{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Fusker mekaniker? Eller bare mig der er paranoid? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg havde i fredags min bil (Opel Corsa D 1.2 benzin årg 2010) på værksted til et olieskift, bilen fik lavet olieskift men i det jeg kørte derfra begyndte bilens motor lampe blinke og motoren lød til at gå på 3 cylindre, lyden var ihvertfald som en lystfiskers båd. Jeg nåede ikke at vende snuden mod mekanikeren igen fordi jeg simpelthen havde et vigtigt ærinde jeg skulle nå. Nå men efter nærmere inspektion af motorrum kunne jeg se at der var en ledning som var pillet op/ skåret. Jeg har aldrig haft dyr til at bo i motorrummet da bilen til dagligt holder i garage. Den har aldrig fejlet noget lige indtil jeg valgte at køre til det værksted her og få lavet alm olieskift.

Jeg håber lidt at i bil sagkyndige ved bedre omkring det. Om det måske kunne være et dyr, eller at det bare er mekken som vil have mig tilbage for en lidt større regning.

Billede vedhæftes.

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fusker mekaniker? Eller bare mig der er paranoid?
  • #1   12. mar 2023 Lige endnu et billede af "fejlen"

    profilbillede
  • Anton U
    Anton U Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 13 Svar: 2
    #2   12. mar 2023 Hold nu kæft Jeg var blevet så sur ligner at den er klippet eller skåret over

  • #3   12. mar 2023 Nej vel? Jeg syntes fanme også at der var noget helt forkert.

  • Anton U
    Anton U Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 13 Svar: 2
    #4   12. mar 2023 når de laver et service burde de vel også inspicere sådan noget så hvis det nu var en mus der havde været i gang så kunne de ville informere dig om det.

  • #5   12. mar 2023 Ja præcis. Det er bare lidt øv da jeg ellers har stolet på dem længe. Bilen stod der i mindre end en dag. Og jeg er relativ tit under hjelmen selv på bilen for at fylde sprinklervæske, og der har der aldrig været spor af dyr i bilen. Men jo mere jeg kigger på det, ligner det at det er en saks eller kniv der har været igang der.

  • #6   12. mar 2023 #4

    Hvem lavede service? Man tjekker sgu da ikke alt muligt rundt i bilen, når man bare skifter olien? Hælder på, hiver pinden ud et par gange, så var det sgu det...


  • #8   12. mar 2023 Umiddelbart vil du tro, at uanset hvad vi siger, så vil du tro at vi er loyale mod vores kollegaer, men hvis den skulle være skåret over ville snittet være rent og lige, det er svært at sige på billedet, men det ligner at det er bidt over eller revet over, man kan se på trådene i ledningen om de er nye og skinnende eller om de er matte og lidt grålige og derved se om det lige er sket eller om det er sket for et stykke tid siden.

  • #9   12. mar 2023 De ser mere skinnende ud i enderne.

  • #10   12. mar 2023 Men det er også bare et underligt sted det er forekommet, mekanikeren burde jo have set det ved olieskift, de plejer jo at være gode til at komme med råd når de lige studser over noget andet i forbindelse med jobbet.

  • #11   12. mar 2023 Man kan ikke bare klippe en ledning og så tro at kunden kommer tilbage for at få det fikset, det vil jo være bedrageri og skulle politi anmeldes, for det andet er alle ledninger vigtige for at alt spiller sammen i en højere sammenhæng og man ikke bare vil kunne klippe en vilkårlig ledning, måske vil bilen slet ikke kunne starte, derudover hvis fejlen kommer efter et værkstedsbesøg og bilen ikke fejlene noget før den kom ind, vil det jo være værkstedet der selv skulle dække omkostninger til reparationen, for ikke at nævne de dårlige anmeldelser der vil komme og kunne ødelægge firmaet.


  • #12   12. mar 2023 Det du skriver er jeg enig i, men det må være noget tændings kabel der er blevet bidt/skåret i så hvis nu det var mekken der har gjort det var det jo egentlig smart nok da bilen egentlig godt kan køre men bare med sprutten og hakken

  • #13   12. mar 2023 Lige endnu et billede

    profilbillede
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.900
    #14   13. mar 2023 En teori
    Er at de har "ødelagt" ledningen hvis de har haft motor cover af
    Synes der ser, ud som brudet
    Passer med man vipper motor cover bagover

    Men så burde de have set det

    Når vi skifter olie, kontrollere vi alle andre væsker samtidig
    Samt vi kigge lige hurtigt rundt i motor rummet
    Og når vi er under bilen, så kigger vi hurtigt rundt og ser om alle ting er som de skal være
    Men solen løber ud.

