{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.541 visninger | Oprettet:

Dum ide at låne penge som 18årig.? {{forumTopicSubject}}

Ja da jeg virkelig har forelsket mig i en bil
Har jeg besluttet mig at tage et lån til august.

lånet kommer ca op på 90,000kr

Mine spørgsmål er så.
Ville det være Enormt dumt?
Hvad ville jeg komme til og afdrage på lånet?
Hvilke krav er der får at banken giver mig lov?

Vil lige tilføje at jeg er under uddandelse som tømrer.
så kommer til og køre på start lærling lønnen :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dum ide at låne penge som 18årig.?
  • #1   18. apr 2007 det kommer an på hvilken bil... forsikring, hvor meget du kan afdrage med hvor meget du påregner på benzin/diesel pr måned osv osv...

• #2   18. apr 2007 Det er nok en snak, som du skal tage med banken =)

• #3   18. apr 2007 Hvilken bil er det til? nogen banker kræver at det er en nyere bil

• #4   18. apr 2007 hvilken bil?

• #5   18. apr 2007 altid dumt at låne kr.

• #6   18. apr 2007 jeg tror ikke du får lov til at låne så meget.

• #7   18. apr 2007 det er en pug 106 1,6 gti

• #8   18. apr 2007 hmmm lånte 160.000 til ibizaen da jeg startede i lære..
    Jeg klarede mig sgu fint..
    Gik stadig i byen og fik lidt nyt tøj i ny og næ...
    Boede dog hjemme i starten..

• #9   18. apr 2007 har lige taget lån på 40000 til bil, men du skal jo være sikker påa t kunne betale afdragende og samtid have råd til forsikring og brendstof

• #10   18. apr 2007 Så er 90.000 altså heller ikke ere at låne..
    Han er jo i fast arbejde;o)

• #11   18. apr 2007 Det er dumtt ... Sys måske det er bedre du sparer penge op, 90 000 er jo ikke så mange penge igen. Du skal jo os tænke på hvor dyrt det er at have bil.. Så er det måske bedre du starter med en gammel kadett smiley

• #12   18. apr 2007 vil sige det sådan at det er det dummeste du kan, fordi de banken kræver kaskoforsikring på bilen :
    du skal starte lavere end GTI klassen om 18årig.

• #13   18. apr 2007 ville råde dig kræftigt til at spare en masse penge sammen da dit lån kommer til at være stort på længere sigt når du er lærling og ikke kan betale så meget af, og din rente er stor...

jeg er 21 og tog et lån på 75 K men det laver jeg om her om 3 måneder da jeg er udlært og kan komme til at betale noget mere samtidig med jeg skal have lejlighed...

så tænk meget over det.. snak måske med dine forældre om de kan låne dig de penge du ikke kan nå at spare sammen, det er bedre på denne måde....

ellers snak med din bank og ring rundt til andre banker og hør hvad de kan tilbyde,... ikke alle der vil låne omk. 100.000 til en på 18 som er nystartet lærling

• #15   18. apr 2007 Jeg lånte 40.000 ud af de 60.000 jeg gav for min første Polo, havde sparet de 20.000 op i løbet af det første halve år af min læretid, og det er jeg sq glad for at jeg gjorde..

Hvis du vil have nogle ordentlige betingelser på lånet bliver du nødt til at spare en hvis mængde op inden du tager lånet, på den måde opnår du tillid fra din bank..

Men tag en snak med din bank allerede nu, så har du de bedste kort på hånden, da de fornemmer at det er noget du har overvejet og ikke bare er et impulskøb..

• #16   18. apr 2007 har lagt budget sammen med damen . og vi kan lige godt få det til og løbe rundt.
    som eksembel til budgetet satte jeg :
    Forsikring til 24,000 P.Å
    afdrag til 1000 pr måned
    afgift til 300kr pr måned

• #17   18. apr 2007 hvorfor ik bare køb en golf gtd, til at starte med, også når at penge er der, så køb den bil du gerne vil have

• #18   18. apr 2007 tvivler sq stærkt på du for lov til kun at betale 1000 kr i måneden

• #19   18. apr 2007 Afdrag på 1000 kr pr måned? Det er ret lang løbetid på så lille et lån...

