertil lakering af alle delene, selvom de blev erstattet af original-delene efterfølgende.

Problemet nu er, at når jeg ser på bilen, kan jeg se, at kofangeren ikke sidder ordentligt (i hvert fald værre end før). Jeg mener selv, at mellemrummet mellem forlygten og kofangeren er for stort (eller større end før), og man kan tydeligt se og mærke, at der er et "trin" fra skærmen til kofangeren, så det er ikke "i en" (hvis det giver mening).

Jeg gjorde værkstedet opmærksom på, at hjulet på den pågældende side, hvor uheldet fandt sted, nu er rykket tilbage med ca. 1-1.5cm i forhold til den anden side, og inderskærmen er flænset og kan ikke klikkes på plads igen.

Jeg gjorde værkstedet opmærksom på dette, efter jeg havde hentet bilen for fjerde gang, og fik en aftale ugen efter for at få det ordnet. Men det viste sig, at de kun havde skiftet bærearmen på deres regning og bare stripset inderskærmen på plads. De sagde, at de ikke kunne forbedre kofangerens pasform.

Jeg ringede til taksator og gjorde ham opmærksom på disse forhold. Han blev mere eller mindre vred og sagde, at jeg ikke kunne komme med "nye" skader på bilen, selvom jeg havde sagt det siden første gang jeg afhentede bilen. Men han vil ikke give mere, og lukkede sagen der.
Hvad vil I anbefale, at jeg gør i dette tilfælde? Der er en firehjulsudmåling af bilen bogstaveligt talt dagen før uheldet og endnu en ca. to dage efter, hvor det tydeligt fremgår, at bilen er skæv i forhold til placeringen af støddæmperne osv. men også mht. kofangerens pasform?

Video:
https://youtu.be/y_Uh-xWOm7A

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værksted/taksator vil ikke lave yderligere på bil
  • #1   8. mar 2023 Kontakt din forsikring og forklarer dem
    Hele historien.
    Det er dem der har betalt for reparation af skaden.

Vi har lige haft en lignende situation på arbejde, med en kundebil, der blev påkørt
    Og hvor der var sket skader, på forfjedre

Men den ville taksator ikke dækker, da det er en sliddele.

Min chef prøvede og forklarer taksator at fjedrene være beskadiget ved påkørsel

Men det var han helt ligeglad med

Så kunden ringede til forsikringen
    Så ringede taksatoren og sagde selvfølgelig skulle fjerde dækkes ??

• #2   8. mar 2023 Heldigt nok du har den udmåling, det er jo det store bevis i sagen, især hvis en ny udmåling viser at den er skæv.
    Det er selvfølgelig ikke det samme som en karosseriudmåling, men bedre end ingenting.
    Jeg tror du har en god sag.

• #3   14. mar 2023 Kontakt din forsikring direkte.

Både taksator og værksted er et mellemled mellem dig og forsikringen, og det er ikke sikkert de får besked om at taksator eller værksted har lavet en fejl i processen.

Ingen vil indrømme at de har overset en ret alvorlig fejl.

Har selv været i situationen efter en voldsom ulykke i 2013. Taksator blev sur, og var ikke til at hugge og stikke i. Havde sågar FDM blandet ind i sagen, som dog ikke rigtigt gad blande sig.
    Jeg endte med at tage kontakt til modartens forsikring (Det var modparten der fik hele skylden), hvorefter der kom andre boller på suppen, efter de selv havde gransket lidt i sagen. Så efter 4 år med sure miner fra taksator, værksted, egen forsikring og FDM, blev sagen lukket på 2 uger, efter indblanding af dem der faktisk skulle betale hele gildet.
    De fik lige sat dem alle på plads, og valgte sågar at toppe FDM's krav om værditab på 20.000,- op til 60.000,-, vel egentligt bare for at understrege hvor latterlige de alle havde været, i en sag om en ny bil der blev torpederet efter blot 6km, på vej hjem fra forhandleren. smiley

Deres slutbemærkning i en fælles mail var. "Hvem fanden ved deres fulde 5 accepterer at genopbygge en helt ny bil, der allerede ved taksering er vurderet skadet for et usandsynligt højt beløb. Hvad f..... har i tænkt på"... smiley smiley (Og der stod f......)

Har aldrig smilet så meget som da jeg så den mail.

• #4   15. mar 2023 6 km var ikke langt, så du kørte simpelthen for langsomt fordi du var øm over din nye bil smiley

Så du skulle faktisk have haft en ny bil af forsikringen allerede dengang?

• #5   15. mar 2023 Ja, det kan man godt sige. smiley

Kørte 55km/t i en byzone, da en person kommer fra siden også med 55-60km/t, og overser totalt sin vigepligt. Personen bremser ikke engang.
    Ja, jeg nåede desværre kun at køre 6km i den nye bil.

Lovmæssig skal bilen inden for det første år skades 50% af nyværdi eller mere, for at kunne få en ny bil.
    Taksator og min egen forsikring var meget fastlåste på den lov.
    Modpartens forsikring, der jo skulle betale regningen, var slet ikke i tvivl om at når bilen kun var 6km gammel, ville de være "næsten" ligeglade med skadens omfang, da de var af den holdning at en skade på en så ny bil ikke skal hæmme ejeren. Forsikringen ville i så fald købe den skadede bil, genopbygge den og sælge den til en person der ville være bekendt med skaden, og samtidigt ville jeg per automatik få en ny bil.

Men... Modpartens forsikring blandes jo ikke ind i sagen før regningen skal betales. Indtil sagen lukkes er det ens egen forsikring der håndterer skaden, og de arbejdede simpelthen imod min interesse.

Kommentér på:
Værksted/taksator vil ikke lave yderligere på bil

Annonce