{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.111 visninger | Oprettet:

Tesla, går mere i stykker end andre, men Tesla anderkender det ikke {{forumTopicSubject}}

Med den rapport jeg lige har læst om Tesla skal jeg ALDRIG have sådan en. Fortøj der brækkede over efter 150 km, masser af styretøjs problemer som kun kineserne har magtet at få lavet på garanti, regeringen skred simpelthen ind, i USA betaler folk vanvittige summer for at få lavet ting garantien skulle dække, helt op til 15.000$.
Med kun 1% af den samlede mængder biler i USA figurerer de meget højt på listen over fejl, kun biler der er repræsenteret med 10-20% af markedet kommer op på det antal fejl.

https://www.reuters.com/investigates/special-report/tesla-musk-steering-suspension/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla, går mere i stykker end andre, men Tesla anderkender det ikke
  • #1   4. jan Det er skræmmende, men ikke overraskende læsning.

    Det tyder også på at de amerikanske og europæiske myndigheder ikke er lige så gode til at holde Tesla ansvarlig for det lort de laver.

    Det kan godt være at Tesla formår at lave energieffektive biler med god rækkevidde, hurtig opladning og voldsom acceleration.
    Men hvad hjælper det, hvis ikke de formår at designe og producere hvad der burde være trivielle komponenter uden de har en absurd høj fejlrate.
    Hvis de så derudover uberettiget skyder skylden på deres kunder, så kan man undre sig over hvordan de kan formå at sælge så mange biler.

    Vedhæftede billede fra artiklen viser et kollapset hjulophæng på en Tesla Model Y.
    Hjulophænget kollapsede under 24 timer efter ejeren havde modtaget den nye bil som på tidspunktet havde kun 185km på tælleren.
    Alligevel nægtede Tesla at tage regningen for hvad uden tvivl kun kan betegnes som værende en produktfejl.
    Det ser ud til at det er styrespindlen som er gået i stykker i støbningen hvor bærearmen er monteret, altså noget som ikke burde kunne gå i stykker på den måde med mindre bilen havde været involveret i en kollision.


    profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   4. jan Tesla har en skræmmende høj fejl rate pr 100 bil..
    171 fejl pr 100 biler, som giver dem en placering i bunden af biler som sælges derhenne..

    https://www.topspeed.com/tesla-reliability-and-repair-costs-the-true-story/#:~:text=J.D.%20Power%20and%20Consumer%20Reports,120%20problems%20per%20100%20vehicles.


  • #3   4. jan Hvis man følge YouTube kanalen
    Wham baam telsacam

    Og ser de priser på repetition af tesla
    Plus hvor lang ventetid der er på dele

    Så ville jeg få krise, hvis uheldet er ude


  • #4   4. jan Har sagt helt fra starten at tesla er noget skrammel, og med årende er mine tanker om det bilmærke det samme. har ikke set andre bilmærker hvor små ting som ikke burde gå i stykker går i stykker på helt nye biler, og engang stod jeg ved 3 Tesla model 3'er hvor de alle 3 havde forskellig afstand ved dørene og bagklap altså mellemrummet, det var så tydeligt. ligner noget der er lavet i en fart for at tjene penge.
    ærligt talt vil måske hellere turde købe nogen af de der kineser biler.


  • #5   4. jan Utroligt at der ikke er kommet nogle Tesla fanboys på banen endnu for at forsvare deres elskede Tesla? På YouTube er de der med det samme på de der bilkanaler! lige for at fortælle at en Tesla gør det lige lidt bedre....man bliver sku træt når man læser kommentarende...

  • #6   4. jan #1 wow det der er virkeligt sindsygt, det burde aldrig ske

  • #7   4. jan #5 de har vel indset at det er noget skrammel smiley

  • #8   4. jan Vi ved jo godt hvor det ender, det ender hvor brugtmarkedet boomer af brugte Tesla’er som absolut ingen gider at betale ret meget for. Kører man ikke en 3 eller Y flad, så ender mange i et voldsomt stort værditab.
    Det er jo en discount bil 3 og Y, det meste ser måske smart ud hvis man er til det kliniske.
    Men se sæder og det indvendiges kvalitet, det er mere eller mindre til udsmidning efter få år. Sæder der er løse og vipper, dører og bagklap der er ved at give op.
    Set ud fra kvaliteten, så er en Dacia nærmest mere velbygget.
    Men prøv snak med en Tesla lemming om det, de vil eller kan blot ikke se at det er kvalitet og samlekvalitet fra nederste hylde.
    Tesla laver en god drivlinje, fremragende ydelse og batteri holdbarhed.
    Alt rundt om/neden under/over er der bare ikke noget at klappe i hænderne over.


