{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Oliepøl {{forumTopicSubject}}

Hej med jer derude.

Måske nogen der kan hjælpe mig?? jeg har købt en 545i 4 mdr tid siden. Den har kørt fint og upåklageligt indtil uheldet skete. Jeg var væk i 2 dage så dvs ingen har kørt bilen overhoved. Jeg startede bilen op og lo den varme op i 5 - 7min tid så fordi jeg havde glemt nogle ting slukkede jeg for bilen efter den var ok varmet op og gik ind efter mine ting også kommer jeg ud til en kæmpe oliepøl - hva ska jeg gå efter nogen der har en ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliepøl
  • #1   2. feb Jeg ville nok stikke røven i vejret og hovedet ind under bilen, for alt andet er gætværk og det kommer man jo ikke vider med, men det kan jo være gearkassen som har en utæt pakning eller motoren som drypper olie! kan jo være at mætrikken til at tappe olie af sidder løst?

  • #2   2. feb Hej sejr.
    Bilen holder på lift hos en kammerat lige nu. Ifl ham. Har han renset alt til men var nød til at adskille nogle ting for at komme til 100P. Han oplyser dog at han mistænker blokken! Han fortæller lige ledes at det passer ud så snart han fylder olie på og starter den igen - aner ærlig hvad og hvor ledes


  • #3   2. feb så er det jo en pakning der skal skiftes!

  • #4   2. feb Sejr håber nu kun at du har ret og han er for dum at høre på??

  • #5   2. feb Hvad siger han da smiley

  • #6   2. feb Han siger at det er blokken der er 100P revnet men han vil først lige arbejde sig frem til resultatet for de andre ting der står i vejen.

  • #7   2. feb blok kan altså godt revner bare lige til info.

  • #8   2. feb Jeg håber satme ikke at blokken er revnet!

  • #9   2. feb Håber jeg nu heller ikke?? fordi så ka jeg vel bar lede efter en anden motor

  • #10   2. feb ja det jo det!

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.882
    #11   2. feb Blokken kan altså godt revne, sker dog sjældent ved kold opvarming. Mest under hård belastning. Men kan ske hvis den har haft en stress revne i forvejen.

  • #12   3. feb Det er mere normalt at det er pakningen omkring krank imod gearkasse eller evt frostpropperne.
    Derudover kan det være et hav af steder. Olierøret kan være gået løst, evt rør til oliekøler eller oliekøleren selv.
    Hvis det aktivt kommer ud bør det være til at spore det især med adgang til lift.
    BMW er meget glade for at pakke alting ind i plast, så ja der skal nok lidt småting af før man kan få sig et overblik.

    Ender du i motor så kig på ebay.de, schmiedmann.dk eller koed.dk på ebay find en sælger med nær 100 pct rating og mindst 500 vurderinger gerne 1000+
    545 er en stor motor at få skiftet, og skifter man den er der en del ting der bør gøres:
    skift vandpumpe, overvej kædetræk,kobling, udtrykkerleje etc. Det er slidting som er noget ged at komme til, men er motor ude kan man ligeså godt tage det med når man er igang. Har din ven en lift ved han nok mere præcist hvad der bør skiftes, de to danske sites vil formentligt også svare på spørgmål bare du knytter det til deres brugte motorer.
    Tror det er muligt at tilkøbe f.eks. kædekifte, men forvent at betale forud for en pæn del af købesummen hvis du lader dem gøre det. ps de kan også skifte motor for dig. Det er dog en dyr ting at få gjort, for der er maaange ting der skal af og ud før motor kan komme ud. På min e39 520 (6benet) tog jeg motor op og ud, men med lift har i mulighed for at tage ned og ud. Kan måske være en fordel med så stor en motor.
    Motorer er dyre og de koster mange timer at skifte, så det er noget sjovere at fikse på en kendt motor. Er blokken flækket er det dog game over for den motor, jeg ville ikke forsøge mig med at svejse det er formentligt en alumotor og alu kræver evner at svejse i. Derudover er der store kræfter på spil i sådan en blok, de er svære at tæmme med en svejsning. Skal den svejses skal den med 99% sikkerhed ud for at man kan komme til.,

    Men tjek nu lige at det ikke bare er ventildæksel pakning eller sådan noget der er gået.


