{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sygdomme ved peugeot 306???
  • #1   27. maj 2007 ALT mellem nummerpladerne. De kan virkelig fejle ALT. Har lavet nogle stykker af de kasser, og for satan hvor fejlede de meget.

• #2   27. maj 2007 jamen hvad skal jeg specielt holde øje med?

• #3   27. maj 2007 HØRT...!!!

• #4   27. maj 2007 hvis du køber sådan en skal du bare holde øje med tegnebogen og se hvordan pengene ryger ud af den til at holde det skrammel kørende

• #5   27. maj 2007 ALT mellem nummerpladerne ja ALT

• #6   27. maj 2007 kommer an på hvilken model det er... tjek om sædevarmen er i stykker,hvis det er en 5dørs før 96 er den helt rådden i tagrenderne under gummilisterne med garanti,gearkasserne på alle peugoets små motorer er svage så den er sikkert også slidt... elllers ved jeg sku ikke helt om der er noget specilet man skal kigge efter... ta en med som ved noget om biler så er i da ikke helt dårligt stillet

• #7   27. maj 2007 gutter i gir mig sådan set ikke rigtig nogle svar... hvad plejer de som regl at være dumme???

• #8   27. maj 2007 den er fra 95 og har gået 250 tusind og der ligger en 1.6 motor i med 90 hk...

• #9   27. maj 2007 vi forsøger jo faktisk at hjælpe idg fra at købe sådanen en.. Den er og bliver en skrammelkasse som konstant går i stykker..

• #10   27. maj 2007 altså hvis den har gået så langt kan den godt være led... men så er prisen forhåbentlig heller ikke mere end 20 k nysynet...problemet med de biler er at det er alle mulige små dumme ting der går i stykker hele tiden som peugoet vil ha en formue for så den kan godt blive dyr at holde kørende som nogle skriver

• #12   27. maj 2007 FUCK i er seriøse piger.. Hjælp dog manden ?.

Kig forbi www.Hi-Speed.dk der inde kan vi hjælpe dig.

• #13   27. maj 2007 http://www.hi-speed.dk/306.html lidt fra vores modeller!.

• #14   27. maj 2007 Sådan en 306´er ligger fantastisk godt på vejen og giver en god køreoplevelse og vedr. fejl. så forvent ikke flere fejl på den end du vil få med en VW.

• #16   27. maj 2007 Claus A: Netop. Er så træt af at folk hænger PSA biler ud som biler der hele tiden går i stykker. Faktum er de går ikke mere i stykker end andre mærker. Nogle biler går mere i stykker end andre, man kan være heldig, og uheldig.

En 306 fra 95 med de km og den motor skal de SPEC kigge på.
    -Vanger foran (har set et par stykker hvor de er væk)
    -Bagbro, fælge må ikke stå skævt (som sænket bmw)
    -hul i venstre hulkasse (helt oppe i kassen)
    - Olieforbrug, da de typisk skal have nye paraplyer ved ca 200.000 km
    - Gearkassen, at der ikke er mislyde, og den går nemt i alle gear.
    -Olie spild fra topstykke (højreside fra motoren, nemt at se, spilder den kan det kun stoppes med nu toppakning)

Håber det var lidt brugbart.

• #17   27. maj 2007 Jess,
    VW er jo berygtet for deres elendige kvalitet, der giver de stakkels ejere problemer efter problemer - ser man brugtbil tests eller ADAC test af mere end 7 millioner biler, så ligger VW helt nede som nummer 15 og det broger ikke for kvalitet.

• #18   27. maj 2007 i slynger bare ud hva i har hørt... man kan være lige så uheldig med en hvilken som helst anden bil.. og jeg har sq ikk en opfattelse af at peugeot er en lorte bil... min mor og far har haft 4 peugeot'er igennem snart 15 år... og de har aldrig haft de store problemer... self lidt slid dele og sådan der ska skiftes...

men ellers hold øje med gearkassen... de plejer ikk at være for gode i peugeot... de kan ikk tåle så meget ræs...

