{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Att. Bilgalleri.. Point system {{forumTopicSubject}}

Var det ikke snart på tide at ændre det nuværende point system.
Som det er nu skal man kun ha modtaget 10 stemmer for at komme i "over all" betragtning.
Men med det store antal brugere, og de mange stemmer der med tiden er delt ud, var det så ikke på tide at hæve det antal bedømmelser til 30 eller 40 stemmer.
Der er jo sket meget med Bilgalleri igennem tiden. Og det virker urealistisk at sammenligne to biler på point, hvor den ene har modtaget f.eks. 300 stemmer, med den anden som har modtaget de minimum 10 stemmer.
Tror en ændring vil give et mere realistisk syn på det hele..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Att. Bilgalleri.. Point system
  • #1   3. sep 2004 ROLIG ROLIG......
    Det var ingen kritik, OVERHOVEDET, af folks måde at bedømme biler på.
    Blot et forslag til forbedringer på siden. Læs nu teksten igen, og lad vær med at være for negativ.

• #2   3. sep 2004 De 10 stemmer som minimum er jo sat for en grund..
    For at en bil med 1 stemme ikke vil kunne komme ind på en 1'ste plads, over den som aktuelt ligger nr. 1.
    Men efter som der er kommet MANGE flere brugere, og tilsvarende flere stemmer der er delt ud, end da Bilgalleri besluttede sig for de 10 som minimum tidligere.
    Var det måske en idé med en opgradering, for at det helle måske passer mere sammen..
    Blot et foreslag..!!! Ingen kritik.

• #3   3. sep 2004 Thomas, jeg tror at hvis der kom et felt til udfyldning i forbindelse med en evt. bedømmelse, ville mange sikker bare skrive f.eks. XX. Og så var det det.
    Synes vi skal prøve at forholde os til mit forslag, opret evt. et nut emne i forum. Og lad os holde det hele overskueligt, ellers løber det ud i sandet, som så tit før.

• #4   3. sep 2004 Det point system er da så fucked up så det hele kan være lige meget, folk tør jo ikke give andet end 7 eller måske 5 fordi de er bange for at få en dårlig tilbage, og hvis der er nogen der får mindre end 7 kegler de totalt ud, som om hele deres liv afhænger om andre bryder sig om deres skampulede Thansen gejl Automobil anno 1984.

Hvis det skulle laves om må kunne man lave noget med, at man kun kunne give x antal 7'er før man så også blev nødt til at dele lavere karekterer ud, det kan jo ikke passe at gennemsnittet ligger omkring 6,50 på denne her side, så fede er alle bilerne altså heller ikke.

Som det er nu, er det jo bare at holde sig gode venner med folk og så ellers spamme forummet med "se min bil, nye billeder" for at få mange stemmer.

SKROT det point system, det er ikke en skid værd.

just my few cents...

• #5   3. sep 2004 Kan godt se mange af dine argumenter Niels J...
    Men hvis man kun kan se begrænsingerne, og ikke at det har måske var en mulig forbedring til siden. Så er det jo også svært at gøre tingene bedre.
    Og ja Thomas der skulle måske 100 eller 200 stemmer til, så gik folk måske heller ikke så meget op i det stemme ræs

• #6   3. sep 2004 du har også fat i noget der Goldfinger. Det ville også løse sig med flere stemmer inden man kom med i betragtnin.

• #7   3. sep 2004 KORT OG GODT.

• #8   3. sep 2004 Ups.. det jeg mente er kort og godt.
    Det er jo ikke fair at en bil modtager et eneste 7 tal og så ligger øverst. Er det så 10 eller 100 stemmer der skal til for at komme i betragtning?
    Hvad siger folket..????

