{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

veteran syn {{forumTopicSubject}}

Hejsa Jeg er den glade ejer af en trabant fra 89, den har ikke været i landet før, derfor venter jeg med at indregistrer den til den er 35 år. Men nu kigger jeg på en Golf 2 som altid har været i dk. Den er også fra 89 men skal først til syn i 2029, hvordan kan det være den allerede er veteransynet når den ikke er 35 år?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  veteran syn
  • #1   9. jul 2023 En bil er at betragte som veteran når den er 30 år gammel.

  • #2   9. jul 2023 Det er nu ikke helt korrekt.

    I Danmark vil man gerne være som resten af Europa. Men man vil også gerne malke samtlige bilejere, inklusive de der har et klassisk køretøj. Derfor er der to forskellige årstal at være opmærksom på som ejer af et klassisk køretøj. - For at alle kan gennemskue det kringlede system, har vi behov for nogle ekstra DJØF'ere, som bilejernes skatter og afgifter, kan gå til at aflønne.
    Det er muligt at registrere bilen til veterankørsel, og dermed få 8 år til syn, fra bilen har rundet 30 år (sådan er reglerne i mange EU lande, i DK tidligere 35 år). Det er frivilligt, ejeren skal selv foranledige ændringen og det medfører samtidig at køretøjet kun må bruges til lejlighedsvis kørsel.
    Derimod får køretøjet stadigvæk først status at veterankøretøj, når det runder 35, og dermed den lave vægtafgift. Det sker automatisk, uden foranledning fra ejeren og der er ingen betingelser for køretøjets brug herved.

    Vi siger tak til Motorhistorisk Samråd, for at gøre det politiske benarbejde for en harmonisering af reglerne med resten af EU i forhold til registrering, trods det danske ønske om at beskatte bilejere mest muligt.


  • #3   9. jul 2023 Når en bil er fyldt 30 og du syner den
    Og den bliver veteran registreret
    Så få den 8 år til næste syn

    Kender flere der har fået 8 år

    Der var engang
    At fyldte bilen 30 blev synet og veteran registreret
    Så fik den 5 år
    Så når den blev 35 og blev synet og veteran registreret
    Så fik den 8 år til næste syn.

    Men alt det her med veteran status
    Der er flere indstandse og tage hensyn til
    Forsikring
    Syn//færdselsstyrelsen

    Også skat/cmr som køre der helt eget show
    Og laver deres egne relger
    Derfor bilen første kommer på 1/4 vægtafgift
    Efter den er fyldt 35


  • #4   9. jul 2023 mange gange tak for svarende, det indregistrering afgift er også helt i været, søgte sidste år på min trabant, 37000kr de er helt slukkede, det koster en køreklar jo. næste år bliver den veteran der vil de have 5-6000

  • #5   9. jul 2023 Hæhæ, ja det er fuldstændig vanvittigt. Jeg har også en 88'er stående der heldigvis bliver veteran til december. Den vil de have i omegnen af 60.000 kr. for i registreringsafgift. Det er straf for brændstofforbrug der ødelægger ligningen.

    Vi skal bare huske det næste gang vi står i stemmeboksen smiley - Ikke at det dog nok gør den store forskel i et land med en hovedstad, hvor størstedelen af stemmerne støtter et anarkistisk venstreføjsparti, skabt på ruinerne af kommunismen.


Kommentér på:
veteran syn

Annonce