{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Kan en bil synes med rystende bremser? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger. Kan min bil synes, hvis den ryster når man bremser?

Har lige skiftet skiver og klodser, fordi de rystede.

Da jeg monterede de nye, så kørte det fint de første uger. Nu ryster den lige så meget igen. Hvad kan det skyldes?

Fik skiftet begge forhjulslejer for nyligt. Jeg mistænker, at de har bukket navet. Kan det være en mulighed? Tænker bare, at der skal meget til før man kan bukke sådan et


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en bil synes med rystende bremser?
  • #1   8. feb Hvad kom først, rysten, lejer eller nye skiver?
    Skiver vil jo ikke køre lige på et skævt nav?
    Kan ikke helt hitte ud af historien, men nej den kan ikke synes.


  • #2   8. feb Først nye lejer. Derefter gik der en måneds tid, og så begyndte bremserne at ryste. Så skiftede jeg skiver og klodser. Det rystede ikke i nogle uger, men begyndte så at ryste efter nogle uger

  • #3   8. feb "Da jeg monterede de nye, så kørte det fint de første uger. Nu ryster den lige så meget igen. Hvad kan det skyldes?"

    Er det uoriginalt? Så har du ofte svaret. Der er så meget lort på markedet.


  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 54
    #4   8. feb Hvis du ikke havde rystende bremser før hjulleje skift, ja, så er det muligt at de har bukket et nav eller to.
    Det er ikke hel let, men det kan gøres.
    De nye skiver bliver ødelagt, når de er blevet ret varme, dvs du har kørt "pænt" i et par uger.


  • #5   8. feb Thomas - det er Brembo skiver og klodser fra AUTODOC. Ved ikke om det noget lort, men det kostede omkring 650 kroner for skiver og klodser

  • #6   8. feb Tænker at grunden til at dine bremser ryster, er navet, skift nav, hjullejer og skiver.

    Bilen vil ikke gå igennem syn, det vil være en væsentlig fejl, men ikke en fejl at du får køreforbud.



    profilbillede
  • #7   8. feb Alt for meget af det du køber på Autodoc eller lignende lavpris sider, er bare kina varer med brembo mærker på - og Autodoc ved det sikkert ikke engang selv.

    Det er en væsentlig fejl, så den vil dumpe på det.


  • #8   8. feb Brembo er noget lort.. Sorry. De lever alt for højt på at have klistermærker på diverse biler og i film og at folk tror det er de riges sportsbremser.

  • #9   8. feb nu er det nok fordi din calibre hænger.. det kan med garanti godt få større skiver til at slå sig..

    især på bmw E60 og e61 der var det en meget normal fejl


  • #10   8. feb #8 - Enig.

  • #11   8. feb Og hvilke bremser foreslår i så, at man skal købe?

  • #12   8. feb Det er da ikke bare lige sådan at bukke et nav, er det vel?

  • #13   8. feb Originalt - eller fra producenten af original der sælger samme del bare uden logo smiley

  • #14   8. feb jeg har kørt på Brembo, TRW, Topran, Ridex, A.B.S m.fl, samt købt andre dele af samme mærker hos Autodoc og har nu aldrig haft problemer med noget af det.
    at andre har haft, er jo ikke ens betydende at alle Autodoc-dele ikke dur. FTZ har også nogen produkter, af velkendte mærker, som også er noget skrammel.

    men for at holde os til emnet, så kan du ikke få den synet med rystende bremser. problemet skyldes måske skævt nav, siden den gør sådan efter en måneds tid. men giv da gerne en update, når du får løst problemet, så vi andre kan lære af det.


  • #15   8. feb Thomas - de koster så også lige omkring 1800 kroner for et sæt skiver.

    Har lige været ude og gennemtæske bremserne på nogle landeveje. Nu ryster den ikke nær så meget...


  • #16   9. feb ATE mærke køre jeg med i mange år i klodser. Alene klodser til min bil koster 600 kr i foran og 3200 kr skiver foran smiley (autodoc pris)

    Til dit spørgsmål. Så sumper din bil til syn.

    Husk at du ikke må bremse hårdt op når du skifter bremser første 1000km ellers bremser du dem skæve også ryster dine bremser.


  • #17   9. feb Da du satte det nye bremser på
    Fik du rengjort alle bevægelige del og smurt dem

    Vi ser tit folk har fået skiftet bremser
    Og kort tid efter er det galt igen

    Fordi man har most bremseklodser i
    Så de ikke kan bevæge sig
    Så hænger bremsen og bliver varm

    Så begynder de også at ryste


  • #18   9. feb På min gamle Chevrulet Cruze kom der også bare ridex bremser på, de var absolut fine til prisen, og meget bedre end de brembo som der var på dem i meget kort tid.