• #9   3. sep 2004 Korrekt Thomas S.
    Der var sådan set allerede 2 problemer påpeget der, som kunne afhjælpes..
    Og jeg tror bestemt folk ville slappe mere af når man vidste at der skulle 100 eller 200 stemmer til for at få en betydning, hvis man kan sige sådan. Og det er som sagt mere fair at sammenligne 2 biler på bedømmelserne, når stemme antallet er på en vis højde.

• #10   3. sep 2004 Kan kun tilslutte mig.. Gode pointer John og Thomas. Stemme antallet burde hæves til f.eks. 150.
    Det kunne måske også få folk til at ha et mere afslappet forhold til de skide karakterer.

• #11   3. sep 2004 Det burde afskaffes !

• #12   3. sep 2004 Hvis der ikke var nogle udfordringer eller karaktere ville siden blive mere "idyllisk", men det ville også blive mere kedeligt. Da det eneste man ville kunne foretage sig, stort set kun var at skrive kommentarer til andre biler.

• #13   3. sep 2004 Enig, det burde afskaffes!!

• #14   3. sep 2004 kan det ik være ligemeget med det pointsystem?? jeg forstår ik hvorfor alle går så meget op i det... jeg er da pisseglad hvad andre vil give min bil i karakter... bare jeg selv er glad for den...

• #15   3. sep 2004 ja jeg har sagt det engang, ud med de lorte point, om man så skal have 1500 stemmer for at komme med på "in" listen så giver folk jo stadig ikke andet end 7, da de er bange for at få noget lort tilbage i hovedet.

Ellers skal de laves anonyme igen, som de var i "gamle" dage. Så er der da ikke alt det hylen over nogen der kun får 5.

Som det er nu er det jo ikke andet end rygklapperi, og det vil det da fortsat være, selvom antallet af stemmer der kræver for at komme på en top 10 hæves.

Ud med de lorte point.

• #16   3. sep 2004 Når nu der er gang i krigen... Så synes jeg det ville være en god ide at ændre karakter systemet til 1 - 10 igen, det tror jeg MÅSKE vil sænke antallet af topkaratere, da man nu vil have chancen for at stemme 10, 9,8 7... osv istedet for det spring der er fra 5 til 7.

• #17   3. sep 2004 Kim r: du bedømmer jo alligevel ikke bilen udfra de karekterer den har fået, da du jo først kan se snittet når du selv har stemt, medmindre man søger specifikt på den.

Og det vil jo bare tage lidt længere tid, så vil alle biler igen ligge omkring 6,5-7,0 i snit, da folk jo stadig ikke tør at give lavere end 7, da de er bange for at få noget dårligt tilbage.

Jeg ser kun 2 muligheder, anonyme stemmer eller væk med lortet, HELT væk.

• #18   3. sep 2004 anonyme stemmer.. så tror jeg lige så godt de bare kan skrotte det nu.

• #19   3. sep 2004 Ja, væk med det lort... smiley

• #20   3. sep 2004 syntes ikke vi skal kassere stemmerne, det er jo en del af bilgalleri... og hvis man kigger på dem, så passer de i det store hele. De fede vogne har gode gennemsnit, og de mindre fede har knap så godt gennemsnit.. så alt i alt syntes jeg det virker fint.... men er enig i at de først kan komme på "listen " når de har min. 50 stemmer..

• #21   4. sep 2004 Rart at høre Ortege..
    Og jer andre, at der er flere som synes det var på tide at hæve det antal stemmer som skal til for at komme på "listen".. Stemmerne synes jeg er ok at beholde nu som de er, uden dem var Bilgalleri ikke det det er.
    Mit indlæg gik på at lave forbedringer, så folk måske ikke var så hysteriske med dem..

Bilgalleri kunne evt lave en afstemining hvor man kunne stemme på hvor mange stemmer man skulle ha, istedet for de nuværende 10?? hvor mange mere må være op til Bilgalleri at komme med forslag...
    Så må man jo bare håbe på at Bilgalleri læser dette indlæg

Kommentér på:
Att. Bilgalleri.. Point system

Annonce