{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

jens m
jens m
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

førstegangskøber... HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Jeg er i færd med at købe en bil, og jeg er mildest talt en idiot når det kommer til viden om biler..

Jeg har tænkt meget på en Peugeot 306, fra før '98, synes den er fed, og så dækker den mine behov..

Er der mange problemer med sådan en fætter? Service? Er reservedele dyre? osv..

Desuden er anden info at jeg skal køre 80 km om dagen, fra Århus til Randers og tilbage igen i hverdagene for at komme på job..

Jeg har 40-50.000 kr at gøre godt, det skal også dække forsikring og et nyt sætter alu-sutter til den..

Hvis i har nogle råd til en små dum førstegangskøber så må i hellere end gerne skrive dem her, alt bliver modtaget med kyshånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  førstegangskøber... HJÆLP!!!
  • #1   11. apr 2011 Peugeot står ikke for at have verdens bedste ry...

Jeg ville nok købe en diesel, hvis du har 80 km til og fra arbejde. smiley

• #3   11. apr 2011 køb en 306 hdi! kan klart anbefalde dem, de er billige i stumper hvis de går i stykker, også ryster de næsten aldrig. og jo alle biler går i stykker smiley

• #4   11. apr 2011 Ledningsnettet er noget pis, har lavet en 3-4 stykker af dem, hvor de er knækket i ledningerne ud til dørene, og modsat alle andre sidder stikket på døren, så man ikke bare kan skifte ledningsnet i døren som på alle andre biler. Og så har jeg set et par stykker hvor hele inderskærmen i bag var rådnet væk, så tjek bag filten i siderne i bagagerummet. Derudover er den vel ikke ringere end så mange andre franske biler..

Jeg havde også valgt en G3 TDI..

• #5   11. apr 2011 ville klart hellere vælge et tysk mærke Opel eller en Golf tdi. da de er billige at reparere end sådan en franskmand.

• #6   11. apr 2011 Jeg ville også holde mig fra den, og købe en anden diesel. Smid evt. lidt flere penge og få en Golf 4 tdi med lav km

• #7   11. apr 2011 ville også købe en diesel bil... du sparer en masse penge når du har så langt hverdag...

Ville også forslå en Golf 3 TDI.

• #8   11. apr 2011 Jeg kan tale om franskmand, da jeg selv har erfaring med det med, men brugte 50.000 kr alene på rep. hos mekkeren på papir i de 2 - 2½ år jeg havde den.

det var en 306'er PH1 fra 95... tror ikke de nyere fejler noget men du får
    nok ikke meget 306 for 40000 kr.

• jens m
    jens m Tilmeldt:
    apr 2011

#9   11. apr 2011 Tak for hurtig respons, pisse fedt!!

Kan godt mærke der er dårlig stemning omkring franskmanden, så tror da jeg hopper på en tysker i stedet..

Kan jeg få en der er i god nok stand for 40.000? Jeg ville blive meget ked af det hvis jeg endte med at købe en bil og så skulle motoren skiftes ud eller lign.

Jeg er smed, så skal nok finde rusten hvis den er der, men der stopper min viden så også..

• #10   11. apr 2011 Og alle dem som skriver fransk er noget lort, er dem der aldrig har ejet en, tysk er sgu ikke en skid bedre, de har også fejl, det har alle biler, så køb du bare en 306er smiley

• #11   11. apr 2011 Jeg har også altid svoret at jeg ikke skulle eje noget fransk.. men nu har jeg købt en Saxo VTS fra 01.. den kører dælme fint, og ja alle bil har fejl..

• #12   11. apr 2011 Jeg har også altid svoret at jeg ikke skulle eje noget fransk.. men nu har jeg købt en Saxo VTS fra 01.. den kører dælme fint, og ja alle bil har fejl..

• #13   11. apr 2011 Jeg kan kun råde dig til at købe en fransk bil. Overvej en Citroen Xsara. Super solid bil til pengene. De ruster heller ikke som nogle af de tyskere der bliver nævnt. Hvis den skal være lidt kvik fx http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/xsara/20i-16v-sport-coup/652013. Måske en med mindre motor hvis benzin-øko er vigtig.

• jens m
    jens m Tilmeldt:
    apr 2011

#14   11. apr 2011 Okay, så kommer der nye boller på suppen...

Hvem har billigste reservedele, tyske eller franske biler?

Hvis en bil har kørt 270.000+ km er den så ved at være død? Ved godt det handler om ejeren og service osv, men bare sådan generelt..

• jens m
    jens m Tilmeldt:
    apr 2011

#15   11. apr 2011 Har sgu altid synes en Saxo var møgfed, lidt samme form som 306, de ser bare lede og fede ud..!

• #17   11. apr 2011 Tjah, min første bil havde kørt ca. 300.000km og den fejlede ikke noge i motor eller gear, men hvis du bare regner med at skulle bruge 20-30k på bilen kan du jo sagten få en der har gået væsentligt mindre.

Jeg ved ikke nøjagtigt med 306 med hensyn til dele. Jeg har haft zx, og xsara, hvilke deler mange reservedele med 306. Dem synes jeg ikke delene er er specielt dyre til.

• #18   11. apr 2011 hmm alt er jo relativt, er jo motorer der bliver skiftet efter 30.000 km og nogle der kører 600.000.. Men jeg ville godt turde købe en vw 1,9 tdi, f.eks der havde kørt over 300.000 km, men ville ikke købe en benziner der havde kørt så meget.

Og det med hvilken bil du skal købe, er total smagssag, alle biler går i stykker, men at spørge sådan et sted her, vil kun forvirre dig, med alle de folk med forskellige smag og erfaring. Så gå efter hvad du synes virker bedst for dig.

Kommentér på:
førstegangskøber... HJÆLP!!!

Annonce