• #19   27. maj 2007 hmmm ser man nu generlt på www.mandagsbil.dk så er der 270 registrerde peugeot biler og "kun" 150 VW så ved nu ikke helt om den holder med at vw er dårligere end andet

• #20   27. maj 2007 Ehm.. Hvis en pug går så meget istykker tror jeg sq vores 405 1.6 gli har overset det..

Hvis sådan en 306 bare minder lidt om en 405 havde jeg ikke tvivlet på at købe den, synes slet ikke pug går så meget i stykker som folk herinde sidder og prædiker om ? Vores har kørt 320.000 og den forstætter stadig og nej der er ikke blevet skiftet gearkasse eller noget som helst, eneste fejl ved den er sædevarmerne ikke virker

• #21   27. maj 2007 Torben : 240 biler siger intet om kvaliteten, det er jo blot dem der kender hjemmesiden som har skrevet ind..
    Nej, tag et kik på de omfattende tests der er foretaget af de forskellige bilers stabilitet og fejl og du vil opdage hvilke bilmærker der er problemfrie og hvilke der har fejl væsentligt over gennemsnittet.

• Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 214
    #22   27. maj 2007 Som flere siger er det tit gearkassen den går galt med, har flere kammerater som har haft problemer med den.

• #23   27. maj 2007 morten D... narj.. min mors og fars biler har vist oz overset det med at gå i stykker... sys oz helt klart peugeot er en go bil..
    jah desværre går sædevarmen dog hurtigt, lidt ærgeligt (heldigvis virker det i min.. smiley ) men kan nu ikk se det sq være en stort problem ved bilen at den er gået i stykker...

• #24   27. maj 2007 hørt i slynger bare noget ud os som har haft sådan en har sku ikk haft de store problemer som i siger ;D er sku en fin bil og køre i min gamle blå havde da kørt 280.000 og startede sku hver dag

• #25   27. maj 2007 jah ketil, man kan jo være uheldig.. kan være den bare har ramt på en uheldig måde.. kan jo ske for selv den bedste og alle og en hver.. smiley

• #26   27. maj 2007 Claus A -> Det er forhåbentlig en joke! En 306'er ligger så sindsygt elendigt på vejen, og er ikke det mindste retningsstabil, uanset hvor meget man prøver at få den sporet! Har endnu ikke oplevet en 306'er, hvor jeg har været tryg ved at køre over 110 i den. Ikke engang en GTi'er. Det er et faktum, som ikke engang Jer PSA elskere kan argumentere imod, og stadig blive taget seriøst, at sådan nogle 306'ere er møgbrønde af rang.

• #29   27. maj 2007 så kan du umuligt ha prøvet en 306..
    men nicolai, lad dig ikk skræmme af at rene Ø har prøvet EN 306 som kørte dårligt og derfor prøver at bilde sig selv og andre ind at peugeot er det værste lort.. han ved ikk bedre...

RENE: kan kun sige at jeg er meget imod... en 306 ligger sq fint på vejen, og hvis ikk du tør kører over 110 vil jeg mene du er en kylling.. sys sq ikk jeg mærker noget overhovedet galt med min når den ligger på 180..!!!

• #30   27. maj 2007 Det er ikke helt rigtig.

Har Peugeot 306 cabriolet årgang 1996. Nul rust og motoren kører godt. Gearkassen halter en smule, ikke noget generende. Bilen er jeg skam meget glade for.

Kender en del andre som har alm Peugeot 306 lige fra 1,4 til 2,0. De har ikke haft store problemer med det. Hverken rustmæssig og andet.

• #31   27. maj 2007 Mads J -> Det faktum at du selv kører 306 gør, at jeg på ingen måde kan tage dine udtalelser seriøst. Og jo, jeg har lavet tæmmeligt mange 306'ere, nok en del flere end du nogensinde kommer til.

