{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Asbjorn B
Asbjorn B
Emner: 1 Svar: 1

Hjælp en førstegangskøber. {{forumTopicSubject}}

Hej BG, Jeg skal købe min første bil og har ledt længe nu. Jeg bliver hele tiden i tvivl og søger råd og vejledning nu. Så håber i kan hjælpe mig på vej.

Jeg er på jagt efter en pålidelig, billig brugt bil med moderat til meget plads, billig vægtafgift og forsikring, benziner og mest af alt ikke for mange ture på værksted.

Budget 45-55.000

Kigger på: i20, i30, focus, fiesta, fabia, ibiza.
Drømmer om: Ignis, V50, Liana, C-max, osv.

De store er selvfølgelig dyrer i afgifter men kan det betale sig i det lange løb?

Senest blev jeg varm på ideen om en Fiesta men kan læse at der kan opstå dyre problemer med tranremsudskiftning. Er der modeller som ikke løber ind i det problem?

Ser frem til gode råd og høre meget gerne om andre bedre alternativer end de modeller jeg har i tankerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp en førstegangskøber.
  • Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 99
    #1   14. maj Hold dig LANGT væk fra Ford samt Peugeot/Citroen med den samme motor - du vil løve ind i problemer med dem !

• #2   14. maj Lad være med at købe en bil med en lille benzin motor
    De har det med at bruge olie

• #3   14. maj Hvad med Yaris hybrid? De må da snart kunne fået i det prisleje smiley

• #4   15. maj Ville også kigge på: Nissan Note, Opel Corsa/Astra.
    Alt der står Toyota på..
    Kia skulle også være fine som brugtkøb..

Et lille tip! Kig på de lidt ældre biler der kører i trafikken, dem man ser mange af, har været forholdsvis pålidelige, og folk har ville bruge penge på at holde dem kørende..

Biler der er en dårlig investering forsvinder ud af gadebilledet..

• Asbjorn B
    Asbjorn B Tilmeldt:
    maj 2025

Emner: 1 Svar: 1
    #5   15. maj Tak for gode råd. Eddy F, ved du om det er alle fiestaer der har det motor problem eller er der årgange/modeller som ikke har den fejl med tandremmen?
    Og Mr. Gsi, hvad er et godt og pålideligt alternativ til en lille benzin motor?
    Von Z, vil helt klart kigge mere på Opel og toyotaer - har hørt at Suzuki skulle være svære eller dyre at reparere på, er det noget i kender til?

• #6   16. maj Det med Suzuki er en and. De fejler sjældent noget og dele er mega billige til dem.

• #7   16. maj Aygo.
    En stabil Diahatsu motor. Simpel opbygning og den fungere. Imodsætning til dens brødre fra Peugeot/Citroën

• #8   23. maj Tandremsudskiftning er dyr på de 1.0 Ecoboost, det er det.

Har selv to kørende, og kan ikke nikke genkendende til hverken slem slid på tandrem eller oliespild. Eller noget andet for den sags skyld.
    Det er mere dem der har holdt service uden stempler og evt. haft et billigt sted til at skifte tandrem, da alt nok ikke er skiftet, lige som Ford selv gør.

Dén erfaring har jeg i hvert fald, og fortryder faktisk lidt, at den ene bil fik skiftet hos alm. værksted - men sparede da nogle tusinde kroner.

Om det så er tilfældigt eller ej, ved jeg ikke. Men begge biler havde problemer bagefter (fik skiftet på min mutters C-Max og vores egen Fiesta), og mutters den ene Lambda-sensor var i udu, og han rodede med den, da vi hentede bilen.

Fiestaen skulle pludselig have ny forrør/flexrør, da der var skåret i udstødningen, så de kan skifte hurtigere/nemmere?

• #9   23. maj Vi har skiftet mange tandrem på Ford' ecoboost motor og aldrig haft bøvl bagefter

Tror mere det komme and den der laver arbejdet.

Vi fik en ny kunde, der altid havde være ved Ford
    Men efter et service manglede bilen olie
    Han efter fylder olie
    Dagen efter vil den igen have olie.

Han bor nabo til os
    Så han kom forbi med bilen

Ham der havde skiftet olie, havde "glemt" den gamle pakning, som havde siddet fast på oliefilter konsol( stål filter)
    Og monteret nyt oven på
    Så den skød pakninger ud.

Kommentér på:
Hjælp en førstegangskøber.

Annonce