1.139 visninger
|
Oprettet:
Står og skal købe min første bil {{forumTopicSubject}}
Hej folk står og skal købe min første bil har set mit kun på en 2.0 fsi som er lavet helt om til en gti udseende inden i og ud på så er helt vild med den igen det er jo en første bil men hvordan er fsi motoren er der tit problemer osv ligesom der nogle gange er med de gamle gti motor og hvordan er en golf v ruster de tit osv? for er helt vild på den tak til folk der gider og svare
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.706
Passer din alder vil det jo koste en bøjet arm.
En godt gejlet bil er nærmest 100% sikkert også lig med en bil der er kørt hårdt.
En Golf der er gejlet til GTI look er 100% sikkert kørt hårdt.
2.0 FSI motoren er ofte udskældt for problemer med kæde, men bilen er så gammel at har det gået fint, så går det nok også fint hvis man er opmærksom på eventuelle mislyde.
2,0 FSI er en tørtstig, søvnig og røvkedelig motor efter mening.
Forstår egentligt godt at som ungt menneske bliver lokket af en ombygget gejlet gammel Golf, men tænk det nu lige igennem, forsikring, vedligehold og kommende reparationer kan blive en yderst dyr fornøjelse.
Selv startede jeg ikke mere fornuftigt ud som 18 årig, her hed det 600 ccm. racer motorcykel efterfulgt af en Nissan Patrol 6 cylindret 3,3 liter.
Arbejdede helt vildt overtid da jeg kom i lære, boede ved de gamle, og havde så ikke pengene til de store byture.
Min mening er, find en nyerere mindre eksotisk bil at starte med.
Tvivler dog også på at du som 17 årig overhovedet har råd til den gejlede Golf, med mindre at du får den i 18 års fødselsdags gave indregistreret i forældres navn.
aug 2024
Følgere: 25 Emner: 6 Svar: 12
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
fsi motorer fra folkevogn har samme problemer som tsi motorer.
kæde problemer, olieforbrug og fsi motor er lidt komplekst bygget, også derfor den kører relativt lang på literen når man tænker på det en 2.0.
en normal 1.6 er bedst, de findes også i 1.6 fsi, men 1.6 16v i golf 5 og 6 er meget holdbar, dog ikke en raket men en rigtig fin første bil.
aug 2024
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.706
For at få en 1,4 TSI skal så noget op i årgang.
De første årgange med ca. 122 hk er også kendt for kæde problemer, men fejler kæden ikke noget, så kører de fint. Har selv haft en Octavia med en sådan motor.
De nyerere 1,4/1,5 har 140/150 hk. efter årgang, de kører ganske fint.
Men så er vi også i en helt anden pris end en gammel gejlet Golf 5.
Men en ny oprettet bruger med den slags spørgsmål, mon ikke vi faktisk sidder og svarer en ny praktikant fra Hey Mate, det gir’ trafik på siden jo.
aug 2024
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Så selv om nuværende ejer betaler under 20.000,- om året kan du sagtens blive faktureret 30.000,- om året fordi du bor i et dumt postnummer og ikke har andre forsikringer
Golf V var populær, men de havde på flere af modellerne nogle udfordringer med motorerne, dertil er de fra en tid hvor VW samtidig havde store udfordringer med rustproblemer. Så se dig godt for når du skal ud og prøve bilen.
Husk også at sammenligne prisen på den du ser på, med andre standard modeller i samme årgang og km tal, du skal efter min mening ikke give ret meget ekstra for alt det eftermonteret udstyr, faktisk nærmest tværtimod
Et par andre alternativer kunne være
Fieste SCTI
Clio IV TCE
Mini cooper S
Fiesta ST150
Corsa OPC
Husk sidst men ikke mindst at afsætte fast beløb hver måned til drift af bilen, således du har penge til når forsikring, ejerafgift og en værkstedsregning på 10.000 kr falder samtidig
aug 2024
aug 2024
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.422
aug 2024
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.422
nov 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20