{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Falsk anklaget.. Hvad kan man gøre? {{forumTopicSubject}}

Hey, forleden dumpede et brev ind af sprækken fra shell:

MANGLENDE BETALING
Vi har konstanteret d. 25/08/04 kl 22:30 at køretøj med reg. nr. ( og så mit nr) Har tanket 23,25 liter blyfri 95 for i alt 201,84 og efterfølgende har forladt stationen uden at betale, bedes de venligst betale ovenstående beløb inden 8 dage med vedlagt girokort.
Vi gør opmærksomt på at sagen vil blive overdraget til politet inden 8 dage, hvis beløbet ikke bliver betalt.

???????????????????????????

Hvad gør man ved sådan et ubehageligt brev?
Jeg var på shell, godt nok for at købe 2 x sodavand, og jeg har holdt hvor de siger... men jeg har sgu ikke tanket deres 95 blyfri.. min bil kører på 98 og har ikke tanket andet på den nogensinde... De siger derude at de ikke har nogen kameraer men at mit nr. blev skrevet ned da jeg "stak af" .-. og at jeg bare skal betale... har snakket med deres chef, han er bare umulig og politiet siger at de er træt af min slags??? ja flot.. rimeligt magtesløs man så føler sig.. nogen der prøvet noget lignende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk anklaget.. Hvad kan man gøre?
  • #1   31. aug 2004 Den holder jo ikke i retten den der, hvis det ikke er fanget på bånd har de ikke noget håndgribeligt bevis så må du nægte og så er det op til den anklagende part, at bevise, at du rent faktisk tog det brændstof(hvilket jo i sagens natur bliver ret svært, da du ikke tog det smiley )

  • #2   31. aug 2004 Ja, det er sgu utroligt hvad man efterhånden skal finde sig i her i vores lille smørhul af et land.. smiley

    Kunne jo også have været en der holdte på den anden side af standeren og tog "pistolen" fra den side jeg holdte på... men ham shel bossen siger at det kan ikke lade sig gøre...


  • #3   31. aug 2004 Thomas.. ja de er ret tykhovedet på shell åbentbart...

    jeg tilbød ham også at han måtte "få" en liter af den benz jeg har i tanken, så kunne han måle på den, at det kun var 98, til han faldt om.. men det mente han ikke var nødvendigt...


  • #4   31. aug 2004 jamen jeg var derude.. det benægter jeg ikke.. men hvorfor jeg skulle tanke for "kun" 200.- (95 i øvrigt) og så gå ind og købe 2 sodavand og gå uden at betale for benzen?? det er helt absurd for mig..

  • #5   31. aug 2004 Og hvad der er værst, er at jeg kun kan tanke 98 blyfri der, ellers skal jeg køre næsten 50 km... og med de 300 jeg kører på en tank er det ikke helt optimalt.... jeg har da ikke lyst til at støtte sådan et sted. men det bliver jeg jo nød til.. smiley

  • #6   31. aug 2004 Du er jo uskyldig indtil det modsatte er bevist undenfor rimelig tvivl... Siger de ihvertfald..

    Så betal dem ikke under nogen omstændigheder da de jo ikke kan bevise at det var dig...

    Alså så små penge som 200 kr. er jo ligemeget men det er princippet i det og, at de anklager folk sådan uden beviser og nægter at høre på din forklaring...

    Det er da for meget, og den enkeldte tankstation burde hænges ud i medierne eller andet, måske stævnes for ærekrænkelse.... Men alt det der har jeg slet slet ikke forstand i sådet vil jeg ikke rodes ud i...
    Men bare min mening smiley


  • #7   31. aug 2004 Lad den gå i retten..!
    De svin..!


  • #8   31. aug 2004 ... ja, enig...Rart at høre at det ikke kun er mig der syntes det er noget svineri.. men som sagt er man helt magtesløs... nu må vi se hvad der sker...