  • #9   4. jan En iPad på 4 hjul

  • #10   4. jan Det undre mig ikke at Tesla ikke laver noget særligt kvalitet.
    Amerikanere har bare et andet og ofte mærkeligt syn på hvad kvalitet er.

    At en Tesla har dårlig samle kvalitet, og skod kvalitet af sæder, døren, klapper osv er vel bare standarden i amerikanske biler.
    Jeg har ihvertfald aldrig været imponeret af hverken Dodge, Chevrolet eller lignende biler.

    I forhold til det billede Morten har lagt op, med en defekt bære/stræber arm.
    Umiddelbart ligner det for mig at, enten har bære kuglen været spændt for meget eller for lidt.
    Og derved sprængt konus hullet eller banken det i stykker.
    Igen nok ikke en overraskelse hvis det er et utryk for manglende regelmæssighed i deres samle kvalitet.


  • #11   4. jan Men bilen må da ikke gå i stykker den anden dag man ejer den WTF !!!???!!!

    Det er helt sikkert en designfejl, når delen er revideret 6-7 gange, så må der for fanden da en ny designer på.

    Jeg må da indrømme at jeg er lidt bekymret ved at sende min søn ud at køre sammen med makkeren i hans fars nye Tesla Y,


  • #12   5. jan Kent R
    Intet der kommer ud fra USA har nogen former for kvalitet, sådan har det altid været, så det gælder hellere ikke et nystartet bilfirma med 0 erfarring smiley
    Og så længe dronerne køber det, så bliver det skam hellere ikke lavet om.

    Bare se hvor ringe lygterne står på alle dem man ser køre derude, de blænder af ht til, altså hvis man ikke kan få et par lygter til at lyse rigtig, så kan man sku ikke lave bil smiley


  • #13   5. jan De oprindelige S modeller virker dog alligevel til at have en højere standart i kvaliteten.
    Vi kender et par stykker med en sådan. Det virker knap så russisk i sæder, dører, bagklap osv.
    Det var dengang også en anden pris, og eneste der kommer gratis af sig selv er lommeuld og navle fnuller.
    Mange andre biler har jo også sparet på finish og kvalitet, se de gamle trillinger PSA + Aygoen, de var også ufattelige populære. Engang kørte der også en del Lada 1200 og Skoda 105 rundt, det var fordi de var billige.

    Tesla sælger udelukkende så mange biler fordi de rulles ud som discount.
    Tænker ikke det er noget med meget fremtid i på den længere bane. Musk er skingrende psykopat, snart er X tidligere Twitter kørt i hegnet, det skal nok også lykkedes for bil produktionen. Tænk en Y det bliver brugt som familie container, mon ikke en sådan er “over and out” efter måske 5-6 år.

    Jævnfør det oprindelige link, så behøver det nok heller ikke at herske tvivl om at tyskerne helst ikke vil udstille Tesla super fedt. De sidder jo på tronen og er absolut markedsledende når man kigger på antal solgte biler.






  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #14   5. jan Jeg har ingen personlig erfaring med Tesla, men ejer af virksomheden jeg arbejder i har (mand og kone) hver sin Tesla S. Jeg syntes ofte der er noget med dem, men det kan være alt efter hvad jeg selv oplever. Der har været flere ting og der går ikke et år uden der er Tesla-tekniker og fixe et eller andet, eller at de skal til en forhandler og få det gjort. Det jeg lige kender til, var et dørhåndtag der ikke virkede, og en anden gang klappen over ladestik der ikke kunne åbnes. Manden kom for et par år siden retur fra service og fortalte det kostede 37.000 kr. Men at det skyldes skift af en motor, og det var anden gang den blev skiftet.

    Konen var for et års tid siden ude at prøve en Tesla Y, for at se om hun skulle skifte til sådan en. Det skulle hun ikke, den hoppede hen af vejen sagde hun, og her i december sagde hun "aldrig mere Tesla". Han er ved at se på en Xpeng og hun ville også skifte men blev kun budt 120.000 kr. for sin brugte Tesla S (kender ikke alder eller KM-stand på nogen af dem).

