Fejl Peugeot 208 {{forumTopicSubject}}
Aften BG
Jeg har en PEUGEOT 208 1.6 BLUEHDI 100 HK 19-09-2016
I går kom den med fejl som ses på billedet.
Bilen kører også i let nødprogram.... den kommer ikke over 2800 rpm på noget tidspunkt.
Når jeg sætter denne OBD udlæser på fra Biltema siger den der ikke er nogen fejlkoder hverken nye eller gemte.
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkstedsudstyr/testinstrumenter/fejlkodelasere/fejlkodelaser-farveskarm-2000039751
Jeg kan godt se livedata på den, men det er så osse det....
Jeg har før brugt den på en Citroën Jumper 2019, Kia Picanto 2005 og en Golf 6er uden problemer.
Kan det virkeligt passe at der skal en anden udlæser / tester på for at se fejlkoden??
Det skulle ikke være en adblue relateret fejl da der så ville stå nedtælling af km samt URAT i displayet også.
I instruktionsbogen står fejlen som en mindre motorfejl med de lamper der er tændt.
Mvh
Kim
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.295
Ved desværre intet om fejlen, men forundres over at fabrikkerne ikke vil give mere information af sig.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
Den kunne jo godt smide koden op på skærmen når den nu alligevel gør sig ulejligheden og fortæller der er noget galt
nov 2005
Følgere: 167 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.226
For den fejl på billeder
Kan være mange ting lige fra en lille sensor
Til et partikler filter der skal skiftes
Men uden en tester til fejlsøgning
Så gætter man kun
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
Jeg må en tur forbi et værksted og få en tester på.
Tror dog ikke det er filteret da det ikke er så gammelt igen og så burde der også være en lampe mere der lyser med URAT - men nu må vi se hvad en rigtig tester siger ??
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.267
På en 208 dækker den fejlmelding på skærmen over virkelig mange ting. Alt lige fra manglende eolyse til død motor. Men når den går i nød program også så er der noget der er i stykker.
nov 2005
Følgere: 167 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.226
Og man renser eller skifter dpf filteret
Kan det komme forholdsvis hurtigt igen
Da man ikke har fjernet grunden til at motor soder
Vi ser det tit, på arbejde at folk selv har været igang
Men det ikke holder
Så man skal finde fejlen til at filteret evt Stopper til
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
Og lampen er "kun" gul - når / hvis den bliver rød så er den hel gal jf. instruktionsbogen
Den ryger ikke eller andet normalt og heller ikke nu så satser på at det ikke er filteret den er gal med.
Før jeg købte den har den kørt som pendler bil med en 160 km total kørsel om dagen. Nu ligger den på total 85 om dagen med mig.
Jeg skal forbi et værksted i morgen og have en tester på og så må vi se hvad han siger til det.
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.267
Men mon ikke der kommer en forklaring når du får en ordentlig tester på.
Hvis den mangler eolyse er det lidt bøvlet at få skiftet (posen sidder i en beholder under bilen) og det kræver tester for at nulstille bagefter.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
Man kan selv påfylde eolyse men man skal stadig have en tester på og det er møg giftigt at rode med selv - så hvis det skulle være det så må man betale sig fra det
ja og adblue har den næsten lige fået og der kommer der også tæller på med det samme når den skal fyldes op eller der er fejl i systemet - mener det er 1100 km ved fejl man har før den ikke kan starte igen.
men den der fine fejl forsvandt af sig selv nu her - "håber" den kommer igen så testeren kan fange fejlen.... ikke sikkert den er blevet gemt i hukommelsen hvis det er en mindre fejl.
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.267
Et år efter døde selve selve pumpeenheden til eolyse og det kostede 5500 for komplet beholder inkl ny eolyse og kodning ved aut peugeot værksted.
Der er vist også forskel på adblue nedtælling for min starter allerede ved 2400 km tilbage.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
Sidste pris her i marts måned i år jeg hørte for eolyse lå på 6.000 kr hos peugeot - ved ikke hvor og adblue tank/pumpe der er en samlet enhed mellem 10.000 og 16.000.
men var på værksted og få en tester på som viser P0493 motorblæser enhed
når man googler fejlen så kommer der et par videoer op med denne enhed der skulle være fejlen..... har dog ikke målt på noget endnu som der vises i den ene video
https://www.thansen.dk/bil/peugeot-208-i-1-6-bluehdi-100-100hk/koling/t111924/g2600-3095/pn-233582156
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
Bilen ville ikke rigtigt give kold luft og så kom jeg til at tænke på at min fejl også vil bevirke det.
Da jeg så kom hjem åbnede jeg munden på bilen og satte fuld knald på laveste på laveste temperatur i kabinen samt fuld knald på kabineblæseren og der kom ikke kølig luft eller noget.
Køleblæseren i motorrummet startede heller ikke på noget tidspunkt.
Jeg slukkede bilen helt og skubbede derefter til køleblæseren som var ret stram i det at flytte bare lidt..... Prøvede så at starte det hele op igen og nu kom der både kold luft, køleblæseren startede op og min fejl kom ikke op igen og bilen er igen ude af nød programmet.
Jeg har planer om at få målt på det forskellige her i weekenden for at se hvilken del der er problemer med.
MEN, min køleblæser skal vel ikke være stram at dreje vingen på med slukket bil, eller er det bare mig?
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.267
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
Min køleblæser fejler ikke noget - det var noget skidt i bunden der var ved vingen som gjorde den kørte stramt, da det blev fjernet løb den lige så fint rundt igen.
Det var den styreenhed der er linket til i #11 som var problemet - det ses tydeligt på billedet
Video der viser hvordan den skiftes på en Peugeot 208
https://www.youtube.com/watch?v=mWxe-4gyKIk
#P0493
Fejlkode P0493
Motorblæser enhed
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.295
mar 2025
Følger: 12 Følgere: 1 Annoncer: 1 Svar: 37
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
nu er det jo ikke i adblue systemet fejlen ligger - men i den enhed der styrer køleblæseren, altså en elektronikfejl.
ud over det så er termostat og hus blevet skiftet sidste år og det samme med tandrem, katalysator og partikelfilter
mar 2025
Følger: 12 Følgere: 1 Annoncer: 1 Svar: 37
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
der er jo stadig ingen problemer med mit adbluesystem...... hvis der kommer problemer med det så fixer man det og også adbludysen som enten kan blokke til eller på anden måde blive defekt
men der er ingen grund til at begynde at fixe på noget der ikke er defekt
mar 2025
Følger: 12 Følgere: 1 Annoncer: 1 Svar: 37
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.432
det er fint du vil komme med råd, men hold dig venligst til hvad emnet her drejer sig om og lad være med at smide alt muligt andet ind der IKKE har noget med problemet at gøre.
jeg har i #15 beskrevet hvad der var problemet så andre i fremtiden ville kunne se hvad fejlkoden var og hvad der løste den for mig.
at du så begynder at mudre min tråd til med ligegyldig ting der slet ikke er en del af det oprindelige problem er irriterende og ligegyldigt.
Fejl Peugeot 208