Det er meget muligt DIN ligger godt, men det sjove er næsten, at du påstår JEG kun har kørt i 1 306'er, og du samtidig kun bruger din egen som eksempel. Jeg har flere erfaringer med dem - Du har kun 1. Hvem har så erfaringen på sin side? Den 18 årige, som har sin 306'er, og syntes det er jordens bedste bil, eller den upartiske automekaniker, med 6 års erfaring (Snart 7).

• #32   27. maj 2007 jan... bær over med ham... han ved ikk bedre... smiley

• #33   27. maj 2007 @ René Ø

Ellers er du bare en elendig mekanikker der ikke laver lortet ordenligt, så lortet kører af h-til bagefter...

Blot en tanke.

• #34   27. maj 2007 Jan -> De 306'ere jeg har kørt og skruet i, har da godt nok kørt som en sæk kartofler, og det 6. gear de har presset ind er da totalt unødvendigt, da den alligevel tager små 3000 omdr./min ved 110 km/t. I øvrigt har mange med GTi'erne problemer med motorstyring der hele tiden skal nulstilles, stik der rådner op (typisk Peugeot), og periodisk nedsat trækkraft.

• #35   27. maj 2007 selv sys jeg min egen er god... du sys sq nok heller ikk dine biler er skod... så havde du jo nok skiftet...
    det faktum er at du som ene person kommer oz siger det er lort, hvis vi ska tage den op på den måde så kig på hvor mange der ikk har sagt den har gode køreegenskaber, og hva test viser... eks hva jan lige skriver... men ja, bilen er sikkert ikk en racer som kan tåle tæsk af den anden verden...? det har du ikk prøvet at overveje..? for ku godt forestille mig du ikk har behandlet bilen pænt...

og vil lige sige at jeg ikk sys det er jordens bedste bil.. har jeg heller aldrig sagt... ku finde mange andre bedre biler... men det er sq en go bil... og ligger ihvertfald ikk i den lave ende...!!!

• #36   27. maj 2007 jeg har oplevet at mange har skiftet gearkasse i sådan en.

• #37   27. maj 2007 Ellers også er Peugeot-elskere så skide naive, at de har mistet forstanden, og resten af deres sands for virkelighed.

Blot en tanke

PS. Jeg har et svendebrev, og medalje fra håndværkerlauget som bevis på jeg godt kan skrue bil

• #38   27. maj 2007 Rene jeg siger stadig en 306 er en fin bil..

Og jeg er i alle højeste grad toyota mand

• #39   27. maj 2007 hold da kæft, du har da skruet elendigt på dem hvis de tar 3000 omdr ved 110... det gør min kun lige i 5 gear... så vil nægte at tro på at en 6 gears GTI oz gør det... + at jeg ved den ikk gør...

• #40   27. maj 2007 Tillykke, har ellers hørt man kan trække dem i en automat?

Eller er det en medalje du har vundet i sommerland?

Lyder lidt sådan.

Blot en tanke.

• #41   27. maj 2007 vi siger ikk det er jordens bedste bil... men du gør peugeot til noget der burde høre hjemme på skrotpladsen hvilket bilen absolut ikk gør... måske du sq overveje at åbne dit syn lidt for biler... for magen til snæversynet mand ska man lede længe efter..!!

• #42   27. maj 2007 Der vil altid være 2 meninger om dette.

Min mening er at 306 er en god bil, så længe man passer sin service og plejer det, samt ikke køre råddent.

• #43   27. maj 2007 Mads -> Kig op i dette emne, så finder du flere som er af samme mening. Og hvordan kan du på nogen måde udtale dig om, hvorvidt jeg har behandlet bilen godt eller ej? Var du der måske?
    Ingen biler kan tåle uendelige tæsk, og jeg mener bestemt ikke mine biler er perfekte. INGEN biler er perfekte, men nogle er mere uheldigt konstrueret end andre, og typisk for franskmænd er, at de har flere end andre. Har selv en 2006 Renault Clio III for tiden, som både fejler det ene og det andet, men det er jo glæden ved at købe fransk. Er bare glad for der stadig er fabriksgaranti på smiley

• #44   27. maj 2007 Egentlig sjovt du udnævner folk som PSA elskere fordi de ejer en.