    I den tyske TÜV kontrol har Tesla også fået tæsk, både S og 3 modellen, om det så skyldes manglende krav til service eller dårlig kvalitet er jeg ikke klar over.

    https://www.autoevolution.com/news/tesla-model-3-is-the-car-that-failed-the-most-in-germany-s-mandatory-vehicle-inspection-224595.html

    "This is the first time the Model 3 shows up in the report, but not the first occasion in which a Tesla disappoints. In January 2022, TÜV disclosed that the Model S was also the worst battery electric vehicle (BEV) in the report. The American company's flagship had a 10.7% rejection rate at the time. The average that year was 4.7%. It only failed to be the worst among the 128 vehicles with up to three years of use because of the Dacia Duster and the Dacia Logan, which beat it in inspection failures."

    Der er en historie om en gut der har kort langt i sin Tesla S, det har dog kostet fire batteri-pakker og tretten motorer. Det syntes jeg lyder som mange motorer selv om det også er mange KM, og det fortæller vel også at det ikke bare har været en uheldig motor, men at de bare ikke holder så længe.

    https://www.boosted.dk/hans-ejer-teslaen-med-verdens-hoejeste-kilometertal/


  • #15   6. jan Nå, så jeg er ikke den eneste der bliver blændet værd gang der køre en Model 3 elle Y forbi mig i mørke!? satan det er træls, og det er værd gang at der kommer en Tesla kørende så kan jeg være sikker på at jeg bliver blændet smiley

  • #16   6. jan Når en model 3 er 10år kan den sikkert os næsten købes gratis

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-3/performance-awd-4d/6032366


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #17   10. jan Jeg har en Tesla Model 3, men jeg er ikke Tesla fanboy, eller vil påstå at det er den bedste bil i verden.
    Jeg har haft mange andre biler - BMW, Toyota, VW, Fiat, Peugeot, Hyundai. Så jeg vil mene at jeg har noget at sammenligne med.
    For mit vedkommende har jeg været rigtig godt tilfreds med Tesla'en. Jeg har haft den siden 2019, 82.000 km, og har ingen fejl eller problemer haft.

    #8 - Jeg ved ikke hvor du har den info fra omkring det indvendige og døre. Det er i hvert fald ikke noget jeg oplever. Alt fungerer og ser stadig ud som nyt indvendigt.
    Dørene virker godt bygget, og med blød beklædning indvendigt selv ned til dørlommen, frem for det hårde plastik man ser i mange andre biler. Døre og bagklap har også altid åbnet og lukket som de skal. Kabinen har heller ikke knirkelyde når man kører, som jeg ellers har oplevet i mange andre biler.

    Noget kunne tyde på at Tesla har nogle problemer med konsistent kvalitet i alle deres biler, og at der er nogle mandagsbiler imellem. Men mit indlæg kan så være et eksempel på at det ikke er alle der har en dårlig oplevelse. Tværtimod ville jeg ikke have et problem med at vælge Tesla igen.


  • #18   10. jan Tesla, nej Musk er en kult og hans følgere følger ham blindt uanset hvad han foretager sig, vil måske ligefrem sige at det er en religion

    Tesla er en kæmpe bobbel som uden tvivl vil sprænge, virksomheden har en værdi der er større end de 10 næst største bilproducenter tilsammen

    Har ikke lige læst op på det fornyligt, men det her må nogle af de nævnte reparationer skal tesla sky da dække, ellers så få da hevet dem i retten

    Det kan godt ske at tesla har noget meget dejligt plastik og køre komfort er meget bedre end en aygo, men det hjælper for helvede ikke noget hvis pisset ikke kan kører, prioritet nr 1 i en bil må sku da alt andet lige være at den kan komme fra a-b og blive ved med det...


  • #19   13. jan Det tegner i øvrigt til at udviklingen går så hurtigt at el og hybridbilerne står for flest prisnedsættelser.. så dem der låner til disse kan måske nemmere risikere at blive teknisk insolvent hvis de skal afhænde bilen igen inden for kort tid.. med mindre udbetalingen var stor

    https://finans.dk/privatokonomi/ECE16740260/aldrig-er-saa-mange-brugte-biler-sat-ned-i-pris-som-nu/?st=1&fbclid=IwAR1SRLA6sjU5Gh67WlxseG6498ua0lj8BRI1j5S4E3zQTX5ketml8s367wI


  • #20   14. jan Problemet er vel ikke så stor.
    Man kan jo bare beholde bilen og køre den ihjel.
    Problemet kommer vel kun hvis man er en af dem der skiftet bil hvert 2-4. år.