  • #9   31. aug 2004 Jeg nægter 112% jeg anede ikke engang de skrev folks nr. plade ned, og lur mig om de ikke bare ringer til politiet og siger ens nr. og vupti, så har de alt info om ejer og bil.. Det er da også lovbrud... og hvis den kommer så langt, så må vi i retten.. de må da for h.... også se at den ikke kører på 95 blyfri... men som skrevet var han "sgu ligeglad" med mit tankindhold.. jeg skulle bare betale og se glad ud

  • #10   31. aug 2004 Hvis du har ret... Så skal du intet gøre... Du får automatisk en advokat som de kommer til at betale... Der vil helt sikkert blive vist det der bånd i retten hvor de alle kan se at du ikke har tanket... og så skal de betale alle omkostninger...

    Måske kan du søge om en form for erstatning fordi at det har gjort dig nedtrykt og utilpas i vær dagen fordi du føler dig sat uden for samfundet :S smiley


  • #11   31. aug 2004 Det er den i frede ja.. og ham der har den vil jeg ikke hænge ud her.. (endnu) men fornavn sker der vel ikke noget ved.. han hedder Michael, og jeg tror han er pisse ligeglad, samt regner med at jeg vil betale... og det kan han da godt skyde en hvid pil efter... men han siger også at de ikke har nogen kameraer derude.. det kan da ikke passe.. så er hans da vist den eneste i dk uden kameraer

  • #12   31. aug 2004 thomas.. tak..
    jeg får lige skrevet et kortfattet brev om sagen i morgen..


  • #13   31. aug 2004 Nico.. ?? jeg fatter bare ikke at han ikke vil sige det hvis de har kameraer.. han regner sgu nok med at jeg bare betaler, fordi at han måske ikke har nr. pladen på den bil der tanket... og hvis det sags halløj løber op i så meget så må han fandme selv æde den... for jeg betaler ikke en skid

  • #14   31. aug 2004 thomas.. og så skete der ikke mere ved det? eller?

    ja, nu må vi se om han har et bånd med min på, hvor der står en have nisse og tanker den for mig, mens jeg er derinde...


  • #15   31. aug 2004 Nicolaj A > og i dk er man stadig udskyldig til det modsatte er bevist<

    LOL ikke i DK. Der kommer dumme svin til pansere og janteloven ind...


  • #16   31. aug 2004 har ringet til politiet... men de var som sagt ikke særligt hjælpsomme... jeg tænkte sgu på om jeg skulle minde ham panseren om hvad han fik sin løn for.. eller hvem der betalte den.. men lod dog være.. han kunne ikke oplyse mig om noget som helst... jeg måtte bare vente til jeg fik en stævning.. eller hvad det hedder

  • #17   31. aug 2004 Jeg har hørt at de ikke må/kan bruge de videokamera'er til en skid da det er ulovligt at overvåge folk, så hvad end de har af bevis holder det ikke i retten....og slet ikke hvis du siger at du ikke tankede.....
    Men ring og snak med dem, og fortæl din side til tanken, de burde kunne se at du ikke tanker.....hvis altså de har noget bevis,de har sikkert sendt til den forkerte person, da de skriver nummerpladerne ned på en blok i tilfælde af at folk stikker af.....


  • #18   31. aug 2004 ja, det er efterhånden lidt surt at være dansker.. man skulle fandme sælge landet til sverige...

  • #19   31. aug 2004 nu må jeg se hvad de gør ved det... sagde til ham michael fra shell at han skulle ringe idag... vil da godt lige have renset mit navn, men han ringede aldrig.. men fuck ham... det kan være han kan se den er tabt på forhånd...

  • #20   31. aug 2004 Har købt sodavandene på dankort.. skal lige have en bank udskrift, så har jeg da noget håndgribeligt på at jeg har betalt for noget derinde...

    og Dan Chr. tror det er svært at overbevide dem om at ens bil kører på 98, da den oprindeligt kørte på 95.. men nu med det der er lavet ved den, vil jeg ikke ricikere at få feks. tændingsbanken, så derfor kan den kun køre på 98...


  • #21   31. aug 2004 Hmm...det er da en evil sag...

    jeg har erhvervsret, og som jeg forstår det, skal de også kune bevis det med mere end vidneudsagn...du er jo uskyldig indtil det modsatte er BEVIST....

    Synes det er ret påfaldende at der lige var nogen der fik skrevet dine plader ned...det gør man jo ikke...ved godt det er en anderledes bil..men stadig...


