{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Edin  T
Edin T
Tilmeldt:
23. jun 2016
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 4

Totalskadet bil vurdering {{forumTopicSubject}}

Står lidt i sådan en situation at min bil er erklæret totalskadet, taksator hat vurdet den til 70000kr som jeg synes er for lidt.
Bilen er en 2006 e91 330i med fuld mtech, ombygget til lci, fuld servicebog, regninger for tæt på 100000kr bare I mit ejerskab, serviceret til punkt og prikke på værksted. Han har ikke kunne finde en tilsvarende model overhovedet med den mængde af udstyr og vedligeholdelse min har. Har fundet en 330d, i samme spec sat til 130k, vedhæftet link og hele molevitten, hvad er jeres umiddelbare vurderinger? Har han ret eller skal man ikke tage imod tilbuddet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totalskadet bil vurdering
  • #1   2. jun 2023 70000 er ikke helt ved siden af, om den så er ombygget til LCI eller ej.
    Men hvad havde den kørt? For havde den gået 125000 er det for lidt med 70000, men snakker vi en der har rundet 250-300000 så er det ikke ved siden af - omend lidt lavt.

    Men ja, den er svær at prissætte når der ikke er andre til salg. Du skal gå efter et højere beløb uanset hvad.


  • Edin  T
    Edin T Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 4
    #2   2. jun 2023 Den har gået 330k, dog er motor skiftet til en der har gået 110k mindre, som han sagde "hjalp" på det, min egen mekaniker har selv sagt den er tæt på 100k værd, grundet alt den har, da mange e90/e91 generelt er skrabet i udstyr. Jeg kigger jo udelukkende på markedet pt som sammenligning, at han så vurdere den 20-30k mindre synes jeg er voldsomt

  • #3   2. jun 2023 Hvis den har gået 330000 så er 70000 i min verden ikke helt skævt.
    Du kan se denne der er tilsalg:
    https://www.guloggratis.dk/annonce/7832d2d6-0c4a-4025-b45f-a5e986912442
    Den står til 93000 og har gået mindre - OG har været til salg i snart 8 måneder.

    Og husk - din er Pre-lci uagtet du har skiftet en hjelm, lygter og kofanger.
    Jeg ved det er svært som ejer at se bort fra at man har skiftet mange dele og motor - men i sidste ende kigger de altså på årgang og KM for din bil.

    Kan du få 80000 så tag dem.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   2. jun 2023 Du kan altid kræve mere end de byder, men at du har brugt en masse penge på vedligeholdelse og facelift betyder desværre mindre/intet for forsikringen. De vil altid gå ud fra at bilen er i en stand som passer til årgang/km.
    Er standen bedre, så vinder de, er den dårligere så taber de, derfor tager de et snit overall.

    Men når du snakker med dem, så snak alt godt om den, og at din mekaniker mener at den var omkring 100 værd. De kommer ikke til at give 100, men de kan uden problemer smide 5-10 oven i det de har budt, og muligvis mere, men det kommer meget an på dine forhandlinger med dem.
    De byder ALTID lavt første gang.....


  • #6   6. jun 2023 Forsikrings selskaber er vel lige så store hugorme som bankerne er smiley
    Håber du får så meget som mugligt


Kommentér på:
Totalskadet bil vurdering

Annonce