902 visninger
|
Oprettet:
Råd til at "lære" at drifte ..? {{forumTopicSubject}}
Jeg er godt klar over det gælder om bare at købe en bil man kan smadre og så ellers gi den noed gas ..
Men hvilken slags bil, benzin , disel, stor , lille alle de der råd søger jeg..?
Og selvfølgelig hvordan man gør det
..?
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Det hele handler om at flytte vægten i bilen!
nov 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 271
Gear ned Bundgas og dreje... resten burde komme af sig selv
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 183 Svar: 1.190
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 508
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 206 Svar: 1.317
du drejer først til den "forkerte" side, hvorefter du vender og trykke på speederen nok til at lave et kontrolleret spin med bilen, og så bliver problemet at holde den på vejen
nov 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 613
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 183 Svar: 1.190
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
sep 2003
Følger: 6 Følgere: 34 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 852
Til når du har købt bilen
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Min Caprice tog også tit rundkørslerne med den brede siden til ;P
Men ja.
Benzinbil (Diesel er noget man fyrer med.!) og en omdrejningsvillig motor eller en med noget moment, og gerne en lav vægt, eller med store motore.
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
Nok power til at kunne trække spin når du ikke længere bare skrider med bagenden. Turbo hjælper men er ikke afgørende.
Differentielespære er næsten et must. Har du ikke det, er det meget meget svært at få den til at spinne. Selv 20% hjælper.
Ellers er min favoritteknik som følger:
(Der skal helst være lidt vådt. Det skåner bilen, da den har nemmere ved at skride.)
Find et 90 grader sving hvor der er MINDST!!! er 2 baner i den retning du lander i.
Der skal være HELT TOMT! Når du gør det de første par gange. Ellers sætter du BÅDE din egen bil og andres på spil.
Når du har styr på det, så accelerer op til en ca 20 kmh, kobl ud og sæt i andet gear. Kobl ikke ind endnu.
Drej skarpt, (ikke flå i rettet, men blød bevægelse) så du sigter på at lande i yderbanen (den til venstere) på den vej du drejer ind i.
Giv så ca ½ gas og slip koblingen hurtigt.
Og drej så kontra(mod højere) ALT det du kan, så du LYNHURTIGT får rettet hjulene til den retning din bil bevæger sig.
HOLD gassen.
Versågod, du har en kontroleret udskridning..
Du kan også lære at gøre det ved hjælp af håndbremse, men vent lige med det...
Det der sker når du gør overstående er følgende:
Din bil har alt vægten på højre side. Den har fat med både forende og bagende..
Slipper du koblingen hurtigt og spinder baghjul så svinger bagenden ud.
Din bil er nu på vej rundt med bagenden. Gør du intet, så laver du en 180 graders vending eller en 360 graders vending.
Drejer du derimod kontra, så vil din bil køre sidelens.
Det gør den i 1-1½ secund, så begynder du at få fremad momentum. Altså hvor bilen kører fremad, i stedet for sidelens.
Det afhænger af bilen hvor længe den kører sidelens, men den vil for det meste holde op med det i løbet af et par sec.
Du holder derfor gradvist op med at dreje kontra, og derved kontrolerer hvor meget bilen drejer, og hvad retning den kører i. Der er også en del speederkontrol i det, men det læer du. Det kan jeg dårligt forklare på et forum.
- Peter
Råd til at "lære" at drifte ..?