{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

fusker mekaniker eller defekt gearkasse? {{forumTopicSubject}}

for en uges tid siden fejl bedømte jeg en opbremsning, og fik smækket højre forhjul ind i en kantsten ved et bus-stoppested. umildbart efter begyndte der at komme "klonk" lyde fra forenden ( lød også som højre side ). jeg kørte fortsat i bilen nogen dage, da jeg tænkte det nok var noget leje halløj der havde slået sig løs i slaget ( bilen er fra ´97 ). de sidste par dage nu her, er "klonk" lyden blevet ledsaget af flere "klonk" lyde, lige efter hinanden... det bliver mere og mere voldsomt. bilen kører, som så, meget godt stadig, men jeg valgte her til morgen at køre bilen til mekanikeren, som kørte en kort tur i den, og begyndte at snakke om at gearkassen havde taget slaget, igennem drivakslen, og derfor enten skulle renoveres eller skiftes. pris overslag = 8000-15000kr alt afhængig af om der kom "overraskelser" undervejs. Bilen er købt for 21000kr for nogen få måneder siden.

Min kone hentede mig hos mekanikeren kort efter, men medbragte en kedelig nyhed, at hendes bekendt havde fortalt hende at den mekaniker ikke var helt til at stole på, så nu står jeg og er i tvivl, jeg stak ham 500kr for at gennemse bilen grundigt, og den står hos ham nu. Egentlig har jeg kun haft et positivt syn på manden, han monterede vinterdæk på bilen i november, og gjorde mig der opmærksom på at bøsningerne i bærearmene skulle skiftes, da den ene var røget og den anden ikke havde det godt, på trods af at han vidste bilen var under garanti, og at den ville blive lavet derunder, hos forhandleren.

nu venter jeg på en opringning fra mekanikeren, men ved ikke hvad jeg skal tænke.. har fundet en anden gearkasse jeg kan købe for omkring 1500kr, men han vil ha lige godt 5000kr for arbejdsløn... og igen, det er hvis der ikke kommer nogen "overraskelser", som der jo så tit gør på gamle biler der har kørt 230,000km.

Hvad tænker I ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fusker mekaniker eller defekt gearkasse?
Kommentér på:
fusker mekaniker eller defekt gearkasse?

Annonce