{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Leasingpriser. Hvad er der lige sket? {{forumTopicSubject}}

Tommelfingerreglen for privatleasing er (eller var) 10% i udbetaling og 1% pr. måned. Kigger man på leasingtilbud, ligger priserne dog LANGT over dette. Kan det virkelig passe, at det er blevet så dyrt at lease nu?

Her er f.eks. en 5 år gammel Volvo V90 med en restværdi på 153.600kr (ca. 215.000kr i ren køb). Førstegangsydelsen er på 28.9% af kontantprisen (momsdød), og den månedlige betaling er på 3.2%. Kan det virkelig passe, at det er SÅ dyrt at lease?

https://formula-leasing.dk/biler/volvo-v90-cc-d4-190-aut-awd-493/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasingpriser. Hvad er der lige sket?
  • #1   11. dec 2023 Hej.
    Hvis den har en rest værdi på 153600 kr hvordan bliver det så til ca 215000 i ren handel..?


  • #2   11. dec 2023 Strafrenten for det som ikke indbetales i registreringsafgift er fordoblet, og stiger vist igen til nytår

    Det betyder en stigning på priserne, men om det er hele forklaringen er jeg i tvivl om

    Jeg kan ikke mindes at have set leasing priser på 1%, men jeg plejer også at sammenholde leasing prisen op imod prisen med fuld afgift. Der har jeg normalt set man har betalt 20-30% af bilens fulde pris for 12 måneders leasing


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 65
    #4   11. dec 2023 Ud over hvad der bliver skrevet, så skal leasingselskabet forrente lånet på en eller anden måde, og udlånsrenten er steget.

  • #5   11. dec 2023 Vi er i hvert fald nået dertil hvor mange biler ikke giver mening at lease mere når vi er på lave beløb.
    Så den anden dag:
    BMW F20 LCI 118 med 25000 i udbetaling, 2500 i måneden og en restværdi på 120000.

    Det vil sige at man giver 55000 for at køre et år i en bil du står med efter 12 måneder du har givet 175000 for at eje uden afgift. De kan findes til de priser brugte i samme stand.

    Der er flere eksempler - det giver ingen mening. Jeg tænker da at hvis man kan godkendes til at lease til de penge, kan man nok også lånet til købet.

    Ligesom denne:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/118i/15-m-sport-aut-5d/5596736

    Her er restværdien satme 125000+moms. Det vil sige den koster 156000 at have uden afgift efter.




  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 65
    #6   11. dec 2023 Morten Løvenkrands har lige lagt en video ud om leasing her til aften, med regnestykker osv.
    Den er et kig værd.

    En klar fordel ved leasing, det er at det er svært at låne penge til en bil der er +8år, det kommer man udenom med leasing.
    Jeg er med på intet kommer gratis, men for nogle folk er det en løsning.


  • #7   11. dec 2023 Ja det kan være svært at låne, men de eksempler jeg kommer med er biler der er 4-5 år gamle. Og der skal du jo stadig kreditgodkendes til en restværdi på næsten bilens pris med Dansk afgift.

    Det er der jeg står lidt af.. Men jeg har nok aldrig sat mig nok ind i det, udover den smule venner og familie der har flexet.


Kommentér på:
Leasingpriser. Hvad er der lige sket?

Annonce