Ang totalskade på bil. {{forumTopicSubject}}
Fundet på nettet : Hvis en bil er skadet for 75% eller mere af handelsværdien, så er den totalskadet, og der skal betales ny afgift ved evt. genopbygning. Bagatelgrænsen er på 25.000 kr. og betyder, at hvis reparationsudgiften er mindre end 25.000 kr., må bilen repareres uden ny afgift.
Mit spørgsmål.
Jeg har lavet en stor bule, og der skal laves for 19.000 kr i alt, men forsikringen vuderere sikkert min bil til 25.000 kr Max med kasko som der på. Og så bliver det jo til en totalskade,
Vil det så sige jeg måske godt kan forhandle med traksator
Og modtage erstatning evt foreslå erstatningen og beholde bilen som den er, da den godt kan kører, og jeg så må leve med det ødelagte. Da det enlig kun er kosmetisk det hele. Tænker hvis jeg nu for tilbudt 19.000 i erstatning og så sige kan vi sige 15.000 kr og så beholder jeg bilen. Må den kører videre?
Det en gammel bil fra 2005 som har kørt 300.000 km.
Der er en del rust, så ved ikke engang om den kan gå igennem syn.
Der skal ny kaliber på sikkert til syn, og måske laves rust, og træk aksel er hele vejen igennem sikkert, bremse rør bagpå ser ud til også snart at være færdige,
Jeg meget glad for bilen. Så ved ikke hvad jeg skal gøre. Men vil heller ikke putte for mange flere penge i den
Jeg har fået et par dage til at tænke over om jeg vil slette sagen og beholde den som den er nu, eller det skal vurderes om det kan betale sig at lave, eller det en total skade. og så erstatning. Hjælp jeg får det sku helt dårligt
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.909
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.064
Hvis din bil erklæres for totalskadet, altså hvis skaden er opgjort til mere end 75 % af handelsprisen, kan du ikke vælge at trække din anmeldelse til forsikringsselskabet tilbage. Dette kan have betydning, hvor du f.eks. har en bil, der har en værdi lige over 25.000 kr., og som i øvrigt fungerer upåklageligt, men hvor omfanget af malerarbejde efter en skade gør, at bilen vil blive erklæret totalskadet.
I sådan et tilfælde kan du ikke anmelde skaden og herefter fortryde din anmeldelse, fordi du hellere vil beholde bilen med lakskader i stedet for en erstatning svarende til bilens markedsværdi.
https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/bilforsikring/hvornaar-er-min-bil-totalskadet
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 572 Svar: 15.767
Ang totalskade på bil.