• #20   18. apr 2007 Jeg lånte gennem min mor, hun får klart bedre renter end mig.

Men 90k er mange penge....

• #21   18. apr 2007 Glem alt der hedder GTI forsikringen er alt for dyr..

• #22   18. apr 2007 ralle: ja det er jo ikke ret lang tid du skal vente alligevel smiley

• #23   18. apr 2007 claus M: Kommer an på om den står i ens eget navn :S

• #24   18. apr 2007 Godt nogen har sin mor og far =)

• #25   18. apr 2007 -> hR. dz0r : Jeg tror de fleste ved at det er for dumt at køre i andet end sit eget navn

• #26   18. apr 2007 1000 pr måned så skal lånet mindst løbe i 8 år... så kommer du til at give 200.000 i forsikring inden bilen er betalt... av av siger jeg bare.

• #27   18. apr 2007 jeg syntes det er helt vildt. 90.000 er satme mange penge. da jeg var ung (for 8 år siden) var der slet ikke noget der hed at låne penge i banken som 18 årig. jeg fik en nysynet fiat 127 af min far og det lærte jeg og leve med ind til jeg havde flere penge. det er et alt for sindsygt ønske da det jo slet ikke er din bil. jeg vil også bare sige regn på det, for selv om den vil stå i dine forældres navn skal du nok likke 500 til forsikring 1000 kroner til benzin 2500 til lån så er der satme ikke meget til telefon regning osv osv

• #28   18. apr 2007 Ens mor eller fars sker der sgu da nada ved smiley

• #29   18. apr 2007 -> hR. dz0r
    banken kræver jo KASKO uanset hvad når han nu vælger at låne pengene til bil, så at der står GTI plus han ingen erfaring har så ryger lortet op

• #30   18. apr 2007 -> hR. dz0r
    han skriver jo han påregner 24.000 i forsikring. pr år.

• #31   18. apr 2007 nårhhh ja sådan havde jeg ikke lige vendt den .. :S

• #32   18. apr 2007 claus M: Ja tror hellere jeg holder min kæft, sidder vist bare og får mig en ordenlig koger ...

• #33   18. apr 2007 I mine øjne vil det være totalt tåbeligt at sætte sig i så meget gæld....hvad hvis der sker noget med bilen, gearkassen, eller et topstykke der skal ordnes på grund af sn sprængt toppakning...dæk, en ny udstødning og lign....nej, vent og køb dig en billig og driftsikker bil og spar op til du har kassen til det...og i mellemtiden må du have våde drømme om natten, indtil du har penge nok eller når du er udlært...det er maaange år du kommer til at hænge på sådan en gælds fælde med din yderst ringe indkomst.

• #34   18. apr 2007 lol

• #37   18. apr 2007 simon H
    Du skal have en VIRKELIG god bankrådgiver for at du får lov til overhovedet at afdrage med 1000kr om mdr kun... er bange for din bankrådgiver vil komme med et stort smil når du foreslår så lidt kun..

Jeg lånte lidt guld til min coupe som jeg købte på SU mens jeg gik i gym og havde lejlighed. Skal dog siges jeg havde 2 jobs ved siden af skolen.. og afbetalte med 4000kr pr mdr. Fik en dejlig lav rente samt det kunne lade sig gøre at have lidt sjov engang imellem også.

Kan se du nævner "udgift" som 300kr også. Tænker du på benzin her? For så må jeg skuffe dig med at du nok ikke kommer til at kører ret meget i din GTI hver mdr mester. Og hvad med når den skal til service? Hvordan vil du overskue det.. eller der sker noget uventet med bilen?

Og ja begrundet lånets størrelse vil din bank temmelig sikkert forlange fuld kasko på din bil.