  • #13   5. feb De kan også flække i huset til oliefilteret

  • #14   6. feb Når det "virkelig pøser ud", er det vel olie under tryk? og ikke bare en tætningspakning.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 142
    #15   7. feb Havde en W124 400E med M113 Motor (V8).
    Den revnede faktisk mellem cylinder blokkene. Det kom også pludseligt.
    Mekanikeren kunne se, at det må have været metaltræthed. For dele af revne dannelsen var af ældre dato.
    Købte et M113 6.0 AMG donor bil på Evilbay i Tyskland. smiley Og flyttede alt over i 400E. Det var det billigste måde at gøre det på. (100k i bil-donor og div. sliddele/reserevddele). smiley
    Ak ja. alt var nemmere dengang. Ikke som idag med alt det computer bras systemer og specifikke model bestemte designs. smiley


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 21
    #16   7. feb Er der evt. et olierør til eller fra turbo? det kan lave et grotesk svineri på sekunder. måske til en oliekøler.

    Oliekanaler i blokkene er oftest boret, og der er lagt ekstra gods som forstærker, der skal jo være gods hele vejen omkring det borede hul. Frostpropper er normalt forbundet til kølevandskamrene. Frostpropper er ikke egentlig tænkt som frostpropper, men en praktisk og billig måde at lukke de huller som er nødvendige for at støtte kærnen under støbning, uanset om det er sandkærne eller smeltekærne.


  • #17   8. feb Hej folkens.

    Altså jeg vil sige bilen har været på liften - umiddelbart har jeg fundet en motor til den til en 10'er men hsr godt undersøgt at kæde og vandpumpe kobling og udtrykkerleje osv er en god ting at skifte ud nu når man er igang. Men overvejer nu måske også nye smedet komplet stempler osv er det en god ide eller unødvendigt fordi ka jo lige så skifte så mange ting som muligt nu når der skal bestilles en løs motor hjem tænker jeg. Jeg har nu også hørt at man kan svejse dem men så ska man nu ramme 100P plet på sådan noget. Vedhæfter lige en video som jeg fik tilsendt den er lidt utydelig men håber dog i ka se lidt alligevel:)


    profilbillede
  • #18   8. feb vi kan ikke se videoen

  • #19   8. feb Pis beklager folkens

  • #20   11. feb Du kan oprette videoen i et album og så linke til den her

  • #21   3. mar Hej -

    Nogen af jer der har handlet med opsuger i Tyskland? Hold kæft der er en masse fusker i det ebay det io vanvittigt hvis man virkelig ikke går efter annoncen så er 20000kr bar røget fra ens hænder det jo sindsygt>:(


  • #22   3. mar Købte engang en suger i Hamborg, har ikke prøvet en opsuger, men lyder pikant.
    For 20.000 kr. kunne man få sugere af et helt højhus, hvor jeg kommer fra, men der er også langt at køre.


  • #23   3. mar Opsuger?????
    Hvad snakker i nu om???
    Er det ikke en defekt BMW motor vi snakker om her ????


  • #24   4. mar Tror Fatih mener ophugger. Og jeg gætter på at han har en android for min forsøgte også at aulcorrecte det.

  • #25   4. mar Find en med mange 500+ positive bemærkninger og en rating over 95%.
    Det har virket for mig.
    Det er altid lidt svært at vurdere om det er en sund motor du får eller ej. Og det kan være svært for ophugger at vise/tjekke. Ofte kommer stumperne fra sladrede biler som ikke nødvendigvis lige har mulighed for at starte motor.
    Jeg har fået sendt bmw i3 batteri fra Litauen, der var jeg også nervøs for det var en bankoverførsel for beløbet var højere end mit kort ville acceptere.
    Alertnativet er at tage nogle dage fri, smide en trailer på en bil og komme afsted.
    For du har ret der er en risiko, hvor høj kan jeg ikke vurdere.
    Har ligeledes fået en pæn bunke fra us baserede private, sælgere det er også gået ok.
    Men der er ingen garantier.
    Vil du være sikker er det koed eller schmiedmann.


Kommentér på:
Oliepøl

Annonce