Jeg skal ikke have PSA næste gang, ikke pga kvaliteten, fordi den er jeg rigtig godt tilfreds med. Men fordi jeg syntes deres motorer er røvkedelige med for få muligheder til fornuftige penge.

Jeg har iøvrigt selv ejet en 306'er (XSi 2.0) og jeg havde heller ingen problemer med den. Men det er jo nok bare en naiv psa-elskers synpunkt.

*suk*

• #45   27. maj 2007 Martin -> Smut du bare tilbage til kolbøttefabrikken hvor du hører hjemme.

Jan -> Dem som tester bilerne, har ofte ikke den ringeste mekaniske erfaring omkring de biler de tester. De tester bilerne da de var nye, og har ingen anelse om, hvor fejlfyldte de kan være, og bliver. DERFOR de bliver testet med så gode resultater.

Mads J -> Jeg er bestemt ikke snæversynet, men min tollerance for franske biler (Og franskmænd generelt) er en del lavere end for andre, da de gang på gang laver de samme fejl, og ikke lærer af dem.

Ang. 306 GTi og gearkassen, så tager den sgu så mange omdrejninger. De andre gear er så højt udvekslet, så den tager så mange omdrejninger ved 110. Det er ikke pis jeg lukker ud

• #47   27. maj 2007 Martin -> Derfor kan man godt være kritisk over for sine biler. Jeg indrømmer gerne Nissan Almera ruster som bare fanden, sammen med de fleste andre Japanere. Jeg indrømmer gerne, min egen Clio III er fyldt med børnefejl. Jeg indrømmer gerne at Volvo har deres skavanker, selvom jeg er Volvo fanatikker til fingerspidserne. Men INGEN af jer, som deltager i denne debat til Peugeot's favør er kritisk over for jeres mærke.

• #48   27. maj 2007 Martin -> Jeg diskuterer ikke med idioter. Det har intet at gøre med at give op. Du har ikke den fjerneste viden inden for biler, og i øvrigt opfører du dig som en på 3 år, så vi har intet at snakke om

• #49   27. maj 2007 Tillykke med du slettede den sidste besked, Martin.

• #50   27. maj 2007 Det er blidt sjov at i kommer med så mange skræmme-billeder. Det endte sgu med jeg var små nervøs for at købe min 306 cabriolet.
    Jeg forhørte mig hos adskellige 306 ejere, samt Peugeot og uautoiseret værksted og lang de fleste talte godt for bilen. Jeg købte min bil i Tyskland og eneste der fejler var gummiliste omkring ruderne og det blev straks udskiftet hjemme i DK.
    Har haft det i 6 mdr nu uden eneste vrøvl og fra årgang 1996. Om det var en tilfældighed eller ej, skal jeg ikke udtale mig om. Pointe er 306 er skam god bil, hvis man kigger godt efter og passer godt på den.

• #51   27. maj 2007 Øh jeg kan sagtens være kritisk. Der er allerede nævnt de fejl personen skal se efter.

Men din evindelige jagt efter PSA er til at brække sig over. Det er klart du ser de samme fejl igen og igen. Du er mekanikker? De biler du ser er somregel biler med fejl som skal laves. Du ved ikke en fis om alle de folk som ingen problemer har, for dem møder du jo aldrig? Så når vi så siger at det er en fin bil, så fatter du hat af det?

• #52   27. maj 2007 Rene Ø sfolk siger jo bare det er en fin bil, de siger jo ikke lige frem det er en fransk aston martin vel ?

Også lad da vær med at gå på martin fordi han synes det er en fin bil, du har ret til at have din mening, synes bare du går alt for langt for ikke at overbevise alle om at du ahr ret, men nærmere få os alle til at indrømme at det er en lorte vogn? :S

• #53   27. maj 2007 Martin A -> Selvfølgelig kan man være heldig, men mine erfaringer er bare at de biler fejler både det ene og det andet. Men var der 3 "fine" herrer der ikke kunne tåle at høre... Og så bliver JEG kaldt snæversynet? Hehe

• #54   27. maj 2007 Shit - FOLKENS VI ER GODT NOK MANGE DER ER HELDIGE!!!!