    Af og til finder man ting som bør udbedres
    Og kan fortælle kunden det

    Mange kunde er glade for og få ting at vide
    Andre er lige glade, da de alligevel, køre ind til ting gå helt i stykker

    Men de fleste er positivt over for sådanne feedback om deres bil


  • #15   13. mar 2023 Er du vendt tilbage til værkstedet for at få en forklaring, inden du maler fanden på væggen, og starter en byge af konspirationsteorier ??
    Kan være der er en simpel forklaring, og fejlen bliver udbedret..


  • #16   13. mar 2023 Jeg har fået en besked fra dem idag hvor de skriver efterfølgende at de havde lagt mærke til at den lyste i lampen, de vil gerne have 2500 kr for ny tændspole. Lidt sjovt jeg ikke fik det afvide da jeg hentede bilen. Og han skriver at han nok skal lave det men pengene skal være der først.

  • #17   13. mar 2023 Har de motor cover af når de skifter olie på sådan en ?

  • #18   13. mar 2023 Nej

  • #19   13. mar 2023 Hvad fejler tændspolen? Har de allerede fejlsøgt den??
    Kan de ikke bare lodde denne ledning på for en sixpack til at starte med?


  • #20   13. mar 2023 Han mener over sms at det er tændspolen og at havde lagt mærke til at den lyste i lamperne. Det jo som om de har fejlsøgt den men så undladt at sige noget til mig ved ankomst…

  • #21   13. mar 2023 Hvis du KUN har bestilt olieskift, så er det KUN olieskift du får..
    Har du bestilt et service, så går de bilen igennem for fejl, og havde nok også informeret dig om den defekte ledning.. Men du får hvad du betaler for..


  • #22   13. mar 2023 Den lyser sgu da i lampen, når ledningen er knækket. Og selvfølgelig melder den fejl af denne grund. Totalt hjernedødt at skifte tændspolen uden at se, om det hele ikke bare spiller igen, når ledningen er på plads.

    Nu begynder jeg sgu at blive lidt "irriteret" over det værksted der...


  • #23   13. mar 2023 Per M. Jeg har brugt dette værksted mange gange førhen, og de har altid informeret mig omkring andre småting i forbindelse med olie skift, alt fra spor stang til manchetter i undervogn. Men denne gang har fejlen været meget nem at se altså for nem!

  • #24   13. mar 2023 Det vil jeg også mene, jeg kører derud og ser om der kan komme god dialog ud af det.

  • #25   13. mar 2023 Ligner mere et dyr der har gnavet ledningen over. Og nu vil du ha mekanikeren til at betale for rep. Det kan jo tænkes der har været dyr i den efter han har kørt den ud af værlstedet

  • #26   13. mar 2023 Den stod inde i værkstedet på lift da jeg hentede den, han kørte liften ned og jeg kunne bakke den ud selv. Det er ikke sket efter, bilen holder i garage hos mig normalt og vi har aldrig haft problemer med dyr, enten er ledning blevet bidt over imens han har haft den til at stå udenfor ellers har han selv kappet den over. Jeg siger ikke at jeg vil have ham til at betale men det virker bare underligt,

  • #27   13. mar 2023 Men på den anden side... Hvis ledningen er trukket helt ud af "roden", eller stikbenet, så kan man sgu ikke bare lodde den på. Så hvis ikke at man kan trække den plastik af, hvori ledningen sad fast, så er det vist "game over"

  • #28   13. mar 2023 Ved i muligvis hvilke kabler det er? Er det tændkabler? Har lidt svært ved at se det.

  • #29   13. mar 2023 Synes det ligner ledningen ned til en dyse.

  • #30   13. mar 2023 Ligner klart en “gnaver skade”, den slags kommer altså også i lukkede garager.
    De kommer endda helt ind i folks huse og spiser deres mad.
    Måske har kablet hængt i det absolut sidste.
    Hvor om alting er, så er mit råd at putte din “fusker mekaniker holdning” lidt på hylden.
    Man kommer altså længst med ærlig ydmyghed, måske er de endda så flinke at de kan hjælpe dig med fejlen.
    Så at beskylde dit værksted for at de har “gnavere” tja’ prøv det, så tænker jeg ikke du behøver at komme der igen. Tag nu snakken med dem i stedet for forsøge løse det fra et tastatur.