  • #22   31. aug 2004 ATT. ortega....FUCK SHELL mand..og fuck deres lortesaft.......forresten der er tilbud på alubat nede i bilka denne uge....gå da ned og trash den bix + de lamme medarbejdere....jeg føler mega med dig!!!!!!

  • #23   31. aug 2004 hehe....det har de nemlig...det har der været noget tid...købte to til 200kr.pr stk..

  • #24   31. aug 2004 Snak med lokal avisen.. smiley Negativ omtale. Nok ikk godt for dem hvis folk bliver bange for at køre ind på tanken med deres bil.. GG

    Men ellers, så lad det gå sin gang. Ender det i retten er jeg sikker på du slipper!! Skal nok møde op og vidne om du aldrig kører på 95. hehehe


  • #25   31. aug 2004 davs du.. det er godt nok sur røv det der... jeg holder på at vi enten boykotter lortet eller smadre ham michael... ej spøg til side... jeg kender dig og du vil aldrig lave det nummer der... du har min fulde opbakning... jeg mener ikk de har kamera derude... kan ikk mindes jeg har set nogle derude...

  • #26   31. aug 2004 Tak for støtten.. jeg skal ud og snakke med ham michael i morgen, regner med at køre det tunge skøts i stilling, dvs. sagsanlæg pga. falsk anklage. så kan vi jo se hvad han har af beviser.. jeg har jo det brev han sendte.. det ville han godt have jeg tog med, så jeg har taget en kopi, den kan han få.. tror han jeg er helt åndsvag eller?

  • #27   1. sep 2004 de ved jo godt at de ikke har en skid bevis...så selvfølgelig kunne de godt tænke sig at det brev forsvinder....

    havde de seriøst selv regnet med at du bare ville komme med pengene..."jamen værsgo, havde lige et par hundrede jeg alligevel ikke skulle bruge"...tsk,....


  • #28   1. sep 2004 Hvad siger i?

    Skal jeg køre en sag mod shell for uretmæssig anklage, hvis han melder mig? eller skal jeg bare lade den rulle til han ser der ikke er noget og komme efter

    Ved ikke helt hva jeg selv syntes, selvfølgeligt er det noget pis hvis han melder mig til politiet pga. det han mener jeg har gjort, men på den anden side, så skal jeg bruge tid/kræfter på sådn en idiot. men vil da godt have renset mit "gode" navn


  • #29   1. sep 2004 Att Ortage..

    Da jeg selv arbejde hos shell... Har jeg lidt svært ved at forstå folk sviner shell til... Det er den enkelt stations fejl.. Og nej.. han er ikke den eneste i lille danmark der ikke har kamra ude på forpladsen... (der hvor man tanker) Det kræver en godkendelse som meget få for... men alle har inde i butikken... Du kommer helt sikkert ikke til at betale noget for intet kan jo bevises at det var dig. Men hvis du vil have renset dit gode navn syntes jeg du skal ringe til vores kunde telefon og forklar hvad der er sket. Hvornår.. Og om du kunne huske andre biler omkring din bil...


  • #30   1. sep 2004 Endeligt noget konkret om deres kameraer.. tak jon, jeg så ikke andre biler da jeg var derude.. men derfor kan der jo godt have været nogen.. man ligger ikke mærke til sådan noget når man henter sodavand..
    Og jeg mener ikke det er shell den er galt med, men deres maneger, eller hvad han nu er..


  • #31   1. sep 2004 Hvor er det henne af i landet??? Ja det kunne jo helt sikkert nemt have været en anden person der havde været der lidt før dig..

  • #32   1. sep 2004 Men ring til det nummer her 70102010 de kan nok hjælp dig derinde


  • #33   1. sep 2004 Hah. Hvis de ikke har kameraer eller billeder af at du tanker holder det da ikke smiley Sværere er det ikke

  • #34   3. sep 2004 stadig ingen svar, undskyldning eller andet fra shell

  • #35   6. sep 2004 Har du stadig ikke hørt noget fra dem?

Kommentér på:
Falsk anklaget.. Hvad kan man gøre?

Annonce