{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Fejl Peugeot 208 {{forumTopicSubject}}

Aften BG

Jeg har en PEUGEOT 208 1.6 BLUEHDI 100 HK 19-09-2016

I går kom den med fejl som ses på billedet.
Bilen kører også i let nødprogram.... den kommer ikke over 2800 rpm på noget tidspunkt.

Når jeg sætter denne OBD udlæser på fra Biltema siger den der ikke er nogen fejlkoder hverken nye eller gemte.
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkstedsudstyr/testinstrumenter/fejlkodelasere/fejlkodelaser-farveskarm-2000039751

Jeg kan godt se livedata på den, men det er så osse det....
Jeg har før brugt den på en Citroën Jumper 2019, Kia Picanto 2005 og en Golf 6er uden problemer.

Kan det virkeligt passe at der skal en anden udlæser / tester på for at se fejlkoden??

Det skulle ikke være en adblue relateret fejl da der så ville stå nedtælling af km samt URAT i displayet også.

I instruktionsbogen står fejlen som en mindre motorfejl med de lamper der er tændt.

Mvh
Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejl Peugeot 208
  • #1   25. mar Egentligt tåbeligt at de ikke skriver fejlen på den fine skærm, når nu den er der.
    Ved desværre intet om fejlen, men forundres over at fabrikkerne ikke vil give mere information af sig.

• #2   25. mar ja det er noget mærkeligt noget.
    Den kunne jo godt smide koden op på skærmen når den nu alligevel gør sig ulejligheden og fortæller der er noget galt smiley

• #3   26. mar Du skal have en bedre tester på
    For den fejl på billeder
    Kan være mange ting lige fra en lille sensor
    Til et partikler filter der skal skiftes

Men uden en tester til fejlsøgning
    Så gætter man kun

• #4   26. mar Ja det tænkte jeg nok at det er min udlæser der er for lille.
    Jeg må en tur forbi et værksted og få en tester på.

Tror dog ikke det er filteret da det ikke er så gammelt igen og så burde der også være en lampe mere der lyser med URAT - men nu må vi se hvad en rigtig tester siger ??

• #5   26. mar som andre også har nævnt så få en ordentlig tester på. Det er meget normalt at billige testere ikke får alle fejlkoder med.
    På en 208 dækker den fejlmelding på skærmen over virkelig mange ting. Alt lige fra manglende eolyse til død motor. Men når den går i nød program også så er der noget der er i stykker.

• #6   26. mar Hvis motoren sider meget
    Og man renser eller skifter dpf filteret

Kan det komme forholdsvis hurtigt igen
    Da man ikke har fjernet grunden til at motor soder
    Vi ser det tit, på arbejde at folk selv har været igang
    Men det ikke holder
    Så man skal finde fejlen til at filteret evt Stopper til

• #7   26. mar Hvis det er det der eolyse eller hvad det hedder så kommer der nedtælling på kilometer også og det er der ikke.
    Og lampen er "kun" gul - når / hvis den bliver rød så er den hel gal jf. instruktionsbogen smiley

Den ryger ikke eller andet normalt og heller ikke nu så satser på at det ikke er filteret den er gal med.

Før jeg købte den har den kørt som pendler bil med en 160 km total kørsel om dagen. Nu ligger den på total 85 om dagen med mig.

Jeg skal forbi et værksted i morgen og have en tester på og så må vi se hvad han siger til det.

• #8   26. mar den har både eolyse og adblue (urea). Den tæller ned når adblue niveauet bliver lavt. Når den mangler eolyse så kommer den med en fejlmelding. Den går ikke i nødprogram bare fordi den mangler hverken adblue eller eolyse. Ved eolyse kommer dem med motorfejl (som på billedet). Hvis den løber helt tør for adblue vil den slet ikke starte.
    Men mon ikke der kommer en forklaring når du får en ordentlig tester på.
    Hvis den mangler eolyse er det lidt bøvlet at få skiftet (posen sidder i en beholder under bilen) og det kræver tester for at nulstille bagefter.

• #9   26. mar med eolyse kommer der også nedtælling på når den skal skiftes og ja den er bøvlet selv at skifte og det kræver en rigtig tester der kan mere end en almindelig.... koster omkring kr. 6.000 hos Peugeot af hvad jeg har set andre give for det.
    Man kan selv påfylde eolyse men man skal stadig have en tester på og det er møg giftigt at rode med selv - så hvis det skulle være det så må man betale sig fra det smiley

ja og adblue har den næsten lige fået og der kommer der også tæller på med det samme når den skal fyldes op eller der er fejl i systemet - mener det er 1100 km ved fejl man har før den ikke kan starte igen.

men den der fine fejl forsvandt af sig selv nu her - "håber" den kommer igen så testeren kan fange fejlen.... ikke sikkert den er blevet gemt i hukommelsen hvis det er en mindre fejl.

