{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.639 visninger | Oprettet:

Snydt af forhandler Big time {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Håber det er ok jeg bruger dette dejlige forum til et emne ang en bil handle , da jeg føler man får den bedste og mest korrekte hjælp herinde.

Min kæreste bestiller i oktober 2012 en ny bil ved en aut forhandler der er leveringstid osv efter noget tid bliver hun igen kontaktet af sælgeren at han lige har fået en bil helt magen til ind dog en anden farve , den er kommet ind pga manden ikke kørt ret meget i den , den er fra februar 12 og har nu kørt 5000 km og han vil sælge den for 95000kr kontra de 119000kr på den nye bil. Hun siger ja og skriver under på hendes nye bil den 10 oktober der er en masse bøvl med og få nr plader på bilen så det trækker lidt ud med leveringen af den, men det hele lykkes og lykken vil ingen ende tage. Den bliver serviceret på et andet aut værksted tætter på hendes adresse og den har nu kørt 75000 km og der har aldrig været problemer med den pr dags dato. Men jeg har længe haft en mistanke om den har været skadet pga dårlig lak arbejde overspray på begge baglygter samt skidt i lakken. Og nu er den begynde og ruste 5 cm oppe på vb skærmkant. Jeg har tjekket slut seddelen og den siger ordret. Større skader NEJ. Jeg har fået opsporet den første ejer af den hertil aften og i august 12 hvor han fik den leveret i februar bliver den påkørt og totalskadet for 75000kr han får valget mellem en ny bil eller rep og økonomisk godtgørelse han vælger en ny bil. Nu står hun med en rusten bil som en anden aut forhandleren hvor den er serviceret fra 5000 km ikke kan udføre reklamation arbejde på den da det står i servicebogen at alt garanti bortfalder ved totalskade eller genopbyg.

Jeg skal nu have fat i den aut forhandler som leveret bil , hvordan gør jeg det bedst muligt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af forhandler Big time
  • #1   26. jul 2015 bistroen anbefaler dine svar på MC galleriet. smiley

  • #2   27. jul 2015 Hold nu kæft et svin han er!
    FDM medlemsskab øjeblikkeligt!


  • #3   27. jul 2015 snak med rets hjælpen

  • #4   27. jul 2015 Ja tak. Det blev så sletter selv om det var OT. FDM hjælper ikke nye medlemmer på samme måde som dem med et års medlemskab, så der er ingen hjælp at hente der. Bilklage.dk bliver nok vejen efter jeg har sendt forhandleren en mail

  • #5   27. jul 2015 Det er jo ret groft det der, ren svindel, så du er nødt til at have en advokat på, bilen skal jo sikkert have lavet rust igen og males, det bliver kun godt hvis du har nogen til at holde dem i ørerne.

  • #6   27. jul 2015 Ellers kan du jo henvende dig til importøren af det mærke, de er sikkert ikke interesseret i at forhandlerne snyder køberne.

  • #10   27. jul 2015 Ej hvor svinsk. Jeg ville ringe direkte til importøren her når de åbner.

    Skriv gerne hvad de svarer. Hvis de afviser må du få en advokat på. Samtidig ville jeg gå til Ekstra Bladet fx. Det plejer altid at hjælpe når man går den vej.


    Må vi høre hvilket bilmærke vi snakket om?


  • #11   27. jul 2015 I har ALT på jeres side.
    Men det er vigtigt, I griber det rigtigt an, så der ikke er kørt for meget dialog frem og tilbage INDEN I skyder det store skyts afsted.

    1) I skal ikke acceptere andet end at han tager bilen ind igen. (selvfølgelig ikke til købsprisen - men med en fornuftig afskrivning pr. år og pr. kørt kilometer)
    2) Han skal have at vide, at han får 1 forsøg til at gøre jer tilfredse (på en pæn måde)
    3) Lad være med at true med noget. Bare fortæl ham punkt 2)

    Hvis han så IKKE opfører sig ordentligt (og det gør han nok ikke), så er det HELE pakken han får smidt i hovedet. (Du kan lave en fin hjemmeside til ham, du kan hænge ham offentligt ud, EB.dk, DR/TV2, alle bilfora, Facebook - der er mange måder. Jeg er normalt ikke til shitstorms. Men den her er så moralsk forkert, så det skriger til himlen.

