{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Ignacio J
Ignacio J
Tilmeldt:
24. mar
Emner: 1

Fiat Panda 1.2 {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg ejer en Volvo V40 fra 2002 men den suger mig fattig i tankstationen hver gang.

Er begyndt at kigge på nogle Fiat Pandaer fra midt 2000'er og ser at der er ret meget forskel på vægtafgift på det samme 1.2 motor. Er det så at feste nyere de er de bedre?

Der er måske ret meget forskel mellem.en bio der er angivet til 17km/l end en til 20km/l men holder det i praksis? Er der en model af motor/eller årgang der er bedre stillet end de andre?

Tak for hjælpen og tager også gerne råd om nogen andre modeller.. men synes at Pandaen er billig til at købe (25.000) og ser mere eller mindre rummeligt ud og billig at vedligeholde?

God Søndag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat Panda 1.2
  • #1   24. mar Jeg havde en Fiat Punto 1.2 - årgang 1999, en dejlig bil der kørte langt på literen. I ca. 3 år ejede jeg bilen....

  • #2   24. mar Kender et par stykker som havde dem fra ny af, de var meget tilfredse, og de er billige at reparere på, gode lavbudget biler, men bilen skal jo helst være ok når man køber den, så vælg en med mange nye dele i, og tag en med ud og se bilen ordentlig igennem, en mekaniker helst.

  • #3   24. mar En start 2000 bil er stadig 20 år gammel, meget kan nå at gå i stykker. Så tjek bilen grundigt.
    Derudover ser jeg ikke noget problem i dem for som Allan nævner er de billige i stumper, nemme at arbejde med (minus gløderør på deres diesel, det knækker vidst ca hver gang).
    Motor delen tror jeg bare det var en del af at der blev "arbejdet" lidt med km/l og afgiften hænger meget hårdt på fabrikstallet. Så gætter på at dem med lavere afgift er en marginalt nyere udgave.
    Har indtryk af at det er nogle relativt solide og simple biler. Ikke helt Toyota men lidt på vej derhen. De går oftere istykker men koster meget lidt i stumper.
    Pandaen er en meget lidt efterspurgt bil så du bør kunne finde en meget billig. Husk køber du diesel er de gamle damer ved at blive et problem i storbyerne.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   25. mar Jeg kørte i en Panda 1.2 fra 2004 i 3 år. Det er egentlig en fin lille bil, den gik da i stykker som alle andre af den årgang. Men de fleste dele er billige og den er nem at skrue på. Km/l hænger ikke helt sammen med virkeligheden, min var opgivet til de 17,9 men gik på en god dag 15. Forholdsvis rummelig indeni, på nær bagagerummet. Jeg kunne da have 2,4 meter brædder med fra jemogfix inden i bilen med bagklappen lukket.

Kommentér på:
Fiat Panda 1.2

Annonce