PS: Skal vi spille lotto? Chancerne for at vinde ser ud til at være lig det samme som at finde en god fransk bil-

• #55   27. maj 2007 hmm RENE kig dig omkring... der er MANGE som har peugeot som har skrevet dårlige ting om den.. har selv sagt at gearkassen ikk er så god ect...!!!

og jo det er pis du lukker ud, min vens GTI tager bestemt ikk 3000 omdr ved 110 i 6 gear... ved ikk hvor du har fået det fra...

• #56   27. maj 2007 Morten D -> Ah, skulle vi nu ikke lige. Det var Martin der angreb mig med denne besked:

"@ René Ø

Ellers er du bare en elendig mekanikker der ikke laver lortet ordenligt, så lortet kører af h-til bagefter...

Blot en tanke."

Martin 206 -> Du har måske ikke tænkt over, at jeg PRØVER at spare den potentielle køber for en mulig udgift på MANGE penge? Tror du virkelig jeg sidder og snakker som jeg gør om 306'erne for fornøjelsens skyld? I så fald, er du da ikke rigtig klog.

Jan -> J, men der manger både toppakninger som bliver utætte for olie, drivakselmanchetter som går, og koster nye drivaksler, katalysatorer som ruster. Det er bare et udkast af de gengangerfejl jeg har været ude for.

• #57   27. maj 2007 Martin 206 -> Sig mig lige, hvordan kan du være 23, og alligevel ikke være moden nok til at føre en diskution?

• #58   27. maj 2007 Mads J -> Det var da sjovt, for jeg har en kollega med en GTi'er, som tager små 3000 omdr/min ved de 110 GPS km/t.

• #59   27. maj 2007 jamen så vil jeg MEGET gerne ha en tur i den GTi..

• #60   27. maj 2007 Rene Ø - Hvordan kan du være 22år og have mistet sansen for humor allerede?

• #61   27. maj 2007 Vi blir aldrig enige.

Men til starteren af tråden nicolai H.

Som du kan se er der meget delte meninger. Mit råd er at tage ud og se og prøv. Tag dog en mekanikker med (Bare ikke Rene Ø). Og så dan dine egne meninger, og hvis du køber en, dine egne erfaringer.

Held og lykke med det.

• #62   27. maj 2007 Martin 206 -> Har bestemt ikke mistet min humor, men du har da ingen situationsfornemmelse, hvis du sætter den slags humor ind i en diskution, som vi er nogle der prøver at holde seriøs. Det er umodent.

• #63   27. maj 2007 Hold dog op, det er sgu da ikke DR2 det her. Skal der ikke være plads til lidt sjov? Du forstod vel pointen? smiley

• #64   27. maj 2007 Jan -> 406'ere har jeg absolut ingen erfaringer med, så jeg vil ikke udtale mig om hvor meget de fejler. Det eneste jeg har lavet på sådan en var at der trængte vand ind ved baglygterne, og løb ned i bagagerummet. Har ikke engang kørt i sådan en, så jeg vælger ikke at udtale mig om hvad de fejler og ikke fejler.

• #65   27. maj 2007 Martin 206 -> Jeg må indrømme jeg så det i første omgang som en fornærmelse, men lad nu det ligge. Bærer ikke nag smiley

Konklussionen er vel jeg ikke kan lide eller anbefale 306'ere, i kan godt. Sådan er det bare. Vi er vel alle for stædige til at ville give sig smiley

• #66   27. maj 2007 Takker for diskutionen. Nu smutter jeg til pinsefrokost, og håber på min Clio holder hele vejen til Vordingborg uden at lave nye fejl smiley

Kommentér på:
sygdomme ved peugeot 306???

Annonce