    Men forsøg at tage den på den pæne måde og få det løst uden. Sådan en sag er hård og hverken sund for dit/jeres helbred eller forhold. For den nager inde bagved.

    Mvh.

    Thomas Frost


  • #12   27. jul 2015 "Hvis han så IKKE opfører sig ordentligt (og det gør han nok ikke), så er det HELE pakken han får smidt i hovedet. (Du kan lave en fin hjemmeside til ham, du kan hænge ham offentligt ud, EB.dk, DR/TV2, alle bilfora, Facebook - der er mange måder. Jeg er normalt ikke til shitstorms. Men den her er så moralsk forkert, så det skriger til himlen."

    Pas nu på med at hænge virksomheder ud på hele nettet fordi muligheden er der. Man kan risikere en stor injuriesag meget hurtigt, og med den rette advokat imod sig så kan det komme til at koste langt mere end en bil til 95000 Kr!



  • #13   27. jul 2015 Injurier = noget man beskylder folk for, som de ikke beviseligt har gjort.
    Her er der derimod tale om, at der ikke er nogen som helst hjemmel i gældende lovgivning for at sætte krydset "ikke tidligere skadet" på slutsedlen.

    Desuden bør forhandler som den professionelle part af den underskrevne slutseddel være 100% sikker inden krydset sættes. Specielt på så ny en bil. Havde det været en gammel Corolla fra 96 med 400.000 på tælleren, så var det noget andet. Men her er tale om en næsten ny bil og en autoriseret mærkevareforhandler, som aldrig kan have været i god tro.

    Som jeg skrev: Er ikke tilhænger af shitstorms. Men er til gengæld lige så stor modstander af amoralsk adfærd, som der i særdeleshed har været gældende her.

    Mvh.

    Thomas Frost


  • #14   27. jul 2015 Lad udhængning osv blive en sidste udvej. Der er ikke nogen injurier i at lægge fakta frem.

    Casper, du fik nogle svar i den nu slettede tråd på MCgalleri. Jeg skrev bla det med bilklage.
    Trin 1 er som jeg ser det at du skriver til forhandleren som du selv skrev, at du ville skrive en "pæn" mail. Kort og kontant. At du har fundet frem til tidl. ejer som oplyser at I har købt en totalt genopbygget totalskadet bil i troen om en ok bil der havde kørt 5000km mod at I fik bilen hurtigere end den fabriksnye I havde bestilt.
    At en hurtig, mindelig og rimelig løsning er at handlen/købet går retur. Normalt trækker man kørte km fra. I denne situation hvor det er rent held at du finder frem til tidl ejer, så ville jeg faktisk mene at en løsning var en "ren" returhandel. Dvs jeres kr95000 retur, færdig slut. Alternativt et rimeligt afslag, for km som ikke er det fulde beløb man normalt trækker fra. Andet er ikke rimeligt.
    Vil de ikke det, så lad være med at true med noget. Meddel blot at I har påtænkt jer at løse sagen på anden vis. Men tage den retur, det kommer de til.
    Så er trin 2, importøren.
    Trin 3. Bilklage, hvor sagen kan startes op faktisk før I har fået svar fra importør osv.
    Trin 4. Advokat. I har en stærk sag. Men det er langsommeligt og dyrt. Ikke for jer i sidste ende, men som andre siger. Det slider. Man bliver irriteret og føler sig omend endnu mere dårligt behandlet idet man skal punge ud for "måske" at opnå retfærdighed.
    Trin 5. Pressen. Hjemmeside osv. Ufint, men sidste løsning.

    Skriv hvis der er noget du skal have læse igennem eller andet. Det er utilstedeligt og hold kæft en gang svineri, og så fra en aut. forhandler.


  • #15   27. jul 2015 Skynd jer lige at tjekke jeres forsikring om I har ret til fri advokat.

