{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Audi a4 1.8 tfsi S-line automatgear 8 trin {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg er næsten lige blevet 18 år, og har fået sparet lidt penge sammen til min første bil. Jeg har fundet en Audi a4 1.8 tfsi S-Line automatgear 8 trin fra 2008. Den kører rigtig rigtig godt, alle service er overholdt. Og den har fået komplet motorrenovation efter 160.000 kilometer. Det eneste minus er bare at den nu har kørt 310.000 kilometer.

det gør mig lidt nervøs hvis jeg skal købe den. Jeg kender sælgeren rigtig rigtig godt, og han er selv mekaniker, og han er første ejer af bilen. Den er altid blevet passet godt på, og har overholdt alle service, plus den store motor renovation. og han siger også at den ikke slider så meget på motoren, da det er 8 trins automatgear, så den tager ikke mere end 2.500 omdrejninger.

Prisen ligger på 71.000kr og det er med helt nye vinterdæk med original fælge+ vintermåtter og gummimåtter.

Hvad havde i gjort i den situation, jeg har selv en rigtig god mavefornemmelse, da den er blevet passet så godt på, og ejeren selv er mekaniker, så hver gang der har været det mindste er det blevet fikset.

men alligevel er jeg lidt nervøs pga kilometertallet. Den skal ikke bruges som pendlerbil, men mere til at Cruise lidt rundt med vennerne, og til at komme fra a til b. Håber at i kan hjælpe folkens????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi a4 1.8 tfsi S-line automatgear 8 trin
  • #1   4. jun 2023 Syntes prisen ser meget fair ud, uden at have tjekket markedet direkte.

    Med 300k på klokken skal du regne med at ting bliver slidt i stykker, men mange af dem kan være skiftet allerede.

    Sørg for at have penge til mekaniker, eller vær indstillet på at fikse den selv.
    Tjek at du kan få den forsikret, den kan godt koste en pæn slant at få forsikret som førstegangs bil.


  • #2   4. jun 2023 nogen er til det ene mærke og andre til noget andet.
    følg din mavefornemmelse og hvad du gerne vil og ikke andre.
    men tjeck lige med forsikring først, så du ikke bliver plukket fuldstændig .


  • #3   5. jun 2023 Uanset om den er vedligeholdt godt eller ej, så er 310.000 km. rigtigt meget for sådan en bil. Der kan sagtens være den kan køre flere problemfrie år. Men du får bil for livet med den handel, den vil blive uhyggelig svær at sælge igen - og så er det pludseligt et meget dyrt bekendtskab. Med de kilometer er den alt alt for dyr i min optik, det er en 15 år gammel bil.
    Det er en fin ældre bil, og 1.8 T motoren kører forrygende, så forstår godt at den frister.


  • #4   5. jun 2023 Hvis du forventer at bilen skal sælges igen om nogle år, kan km tallet gøre den bliver rigtig svær at sælge, især hvis du mener prisen ikke skal være "latterlig" lav

    Selvom bilen er pæn og løbende vedligeholdt, så vil der helt sikkert komme nogle ting der skal laves hen af vejen, det er trods alt ikke en ny bil længere.

    Regn med forsikringen render op, ud fra mærke og model, 25.000+ kan du godt møde når du får tilbud på kasko og ansvar på bilen.

    Hvor mange penge har du til rådighed hver måned til at holde bilen kørende samt betale de løbende omkostninger?

    Budget pr måned på en bil som den viste, kan se sådan ud, med en del usikkerhed selvfølgelig.
    Forsikring 1500-2500 kr
    Ejerafgift 400 kr
    Brændstof 1000-2000 kr
    Service og vedligehold 700-1500 kr

    Så du skal nok budgettere med små 5000 kr om måneden til bilen

    Det kedelige er, at det at købe en bil kun er første halvdel af en lang række af løbende omkostninger som kræver et budget med luft til uforudsete udgifter.


  • #5   5. jun 2023 Uden at kende mekanikeren, så kommer jeg hermed med en generalisering.

    Når man arbejder med biler hver eneste dag, så er det ikke altid sikkert man gider at arbejde med biler når man har fri. Så at den tidligere er ejet af en mekaniker, er ikke altid positivt.

    Udover denne generalisering, så skal du huske at forsikringsselskaber slagter unge mennesker når de hører ordet "turbo"


  • #6   5. jun 2023 Tænk den begge veje, har du råd til at køre i den og reparere på den?

    Forsikring og vægtafgift er for dig nok 1500 i mdr.


  • #7   5. jun 2023 Surt opstød synes nogen måske, men jeg prøver alligevel smiley

    Jeg kan ikke se hvad en 18-årig skal med en bil med op mod 170 hk, det er det rene galskab, køb en billig bil og lær at køre bil først, opnå anciennitet ved forsikringen, find ud hvad det i virkeligheden koster at have en bil IRL og ikke bare på papiret.

    Hvis din eneste last er biler og du ikke er på nogen stimuli overhovedet, så vil du måske have råd til den, men den er mega dyr at servicere og reparere.
    Er du i lære som mekaniker er det så ikke et problem med service, den klarer du så selv, men hvis du er i lære som noget andet koster det jo penge at få lavet service osv.

    Jeg kan være lidt bekymret for en en-ejers bil der skal have renoveret motor allerede ved 160.000 km, det er det halve eller en trediedel af hvad jeg ville forvente af sådan en bil, og hvis det er standarden i den model, så skal den jo renoveres igen om 10.000 km, har du råd til det?

    Jeg ville aldrig købe en bil med den aumatgearkasse, den er rasende dyr at reparere osv.

    En 2014-2015 Octavia kan fås for de samme penge, 140-150 hk, rasende hurtig for en ung knægt, lidt hurtigere end Audien muligvis smiley (jeg synes den er hurtig, har sådan en)

    Det er dine penge, du bestemmer smiley


  • Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 61
    #9   6. jun 2023 Ville personlig ALDRIG købe en mekanikker egen bil !!!!!

Kommentér på:
Audi a4 1.8 tfsi S-line automatgear 8 trin

Annonce