Som der nævnes så find ud af om du ikke kan låne af dine forældre.. meget træls situation at stå i at skulle låne af bekendte og venner, hvilket jeg aldrig ville bryde mig om, men kunne være en mulighed for dig..

Dog ville jeg råde dig til at vente, lyder slet ikke som om du ved hvad det vil sige at have bil, for slet ikke at tale om hvad det koster at have sådan en kørende.

Held og lykke.

Mvh Chris

• #38   18. apr 2007 Tag ned til banken og snak med dem - de råd du får herfra er okay som vejledende råd, men det er jo kun din bank der kender de præcise detajler. Du skal dog passe lidt på, der er nogle bankrådgivere der er helt vildt glade for at låne penge ud...

• #39   18. apr 2007 dumt at sætte sig i gæld ALLEREDE som 18 årige.. også 90000kr smiley

krav fra banken, man har en fast indtægt. hvis man overhovedet får lov .

• #40   18. apr 2007 Du skal også tænke på at hvis du kun afdrager med 12 kg årligt på sådan en bil, vil du hurtigt have mere gæld i bilen end den er værd..

• #41   18. apr 2007 GLEM DET....Det er totalt idiotisk....

• #42   18. apr 2007 tror også du kommer til fortryde det. samt du sikker overvejer sælge bilen inden du har afdraget færdigt.

• #44   18. apr 2007 90.000 kr er mange penge... Og så på lærlinge løn...

Som mange siger skal du ikke regne med at kunne afvikle lånet med "kun" en tudse om mdr...

Lånte selv 35.000 til nysynet bil, og de er afviklet i løbet af 2 år, så når bilen skal synes igen er den betalt...

Tror du vil være ret træt af at skulle betale for noget du ikke ejer mere, hvis du nu skulle smadre den, eller den skulle ske at "ruste" op, inden lånet var afviklet...

Forsikring... Av av av... Jeg skal give 21500 om året for kasko på min lille 1,3... Så en GTI bliver MEGET dyr... Og så som 18-årig (første bil)

• #45   18. apr 2007 skal lige siges at bilen koster ca 70,000. de sidste 20,000 er til udbetalingen på forsikringen-

• #46   18. apr 2007 Steffen N

har en kammerat.. han giver det sammen for en civic magen til dig bare 4 dørs.. og en 1.6 vtec... 160 hk model..

• #47   19. apr 2007 Jeg kan kun råde dig til at glemme ide'en, og spare nogle penge sammen og købe en billigere bil, hvor du ikke behøver låne penge til.

Kør i den et par år, og køb din GTI... Det bliver meget billigere for dig i den lange ende, så slipper du nemlig for høje renter og en dyr forsikring.

• #48   19. apr 2007 Du kan næsten låne hvad du har lyst i banken hvis du bare er i fast job osv.. men sæt dig ned ud regn på renter indtægter, og skaf alle udgifterne der er isammen hæng med bilkøb forsikring vægtafgift osv, og regn derudfra.. så slemt er det heller ikke at låne lidt, og 90.000 er ikke meget i dag, men få lavet noget fornuftigt budgetoversigt sammen med rådgiveren.. delte meninger er der altid om emnet

• #49   19. apr 2007 Morten B tror ikke han får lov til det lån og kun betale 1000 pr måned..

• #50   19. apr 2007 Min bank krævede da ikke kasko på min GSi'er.. Og det er endda en 2.0'er..

Jeg har rigtige mange fordele i min bank, og valgte derfor at låne til min Kadett, det var nu ikke så stort kun 40k ca..

• #51   19. apr 2007 Spar du lidt penge sammen først.. Eller lån 30000 og køb en bil med ansvars forsikring, så inden 3-5 år har du optjent en god accenitet hos forsikringen

Mvh Jannick

• #52   19. apr 2007 det tror jeg som godt han kan.. men prøv derefter at regne ud hvor mange renteudgifter der bliver ved at lave lånet over så mange år..

Kommentér på:
Dum ide at låne penge som 18årig.?

Annonce