{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt cylinder
  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.901
    #1   23. mar Hvis du skiftede hele motoren ville du være 100% sikker, men det er sikkert overkill.
    Hvordan har du fundet ud af at den kører på 2 cylindre, der må noget mere omfattende fejlsøgning til, hvad med tændrør, dyse, trykprøvning osv osv


  • #2   23. mar hvordan skulle vi dog vide det det er dig som kan teste med en kompressionstester tjekke gnist og dysser

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #3   23. mar Den mangler kompression i den ene cylinder

  • #4   23. mar Hvis det er døde stempelringe, så hjælper det ikke at skifte topstykke.
    Hvis det er en død ventil, så skal det vel bare laves?
    Hvis toppakningen er gået, vil det hjælpe at skifte den.
    Hvis ikke man har en ide om hvad der reelt set er galt, kan man starte med at pille topstykket af og se hvad der foregår.
    Du skal ikke køre i den, som den er uanset hvad, så det er bare i gang.

    Hjælp dig selv til at få det samlet rigtigt igen, ved at finde en værkstedsmanual til den.


  • #5   24. mar Sikkert ikke,
    dette er et stempel fra en Peugeot motor 1,2
    Den manglede kompression på 2 af cylinderen.

    Der var 2 stempeler der var smadret
    Men heldigvis havde cylinder væggene ikke taget skade

    Kunden valgt og få skiftet alle 3 stempler og DIv pakninger i motor
    Da de brugte man kan finde alle har samme problem.

    Og de fleste bruger også olie.


    profilbillede
  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #7   24. mar Så vi er enig med, at hvis den mangler kompression skal man udelukke dyser, og tændspole?

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #8   24. mar Mr. Gsi Hvad kostede det at lave?

  • #9   24. mar ja kompression er en mekanisk ting

  • #10   24. mar Misser jeg noget... Spurgte han virkelig om en tændspole kan forårsage dårlig kompression??

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #11   24. mar Nej du missede ikke noget.

  • #12   24. mar Hejsa allesammen jeg har set noget af der samme med Toyotas lidt ældre Aygo model motor hvor der går galt med cyl 2 der siges der har et varme problem og de bliver ikke kølet nok så det er virkligt at den har god olie som kan hjælpe med at smøre godt så den ikke laver så meget funktion og derfor så ikke bliver så varm. Min onkel har skiftet 2 af disse motorer og det er den samme fejl. Ved ikke om det er samme her med den motor og det så går ud over stemplet

  • #13   24. mar Hej. Ring til en hugger og få en pris på en motor. Hvor meget har din kørt..?

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #14   24. mar 255.000 km

  • #15   24. mar Et godt stykker over 30.000kr med dele og timer
    Der går en del timer i at skille motor ad
    Og få at få bundkaret af

    Skal motor og gearkasse skilles ad
    Så motoren skal ud
    Men så er det også nemmere at skifte stempler.

    Der går en hel del timer i det


  • #16   24. mar Ring til en hugger og få en pris.. Det havde jeg gjort..

  • #17   24. mar Det er et kendt problem på de motor
    Så en motor fra en hugger
    Har helt sikker samme problem.

    De wr dårlig bygget.

    PSA, har skiftet rigtig mange motor på garanti.
    Men selv dem ser har fået ny motor
    Fik samme problemer med ny motor


  • #18   25. mar Der kan også være problemer med den fra huggeren. Kan kun sige jeg har haft
    god erfaring med det. Skal den gamle motor laves så gør det 100 % ordentlig og behold bilen.
    Der er jo osse mange psa motorer som har kørt mange km.
    Min bror har en 1,6 hdi peugeot som runder 550000 km. Den har bare aldrig drillet "Endnu"
    Mange motorer dør af dårlig vedligehold.


  • #19   25. mar Lige præcis 1,2 motoren er en dårlig konstrueret motor.

    For stor tolerance mellem stempel
    Og cylinder

    Selv nye stempler ringe har for stor ringgab

    De bruger olie fra helt ny

    Derfor skiftede de også
    Mange af de motor på garanti.

