Hjælp en førstegangskøber. {{forumTopicSubject}}
Hej BG, Jeg skal købe min første bil og har ledt længe nu. Jeg bliver hele tiden i tvivl og søger råd og vejledning nu. Så håber i kan hjælpe mig på vej.
Jeg er på jagt efter en pålidelig, billig brugt bil med moderat til meget plads, billig vægtafgift og forsikring, benziner og mest af alt ikke for mange ture på værksted.
Budget 45-55.000
Kigger på: i20, i30, focus, fiesta, fabia, ibiza.
Drømmer om: Ignis, V50, Liana, C-max, osv.
De store er selvfølgelig dyrer i afgifter men kan det betale sig i det lange løb?
Senest blev jeg varm på ideen om en Fiesta men kan læse at der kan opstå dyre problemer med tranremsudskiftning. Er der modeller som ikke løber ind i det problem?
Ser frem til gode råd og høre meget gerne om andre bedre alternativer end de modeller jeg har i tankerne.
apr 2023
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 99
nov 2005
Følgere: 168 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.283
De har det med at bruge olie
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.930
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 893
Alt der står Toyota på..
Kia skulle også være fine som brugtkøb..
Et lille tip! Kig på de lidt ældre biler der kører i trafikken, dem man ser mange af, har været forholdsvis pålidelige, og folk har ville bruge penge på at holde dem kørende..
Biler der er en dårlig investering forsvinder ud af gadebilledet..
maj 2025
Emner: 1 Svar: 1
Og Mr. Gsi, hvad er et godt og pålideligt alternativ til en lille benzin motor?
Von Z, vil helt klart kigge mere på Opel og toyotaer - har hørt at Suzuki skulle være svære eller dyre at reparere på, er det noget i kender til?
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.930
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.861
En stabil Diahatsu motor. Simpel opbygning og den fungere. Imodsætning til dens brødre fra Peugeot/Citroën
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.365
Har selv to kørende, og kan ikke nikke genkendende til hverken slem slid på tandrem eller oliespild. Eller noget andet for den sags skyld.
Det er mere dem der har holdt service uden stempler og evt. haft et billigt sted til at skifte tandrem, da alt nok ikke er skiftet, lige som Ford selv gør.
Dén erfaring har jeg i hvert fald, og fortryder faktisk lidt, at den ene bil fik skiftet hos alm. værksted - men sparede da nogle tusinde kroner.
Om det så er tilfældigt eller ej, ved jeg ikke. Men begge biler havde problemer bagefter (fik skiftet på min mutters C-Max og vores egen Fiesta), og mutters den ene Lambda-sensor var i udu, og han rodede med den, da vi hentede bilen.
Fiestaen skulle pludselig have ny forrør/flexrør, da der var skåret i udstødningen, så de kan skifte hurtigere/nemmere?
nov 2005
Følgere: 168 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.283
Tror mere det komme and den der laver arbejdet.
Vi fik en ny kunde, der altid havde være ved Ford
Men efter et service manglede bilen olie
Han efter fylder olie
Dagen efter vil den igen have olie.
Han bor nabo til os
Så han kom forbi med bilen
Ham der havde skiftet olie, havde "glemt" den gamle pakning, som havde siddet fast på oliefilter konsol( stål filter)
Og monteret nyt oven på
Så den skød pakninger ud.
Hjælp en førstegangskøber.