    Dens Brembo bremser rystede efter 4000km. Jeg fik nye på garantien, og 3000km efter samme problem. Derefter gik jeg over til Ridex som ikke gav nogle problemer.

    Og udover det, så var den meget temperamentfuld mht. påspænding af hjul. Blev det gjort med slagnøgle, så rystede hjulene, men blev det gjort med hånden, så var der intet problem. Hvorfor kan jeg ikke forklare.


  • #19   9. feb Har du husket at smøre caliper stemplet med caliper-fedt?
    Du skal kunne presse stemplet tilbage i caliperen med 2 fingre.
    Har haft mange forskellige biler gennem årene og har ikke oplevet de omtalte rystelser. Men gætter på at "rystelserne" er varmerelateret. Dvs klodserne har ikke kunne slippe skiven.
    (Caliperens O-ring er designet til at trække stemplet en anelse tilbage, når bremsetryk forsvinder). Tjek også om klodserne kan bevæge sig frit i gliderne i bremse åget. (Har mange gange oplevet at maling på bremseklodsstålet er for tykt. og måtte slibe det af).


  • #20   9. feb Altså jeg har smurt det hele og renset grundigt. Har dog ikke renset kaliber stemplet. Måske skulle jeg prøve det.

    Men der må da være en tolerance i forhold til rystelser?


  • #21   9. feb Har lige fået den synet uden anmærkninger. Hvis jeg kørte bremserne godt varme, så rystede den ikke lige så meget

  • #22   10. feb godt din bil blev synet, og at du er tilfreds med at den ryster mindre ??
    jeg var blevet sindssyg


  • #23   10. feb Ikke noget så belastende som at rattet rykker sig
    Når man bremser


  • #24   13. feb En årsag til bremser ryster er enten dårlig kvalitet på skiven eller også hænger den i bremsekaliber eller lidt mere sjældent at luftkølingen til skiven er blokeret af skidt eller blade.

    Det er ligemeget hvor gamle skiverne er, så kan det ske lynhurtigt igen med nye skiver.


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #25   13. feb Hej
    Nu er det vel ikke så simpelt at dine hjul er kommet ud af balance. Er de monteret på nøjagtig samme sted på navet ??. Alle bremseskiver skal tilkøres de første par hundrede kilometer ellers slår skiverne sig. Og såfremt det er Brembo skiver og klodser er klodserne til forhjulene angivet for højre og venstre side samt inder og yder montering af klodserne. Det er de til min 540 I og de ryster ikke . Men det skal skal jo gøres korrekt. Hvad med gummiføringen i kalibrene. er de nye eller gamle . Er pindbolene fri for rust og er holderne hvor klodserne side i reses helt fri for rust. Jeg maler mine med hammerite og monterer med kobberfedt. Er dine følge helt rene mod navnet og bruger du momentnøgle til en ensartet bespænding. Se der er mange ting der skal være checket .


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 21
    #26   13. feb Som en tidligere skrev hvis caliperene ikke kører som de skal, og bremserne bliver varme under kørslen, vil du typisk opleve det at skiverne bliver skæve (ødelagt) og bremserne ryster.
    Hvis caliperne ikke kører ordentligt frem og tilbage kan du enten skifte dem, eller du køber et rep.sæt med gummibælg og den 4kantede gummiring OG EN TUBE BREMSEFEDT trypisk ATE bremsecylinder pasta, der må under ingen omstændighed komme mineralsk olie eller fedt i nærheden af dette gummi. Brug en honer (fåes i biltema for en hund) til at friske hullet i caliperen og skyl hele tiden med sprit, puds stemplet med fint sandpapir eller smærgellærred og skyl hele tiden med sprit. tør delene OMHYGGELIGT før du giver det hele rigeligt bremsepasta og samler igen.


  • #27   13. feb Vil til enhver tid anbefale at købe nye calipere, at reparere de gamle, især hvis man ikke er kyndig, skal man holde sig fra. Det er sikkerhed vi taler om og det er ikke noget man gå på kompromis med.

  • #28   15. feb Nu er den jo synet, men kommer rystelserne igen, er du jo egentlig lige vidt, for det er ikke til at køre med, og sikkerheden skal også tilgodeses. Er alle dine led helt fri for slør? (trods syn), ophæng og styring.

  • #29   21. mar Den ryster stadig ikke. Køber aldrig Brembo bremser igen, det var da godt nok noget billig skrammel. Har Bosch på nu, det kører bare

Kommentér på:
Kan en bil synes med rystende bremser?

Annonce