• #10   27. mar hmm, så er der vist forskellige måder den gør det på. Min talte ikke ned da den løb tør for eolyse. Den kom bare med motorfejl. Jeg gav kun 1500 for at få det skiftet (ca 2 år siden, aut peugeotværksted). Det var dog også i forbindelse med service, så måske det hjalp på prisen. Posen koster ca 1000 og det tager højst en halv time at skifte (inkl. kodning) når først bilen er på lift.
    Et år efter døde selve selve pumpeenheden til eolyse og det kostede 5500 for komplet beholder inkl ny eolyse og kodning ved aut peugeot værksted.
    Der er vist også forskel på adblue nedtælling for min starter allerede ved 2400 km tilbage.

• #11   27. mar Lyder til du har fået gode priser på de ting der smiley

Sidste pris her i marts måned i år jeg hørte for eolyse lå på 6.000 kr hos peugeot - ved ikke hvor og adblue tank/pumpe der er en samlet enhed mellem 10.000 og 16.000.

men var på værksted og få en tester på som viser P0493 motorblæser enhed
    når man googler fejlen så kommer der et par videoer op med denne enhed der skulle være fejlen..... har dog ikke målt på noget endnu som der vises i den ene video
    https://www.thansen.dk/bil/peugeot-208-i-1-6-bluehdi-100-100hk/koling/t111924/g2600-3095/pn-233582156

• #12   28. mar Nu i dag har der i Københavns området jo været en fornuftig temperatur og så ville jeg da lige sætte lidt a/c til.
    Bilen ville ikke rigtigt give kold luft og så kom jeg til at tænke på at min fejl også vil bevirke det.
    Da jeg så kom hjem åbnede jeg munden på bilen og satte fuld knald på laveste på laveste temperatur i kabinen samt fuld knald på kabineblæseren og der kom ikke kølig luft eller noget.
    Køleblæseren i motorrummet startede heller ikke på noget tidspunkt.
    Jeg slukkede bilen helt og skubbede derefter til køleblæseren som var ret stram i det at flytte bare lidt..... Prøvede så at starte det hele op igen og nu kom der både kold luft, køleblæseren startede op og min fejl kom ikke op igen og bilen er igen ude af nød programmet.

Jeg har planer om at få målt på det forskellige her i weekenden for at se hvilken del der er problemer med.

MEN, min køleblæser skal vel ikke være stram at dreje vingen på med slukket bil, eller er det bare mig?

• #13   28. mar det lyder som om du har en blæser med døde lejer. Den skal ikke være svær at dreje rundt.

• #14   28. mar Ja det er nok den der lige skal have falkeblikket i første omgang smiley

• #15   1. apr En opdatering på mit problem

Min køleblæser fejler ikke noget - det var noget skidt i bunden der var ved vingen som gjorde den kørte stramt, da det blev fjernet løb den lige så fint rundt igen.

Det var den styreenhed der er linket til i #11 som var problemet - det ses tydeligt på billedet smiley

Video der viser hvordan den skiftes på en Peugeot 208
    https://www.youtube.com/watch?v=mWxe-4gyKIk

#P0493
    Fejlkode P0493
    Motorblæser enhed

profilbillede
  • #16   1. apr Fedt ned feedback, så lærer vi andre også noget smiley

• #17   6. apr Hejsa! Skift termostaten sammen med termostat huset. Lige ned efter den partikel filter på motoren, hvor den udstødnings rør går vinkel som 90°, er der en indsprøjtning dyse for additive (AdBlue) den du skal afmonter or renser inden - der samles snavs lige som salt og de blokerer additiv indsprøjtning - derfor fejlen er kommet på forhånd.

• #18   6. apr #17
    nu er det jo ikke i adblue systemet fejlen ligger - men i den enhed der styrer køleblæseren, altså en elektronikfejl.

ud over det så er termostat og hus blevet skiftet sidste år og det samme med tandrem, katalysator og partikelfilter

• #19   6. apr Fantastisk!!! Den dyse der ligger under katalysatoren er en god ide at du afmonter og renser...

• #20   6. apr hvorfor smiley smiley smiley smiley smiley smiley

der er jo stadig ingen problemer med mit adbluesystem...... hvis der kommer problemer med det så fixer man det og også adbludysen som enten kan blokke til eller på anden måde blive defekt

men der er ingen grund til at begynde at fixe på noget der ikke er defekt

• #21   6. apr Der er kun er skrue der skal åbnes - og renses efter med tandbørste ?? det er heller ikke så stor arbejde, og du sparer masser penge på vedligeholdelse efter. Det er lige sammen hvis du går på tandlæge, og tænderne er "uden problemer" - det er vedligeholdelse, før skaden er sket...

• #22   6. apr ja og så kan jeg også skifte bremser med det samme fordi de har kørt 4.000 km og derfor ikke er nye mere - skift nu og kør længere........

det er fint du vil komme med råd, men hold dig venligst til hvad emnet her drejer sig om og lad være med at smide alt muligt andet ind der IKKE har noget med problemet at gøre.

jeg har i #15 beskrevet hvad der var problemet så andre i fremtiden ville kunne se hvad fejlkoden var og hvad der løste den for mig.
    at du så begynder at mudre min tråd til med ligegyldig ting der slet ikke er en del af det oprindelige problem er irriterende og ligegyldigt.

Kommentér på:
Fejl Peugeot 208

Annonce