{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

BMW E46 kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag folkens!

Jeg har gået og knoklet en del med min bmw på det sidste, da den lige pludseligt valgte ikke at starte mere. I forbindelse med at prøve på at få den til at starte igen, har jeg skiftet følgende ting:

Tændrør
Batteri
Brændstofpumpe
Knastaksel sensor (både indtag og udsugning)

Nu er jeg lige ved at kunne få den til at starte, og prøv og se nedenstående videoer, for at se hvad jeg snakker om.

https://youtube.com/shorts/QqjqKHMi6xM?feature=share

https://youtube.com/shorts/MfdbQVYF_tw?feature=share

I skal ikke tage jer af den raslen i video nr. 2. Det er fordi jeg har et dovent udstødningsophæng, så intet seriøst

Hvad tror i problemet kan være???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E46 kan ikke starte
  • #1   21. mar 2023 Virker ikke til der noget brændstof tryk. Der sidder en ventil på dyse broen til at måle trykket ved.

    https://youtu.be/t_JkzUQQ7Hs?t=222


  • #2   24. mar 2023 Som jeg husker det er der to slanger på den pumpe, en ud og en retur.
    Kan du have byttet om på dem ?
    Og jeg er med Anders her, tjek benzin trykket.
    Der sidder vidst et eksternt filter også, udover det lidt fesne som sidder på selve pumpen.
    Derudover får du lige min stanadard advarsel om BMW og sensorer, det gælder både abs og krank sensorer. OEM sensorer på BMW virker desværre ikke altid, de er åbenbart lidt følsomme. Vil være fint om du kunne få dem udlæst,for så kan du se om de har et fornuftigt mønster.
    Men her ville jeg helt sikkert forfølge brændstof først. Du kan evt provokere den ved at spray bremserens direkte ind i indsugningen (kortvarigt, se gerne et par youtube videoer inden du gør det). Ved at provokere den, skal du gerne se motoren vågne ret pænt op men meget kortvarigt (sekunder). Sker det er det et brændstof relateret problem.
    Streng taget kan du have fået dårligt brændstof, så smid også gerne en liter karburator sprit i tanken. Det letter lidt på at få det krudtet af.


  • #3   26. mar 2023 Hej folkens.

    Jeg har allerede "tjekket" brændstoftrykket ved at trykke lidt på ventilen efter at have prøvet på at starte bilen. Har ikke lige måleudstyret til det, men på den lidt mere alternative metode, skyder ventilen benzin op i en meget kraftig stråle. Har vurderet det efter at dreje nøglen i nogle sek, og efterfølgende trykket ned på ventilen ved benzin skinnen.

    Har dog alligevel prøvet med bremserens i indsugningen, hvilket ikke gjorde en stor forskel. Den "vågnede" slet ikke op af det.

    Ved også at den får benzin, fordi tændrørene er helt våde af benzin når jeg tager dem ud efter at have prøvet på at starte den.

    Det skal også tilføjes at jeg igen ikke har mulighed for at starte bilen på samme måde som videoen viser.

    Og Thomas pumpen på E46'eren har kun en føderslange. Ingen returslange :). Benzinfiltret blev også skiftet sidste sommer, og jeg har allerede benzinadditiv i tanken, som skulle rense dyserne. Det har jeg kørt med de sidste 2k km


  • #4   26. mar 2023 har du haft en tester på og set om den siger noget? evt se om krumtap sensor virker.

  • #5   26. mar 2023 Hov det slår mig lige at det meget vel kan være vanos.
    Peøv lige at fjekke et par af de youtube videoer o kring det. Du kan formentligt finde noget der viser problemet og sammenligne.


  • #6   26. mar 2023 Ja Anders, og har også kigget på live data. Der var nogle koder på bilen i forvejen, som jeg efterfølgende har slettet. De er ikke kommet tilbage igen. Jeg kan godt give dig koderne hvis det er. Kan se at alle sensorer måler nogenlunde gode værdier. Omkring 4-600 rpm ved drej på nøglen, 5-7 g/sec fra masseluftmåler, naturlig åbning af gasspjæld når jeg drejer nøglen, temp af luft stiger når jeg prøver på at starte den (meget lidt. Op til 15° i det kolde vejr).

    Thomas jeg kigger lige lidt på det med Vanos systemet.


Kommentér på:
BMW E46 kan ikke starte

Annonce