  • #31   14. mar 2023 Nå vi få en bil ind ryger testerne på før noget som helst bliver lavet. Så vi har fejl oversigt fra OBD'en.
    Disse bliver så fremlagt kunden så de ikke kan komme og sige "nu gør den sådan og ser er jeres skyld, og nu er der det her galt set er jeres skyld. Bla bla bla"

    Jeg er selv typen der kigger motorrum osv igennem men ved min kollega er totalt ligeglad og laver kun hvad der stå på arbejdskortet. Intet andet. Står der olie skift og syn. Så skifter han olie og køre bilen til syn. Så han ligeglad med om der mangler en pære eller har andre åbenlyse fejl.


  • #32   14. mar 2023 #31

    Hvornår bliver disse fremlagt for kunden? Og er det gratis for kunden at få aflæst og udleveret oversigt over fejlkoder ved et almindeligt olieskift?


  • #33   15. mar 2023 32#
    Fejlkoder osv bliver ikke givet med mindre der bliver betalt for det.
    Kunde bliver bare gjort opmærksom på at vi har haft tester på og der er registreret fejl på X og Y området.
    Ellers ville vi jo bare blive brugt som gratis fejlsøgningen.

    Men efter vi har haft for mange kunder der mener alt der er galt med deres bil er vores skyld og vi skal betale. så det lettere for os at dokumentere hvad der var af fejl før vi gik igang.


  • #34   15. mar 2023 #33

    Men hvornår bliver disse fremlagt for kunden?


  • #35   15. mar 2023 Inden vi går igang såfremt der er en kunde vi ikke kender.
    Der vil blive sagt at bilen eks viser fejl på bremser, abs eller ESP systemet bare så de ikke kommer bag efter og brokker sig over fejl vi ikke er ansvarlige for.
    Vi laver ikke rigtigt mekanisk arbejde men eftermontere partikelfiltre og andre nogle småting


  • #36   15. mar 2023 Jeg tænker... Sidder kunden og venter på jeres aflæsning af koder, eller er det noget I gør efter kunden er smuttet?

  • #37   15. mar 2023 Afhænger af kunden. Hvis de bare sætter bilen og køre så bliver de ringet op. Hvis de venter så få de det afvide nå vi ved det.
    Det lidt bøvlet, men langt bedre end at høre op kunder der mener alt er vores skyld. Der er kun en ting der er være end kunder og det er ikke at havde noget at lave


  • #38   15. mar 2023 Jeg tænker... Lad os sige, at jeg afleverer bilen på værkstedet til et olieskift - uden at der var nogle lamper tændt. Så ringer de fra værkstedet dagen efter og fortæller mig, at nu lyser der en ABS lampe og har de aflæst fejlkoden og jeg skal betale for at få at vide, hvad det er... Og de siger selvfølgelig, at det ikke er deres skyld smiley

    Så ville jeg nok tænke... WTF?! Den lyste jo ikke i går, så hvis skyld er det ellers...?? Kan du følge mig? Så jeg ville mene, at det kun virker, så længe kunden ikke er gået. Ellers lyder det bare som en løgnehistorie fra varme lande...


  • #39   15. mar 2023 Det er faktisk en skrue uden ende... Havde en klamme kælling ind for et par år siden til et hjulskift, hvor hun brokkede sig over, at hendes ene nærlyspære ikke virkede efter hjulskiftet... "Det skete jo efter at I har haft bilen..."

    Der var også en, som fandt en ridse på bilen, som hun ikke havde set før... Selvfølgelig var det vores skyld. Så det er umuligt at helgardere sig imod sådan noget. Så at bruge tid på at aflæse fejlkoder, selvom et værksted kan få skyld for SÅ MEGET ANDET, er måske lidt overkill i min optik.

    Ellers skal man bare bruge 30-40 minutter på at gennemgå hele bilen med kunden inden vedkommende smutter - og når bilen bliver hentet.... smiley


  • #40   15. mar 2023 Vi har erfaret at nogle har en tester hvor de nulstiller lige inden de sætter bilen og så vil lampen tænde i vores varetægt.
    Vi begynder ikke et arbejde før der er grønt lys fra kunden.
    Det tager os 5-10minutter at teste. Ligesom vi nogle gange kan se Fejlmeldings historik.
    Man få lov at høre for meget. Vi gør det for at holde vores ryg fri. Ved ikke om privat kunder er ligeså slemme som erhvervs kunder men fuck de er træls.


Kommentér på:
Fusker mekaniker? Eller bare mig der er paranoid?

Annonce