  • #16   27. jul 2015 "Injurier = noget man beskylder folk for, som de ikke beviseligt har gjort.
    Her er der derimod tale om, at der ikke er nogen som helst hjemmel i gældende lovgivning for at sætte krydset "ikke tidligere skadet" på slutsedlen.

    Desuden bør forhandler som den professionelle part af den underskrevne slutseddel være 100% sikker inden krydset sættes. Specielt på så ny en bil. Havde det været en gammel Corolla fra 96 med 400.000 på tælleren, så var det noget andet. Men her er tale om en næsten ny bil og en autoriseret mærkevareforhandler, som aldrig kan have været i god tro.

    Som jeg skrev: Er ikke tilhænger af shitstorms. Men er til gengæld lige så stor modstander af amoralsk adfærd, som der i særdeleshed har været gældende her.

    Mvh.

    Thomas Frost "

    Der er stadigvæk tale om injurier, så længe der ikke er håndfast bevis materiale på at forhandleren BEVIDST har lavet noget forkert/ulovligt. At man har et udsagn pr. telefon fra en tidligere ejer, gør det stadigvæk ikke bæredygtigt at tilsvine en virksomhed. Det bekymrer mig hvor lidt folk sætter sig ind i ting som disse, før de går i krig på nettet.

    Men vi er da helt enige i at det er noget svineri hvis det hele er foregået med forhandlerens viden, men derfor skal man stadig spille sine kort på et modent plan for at komme helt til sin ret og dermed de bedste løsninger såfremt der skal blandes retsale og advokater ind i det.



  • #17   27. jul 2015 og hvad meget vigtigt er at du ikke nævner virksomhedens navn noget sted på inder-nettet, derved risikerer du at stille dig selv ringere.

  • #18   27. jul 2015 Thomas F., jeg er næsten enig med dig. Men enhver har ret til at lægge frem at de har købt en bil hos forhandler X og fortælle deres historie eller oplevelse. I pressen ville den nævnte forhandler så få mulighed for at stå frem med deres påstand og forklaring. Casper har dokumentationen for at de har købt et lokum af en bil i troen om at den var næsten ny, nær demo model, med skriftlig dokumentation på, at den er påstået ok fra forhandleren.
    Så er spørgsmålet om fejlen er deres eller om de har købt den i god tro. Så må forhandleren gå det led tilbage. Kundeforholdet er mellem Caspers frue og forhandleren.
    Har selv i en sag om ødelagt køretøj pga hærværk stået i den situation at jeg ikke måtte bruge køretøjet i de to år sagen stod på. Hvordan I ville stå i fald i skulle køre retssag, om I så har en bil stående som I ikke kan benytte må en advokat kunne forklare jer.


  • #19   27. jul 2015 trustpilot.dk


  • #20   31. jul 2015 Jeg er nysgerrig. Hvad er dette endt med?


  • #21   31. jul 2015 Jeg er ved og opsnuse hvilken et firma der købet den af forsikringsbiler. Dk så jeg har dokomation for det er deres søster firma som har købt og genopbygget den , havde nemlig fået et hint og de bare vil afvise sagen da de har købt bilen fra en anden virksomhed , jeg har så bare selv solgt stumper på mit gl arbejde det deres søster virksomhed og de laver næsten ikke andet en genopbygge skadet biler , det var ved et uheld jeg fandt ud af de har samme ejer. Bilen skal nu ud til en syn og skøns mand som skal vudere bilens værdi som den står nu og dengang og den pris diff er udgangs punktet i vores krav til forhandleren. Jeg takker for alle jeres indput indtil videre. Jeg oplyser ikke hvem forhandleren er før sagen er gennemført, men da sige det er en af de få biler hvor der gives 7 års garanti som var udgangs punket for at købe bil i første omgang. Vh Casper

  • #22   1. aug 2015 Hyundai

  • #23   2. sep 2015 Noget nyt?

  • #24   16. sep 2015 Stadig intet nyt?

  • #25   20. okt 2015 Noget nyt?

  • #26   20. okt 2015 Nej ikke endnu. Vi går og afventet bilen skal til syn&skøn og vuderes hvor meget værdi den har tabt pga garanti

Kommentér på:
Snydt af forhandler Big time

Annonce