Fusker mekaniker? Eller bare mig der er paranoid? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg havde i fredags min bil (Opel Corsa D 1.2 benzin årg 2010) på værksted til et olieskift, bilen fik lavet olieskift men i det jeg kørte derfra begyndte bilens motor lampe blinke og motoren lød til at gå på 3 cylindre, lyden var ihvertfald som en lystfiskers båd. Jeg nåede ikke at vende snuden mod mekanikeren igen fordi jeg simpelthen havde et vigtigt ærinde jeg skulle nå. Nå men efter nærmere inspektion af motorrum kunne jeg se at der var en ledning som var pillet op/ skåret. Jeg har aldrig haft dyr til at bo i motorrummet da bilen til dagligt holder i garage. Den har aldrig fejlet noget lige indtil jeg valgte at køre til det værksted her og få lavet alm olieskift.
Jeg håber lidt at i bil sagkyndige ved bedre omkring det. Om det måske kunne være et dyr, eller at det bare er mekken som vil have mig tilbage for en lidt større regning.
Billede vedhæftes.
Tak på forhånd!
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
dec 2022
Følger: 13 Svar: 2
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
dec 2022
Følger: 13 Svar: 2
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
Hvem lavede service? Man tjekker sgu da ikke alt muligt rundt i bilen, når man bare skifter olien? Hælder på, hiver pinden ud et par gange, så var det sgu det...
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 2.994
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 2.994
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.092
Er at de har "ødelagt" ledningen hvis de har haft motor cover af
Synes der ser, ud som brudet
Passer med man vipper motor cover bagover
Men så burde de have set det
Når vi skifter olie, kontrollere vi alle andre væsker samtidig
Samt vi kigge lige hurtigt rundt i motor rummet
Og når vi er under bilen, så kigger vi hurtigt rundt og ser om alle ting er som de skal være
Men solen løber ud.
Af og til finder man ting som bør udbedres
Og kan fortælle kunden det
Mange kunde er glade for og få ting at vide
Andre er lige glade, da de alligevel, køre ind til ting gå helt i stykker
Men de fleste er positivt over for sådanne feedback om deres bil
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 82
Kan være der er en simpel forklaring, og fejlen bliver udbedret..
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
Kan de ikke bare lodde denne ledning på for en sixpack til at starte med?
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 82
Har du bestilt et service, så går de bilen igennem for fejl, og havde nok også informeret dig om den defekte ledning.. Men du får hvad du betaler for..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
Nu begynder jeg sgu at blive lidt "irriteret" over det værksted der...
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.059
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
jun 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 41
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 45 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.496
De kommer endda helt ind i folks huse og spiser deres mad.
Måske har kablet hængt i det absolut sidste.
Hvor om alting er, så er mit råd at putte din “fusker mekaniker holdning” lidt på hylden.
Man kommer altså længst med ærlig ydmyghed, måske er de endda så flinke at de kan hjælpe dig med fejlen.
Så at beskylde dit værksted for at de har “gnavere” tja’ prøv det, så tænker jeg ikke du behøver at komme der igen. Tag nu snakken med dem i stedet for forsøge løse det fra et tastatur.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Disse bliver så fremlagt kunden så de ikke kan komme og sige "nu gør den sådan og ser er jeres skyld, og nu er der det her galt set er jeres skyld. Bla bla bla"
Jeg er selv typen der kigger motorrum osv igennem men ved min kollega er totalt ligeglad og laver kun hvad der stå på arbejdskortet. Intet andet. Står der olie skift og syn. Så skifter han olie og køre bilen til syn. Så han ligeglad med om der mangler en pære eller har andre åbenlyse fejl.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
Hvornår bliver disse fremlagt for kunden? Og er det gratis for kunden at få aflæst og udleveret oversigt over fejlkoder ved et almindeligt olieskift?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Fejlkoder osv bliver ikke givet med mindre der bliver betalt for det.
Kunde bliver bare gjort opmærksom på at vi har haft tester på og der er registreret fejl på X og Y området.
Ellers ville vi jo bare blive brugt som gratis fejlsøgningen.
Men efter vi har haft for mange kunder der mener alt der er galt med deres bil er vores skyld og vi skal betale. så det lettere for os at dokumentere hvad der var af fejl før vi gik igang.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
Men hvornår bliver disse fremlagt for kunden?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Der vil blive sagt at bilen eks viser fejl på bremser, abs eller ESP systemet bare så de ikke kommer bag efter og brokker sig over fejl vi ikke er ansvarlige for.
Vi laver ikke rigtigt mekanisk arbejde men eftermontere partikelfiltre og andre nogle småting
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Det lidt bøvlet, men langt bedre end at høre op kunder der mener alt er vores skyld. Der er kun en ting der er være end kunder og det er ikke at havde noget at lave
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
Så ville jeg nok tænke... WTF?! Den lyste jo ikke i går, så hvis skyld er det ellers...?? Kan du følge mig? Så jeg ville mene, at det kun virker, så længe kunden ikke er gået. Ellers lyder det bare som en løgnehistorie fra varme lande...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.981
Der var også en, som fandt en ridse på bilen, som hun ikke havde set før... Selvfølgelig var det vores skyld. Så det er umuligt at helgardere sig imod sådan noget. Så at bruge tid på at aflæse fejlkoder, selvom et værksted kan få skyld for SÅ MEGET ANDET, er måske lidt overkill i min optik.
Ellers skal man bare bruge 30-40 minutter på at gennemgå hele bilen med kunden inden vedkommende smutter - og når bilen bliver hentet....
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Vi begynder ikke et arbejde før der er grønt lys fra kunden.
Det tager os 5-10minutter at teste. Ligesom vi nogle gange kan se Fejlmeldings historik.
Man få lov at høre for meget. Vi gør det for at holde vores ryg fri. Ved ikke om privat kunder er ligeså slemme som erhvervs kunder men fuck de er træls.
Fusker mekaniker? Eller bare mig der er paranoid?