1.436 visninger
|
Oprettet:
Rust på BMW. Hvordan ville i reparere dette? {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg er lidt på bar bund med at reparere rust, men skal til at lave lidt på min gamle billige E46. Jeg har set en del tutorials på youtube, men de bruger produkter jeg ikke kan finde i Danmark. Hvordan ville i gribe det her an, og hvilke produkter ville i bruge? På forhånd mange tak!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
- Slib området ned med en grovrenser. Ikke en roterende stålbørste, den 'polerer' bare rusten.
- 4-5 gange Bilthamber DEOX eller Fertan Fedogel. Gentages til alt rust er væk
- 2K grunder, helst noget epoxybaseret. Findes på spray, men det er lidt dyrt.
- Eventuel spartling, fylder, basis- og toplak
Så er du nogenlunde sikker på det holder. Men det er et frygteligt hestearbejde, så hvis du har en kort tidshorisont med køretøjet, så lad det være..
Er der hul, så skal der svejses ny plade i.
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 693
Slip ned til rent metal, efterlad ingen sort pletter - rust vil komme igen her.
Rengør området med cellulose fortynder / rense benzin.
Give det grunder og male området.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.241
Husk at maskere godt af, det er pænt nederen at skulle rense malingen af på alle mulige dimser.
Slib som de andre har angivet hvor der er rust. Når du er færdig og har grunder på, så slib et stykke ind på det normale område. På den måde får du ikke en kant.
Jeg lavede den fejl at prøve at slibe og male en "firkant", det gav skarpe og synlige kanter.
Du kan fint slibe firkanten, men som sagt efter grunder så skal overfladen jævnes ud så der skal slibes lidt.
Mal gerne flere gange fremfor at prøve at få perfekt maling på alt første gang.
når du er tilfreds med resultatet giver du den et skud lak eller to.
Der findes helt sikkert videoer der kan illustrere processen.
Det ligner at din rust følger med ind under bagsmækken og du er muligvis nød til lige at løfte listen af for at komme ordentligt til.
Når du alligevel kigger efter så tjek området over nummerpladen på bagsmækken, der for bmw'erne næsten altid rust.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 311
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 311
jan 2022
Følgere: 118 Emner: 2 Svar: 22
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 584
Er det en del af karosseriet, skal det skæres ud og nyt metal svejse i. Har man aldrig prøvet selv, så er det svært. Bedst at få en til at hjælpe som er god til at svejse.
Rust på BMW. Hvordan ville i reparere dette?