    Men de nye motor havde samme fejl

    Plus en tandrem der køre i olie
    Så bruger man en forkert olie
    Opløses tandremmen

    Så man må sige dem der har lavet den motor
    Har gjort alt man kunne få at fremstille en dårlig motor


  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #20   25. mar Hvilken olie skal men bruge?

  • #21   25. mar Vi bruge Champions 0w30 ms-bhdi
    For den har champions fået godkendt til de motor.

    Så de giver garanti på, at det ikke skader tandremmen


  • #22   25. mar Det kan aldrig gå og renovere de lorte motorer. I med en anden kværn

  • #23   25. mar En gammel 208 med 255.000 km. + den berygtede ringe motor.
    Det tænker jeg ikke kan svare sig at få udbedret, når man ikke kan selv.
    En motor fra en hugger, den kender man ikke standen på, skal man oven i hatten betale for at få den lagt i - så er det dyrt.
    Får man den lavet, så har man stadig en bil med en notorisk berygtet dårlig motor.
    Overvej at sælg den som defekt som “et gør det selv tilbud”.
    Værdien af bilen med funktions dygtig motor er vel 25-30.000 kr.
    Man kan i en anelse højere prisleje få en 1.0 eller 1.6 HDI, som på alle fronter bare er mere attraktiv.


  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #24   25. mar Nogen der ved om det cylinder 1 der er helt til højre på den her model?

  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.901
    #25   25. mar Nu er det jo en Fransk bil, er cylinder 1 så ikke den der er tættest på gearkassen og ikke som på andre modeller hvor 1 er tættest på tandrem/kæde

  • #26   25. mar Jo cylinder 1 er den hen mod gesrkassen

    Det har forvirret mange gennem tiden


  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #27   26. mar Så er det cylinder 1 der er gået.
    Men tror i det måske ville hjælpe med ny toppakning og ny topstykke?


  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.901
    #28   26. mar Tror ikke det vil hjælpe med nyt topstykke, som mange skriver herinde, så er det absolut en mulighed at det er stemplet det er galt med.

  • #29   26. mar Man ved ikke noget med 100% sikkerhed
    Før motoren er skilt ad
    Og man har fundet fejlen


    Det kan også være brændt ventiler
    Men det kan kontrolleres med et kamera,
    Vi har flere af dem til at inspektion
    Så kan man se om ventiler er brændt

    Men mangle på kompression kan skyldes flere ting

    Uanset hvad
    Så er det ikke nogen nem eller hurtig reparation.
    Og det kommer til at koste penge
    Hvis bilen skal ud og køre igen


  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #30   26. mar Når man kører over 20 km i timen så kører bilen perfekt men så snart den står i tomgang så hugger og hakker bilen.

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #31   26. mar Har du fået testet om det er kompression den mangler?

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #32   26. mar Du tager lidt olie og hælder ned i cylinder 1 og tager derefter en kompressions prøve bliver kompressions prøven bedre ved du det er stempel/ringe gør den ikke kan det være ventiler smiley og selvfølgelig den rigtige olie

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #33   27. mar Tak Martin, det ville jeg forsøge idag.
    Vi prøvede at teste kompression men problemet er mekanikeren siger bilen skal ikke starte hvis den skal testes og den starter hele tiden.



  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #34   27. mar Nogen herinde der ved hvorfor der er 2 motorlampe der lyser? En normal orange og en anden motorlampe med et ! I den

  • #35   27. mar Han har forhåbentlig alle tændrør ude når han laver en kompressions måling

    Ellers bliver målingen forkert

    Og når alle tændrør er ude kan motor ikke starter


  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #36   27. mar Så klikkede den bare uden at tørne i motoren

  • M T
    M T Online Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 89 Emner: 4 Svar: 38
    #37   27. mar Han ville se om det tandremmen der er oppet. Der er 2 motor lampe der lyser han siger det ofte er fordi tandremmmen er hoppet en to tænder

Kommentér på:
Defekt cylinder

Annonce