    Tænker osse priserne kommer til og gå den anden vej igen, når regeringen som planlagt begynder og brandbeskatte elbiler.

    Sidst skal vi nok osse vende os til at biler bliver ligesom computere i en del år fremover.
    Tænk hvad der vil ske med nuværende elbiler når/hvis SS batterier kommer på markedet.
    Og batteri prisen falder pludselig med 50%.


  • #21   14. jan Problemet kan vel opstå for dem der er nød til at sælge af ukendt årsag..
    Er lidt grov og samligner det lidt med en af mine første fladskærme.. pisse dyr og kun 26".
    Og nu kan jeg få en 55" smidt i nakken og lcd/plasma er long gone..


  • #22   14. jan Tja har man ikke altid tabt penge hvis man er tvunget ud i et salg?

    Næh en fladskærm er vel en god sammenligning.
    Som sagt så tænker jeg da at det og købe en elbil, hurtigt kan ende i mange penge tabt, fordi udviklingen overhaler de "ældre" biler.


  • #23   15. jan Det koster jo slet ikke det at lave en elbil som de sælger den for, se bare med den store kineser Rolls, den blev sat ned i pris med 40-50% overnight, det er jo pisse useriøst.
    Det er umuligt at forudsige hvad fremtiden bringer for elbilsejerne, måske kommer fossilbiler igen på mode, med eller uden diesel,

    Om Tesla er en boble der brister kan kun tiden vise.


  • #24   15. jan Elbiler kan kun produceres billigt af nøjserne

    De har stort set monopol på mange af de metaller som bruges i batterierne, og for ikke så lang tid siden beklagede vw sig over at Kina ikke vil sælge det til en fair pris, vw mener at de kan købe en Kina bil billigere end de kan lave batterierne


  • #25   15. jan Grunden til at kineserne laver elbiler er at de kan tjene styrtende mange penge ved en lille indsats over en kort årrække, og de ikke behøver at vide noget om forbrændingsmotorer, det er bare rene samlefabrikker.

    Kunne da også godt forestille mig at nogen af de mærker der popper op nu, i løbet af en kort årrække forsvinder igen, og så står nogen elbilsejere med problemer mht reservedele.


  • #26   15. jan Absolut

    Men de presser også de andre anerkendte mærker ved at lave nogle urealistisk priser på batterierne, og når lovgivning osv. Kræver at der skal være mere og mere el, så er der jo ikke meget at gøre

    Kineserne dræber konkurrenterne på den her måde, mener også at have hørt noget med at man ikke længere kan købe eu biler i Kina (men den må i ikke lige hænge mig op på)


  • #27   15. jan Det passer ikke, mit gæt, for MG og Volvo er jo kinesiske mærker, BYD er kæmpestore og sælger lige nu flere biler i Europa end Tesla, og et nyt mærke, Voyah, er også på vej, stor dansk importør, K W Bruun, kommer til marts mener jeg.

  • #28   15. jan Det er vildt som de Kina biler brager frem

    Jeg er i Australien for tiden, og det er sindsygt så mange der er af dem hernede


  • #29   15. jan Hvad laver du dernede??

  • #30   15. jan Arg mon dog kineserne har monopol på metallerne.
    Meget af det kommer jo fra lande/miner som kineserne ikke har kontrol over.

    Det mere et spørgsmål omkring lønninger, hensyn til miljø/sundhed, og generelt omkostninger ved at drive virksomhed i Kina.

    Det jo umuligt at følge med på prisen, når en kineser kun skal have en 1/20 i løn kontra en europæer.
    Og stort set ingen miljø regler har.

    At kineserne så introducere en bil som den "Rolls Royce" model, og kan skære 50% af prisen er jo bare hjernedødt og gør vel mere at man ikke ønsker og købe bil af dem pga utroværdighed.


Kommentér på:
Tesla, går mere i stykker end andre, men Tesla anderkender det ikke

Annonce