{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Mere køling i bil uden a/c {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig en god gammel Transporter som jeg er skide glad for. Men bilen er uden aircondition... Og det kan godt blive varmt til tider. Romansk aircon kan selvfølgelig noget, men engang imellem er det rart at have vinduerne rullet op.

Er der nogen der har et forslag til en effektiv måde at køle bilen ned når solen skinner og det er varmt ude?


Kommentarer på:  Mere køling i bil uden a/c
  • #2   21. maj 2023 Du kan ikke køle. Men sende masser af luft gennem kabinen.

    Eller køb en trucker ventilator til instrumentbrættet. De giver lidt mere luft så det føles lidt bedre


  • #3   21. maj 2023 Eftermontere A/C eller sælg den og køb en med A/C smiley

  • #4   21. maj 2023 Har den ikke solfilm, så vil det hjælpe meget mod solen smiley

  • #5   21. maj 2023 Hans, det var måske en idé.

    Kasper, det var en dyr løsning, men jeg har selvfølgelig ikke skrevet et budget ??

    Solfilm er kun muligt i bagruderne da der er en kassebil uden vinduer i skydedør smiley de forreste ruder vil jeg ikke have film på ??


  • #6   21. maj 2023 Man kan få solfilm med varmereduktion, det toner ikke men reducere varme fra solen.

  • #7   22. maj 2023 Simon
    Det var jeg ikke klar over! Det kunne måske gøre en lille smule. Det vil jeg undersøge. Mange tak smiley


  • Steen S
    Steen S Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   24. maj 2023 Det Simon taler om, er film med UV beskyttelse. Det er også rigtig rart, når man kommer tilbage til bilen, efter den har stået i solen hele dagen. Man kan sætte sig ind på sæderne, uden at skolde bagsiden af lårene (især på mine lædersæder, er det en KÆMPE fordel smiley )

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #9   26. maj 2023 Ellers er der en redneck løsning med en flamingo kasse med låg. Skær hul i låget til en lille blæser, og lav et par små huller nær bunden i siden. Fyld den op med frosne køleelementer/frosne vandflasker og start blæser.....Det virker, har prøvet det en sommer i soveværelset....Men virker jo kun så længe elementer/flasker er frosne....

  • #10   27. maj 2023 Man kunne bruge frosne ærter ????

    Jeg har faktisk købt mig en mobil aircondition til at sætte i. Ikke bare en blæser. Den er på 230v, sat til inverter med ren sinus kurve. Så længe man husker at tømme kondensbeholderen er der ingen is på koen ?? Desuden kan den styres med fjernbetjening. smiley


Kommentér på:
Mere køling i bil uden a/c

Annonce