{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til at "lære" at drifte ..?
  • #1   2. jun 2007 Benxin og baghjuls trukket med front motore. det er nemmest og lære et i... Så er det ellers bare igang=) Og så lige en motore der er stor nok=)

  • #2   2. jun 2007 Du drejer på rattet og trykker på speederen...

    Det hele handler om at flytte vægten i bilen!


  • #3   2. jun 2007 Benzin stor turbo. baghjulstrukket
    Gear ned Bundgas og dreje... resten burde komme af sig selv


  • #4   2. jun 2007 Spær smiley

  • #5   2. jun 2007 find en rundkørsel en sen nat og leg lidt der smiley der er kun en måde at lærer det på !

  • #6   2. jun 2007 det behøver ikke være en stor motor.... fx AE86 corolla smiley

    du drejer først til den "forkerte" side, hvorefter du vender og trykke på speederen nok til at lave et kontrolleret spin med bilen, og så bliver problemet at holde den på vejen


  • #7   2. jun 2007 Best Motoring har lavet en instruktionsvideo. Den hedder Drift Bible with The Dirft King Keiichi Tsuchiya. Han viser i forskellige ombryggede biler hvordan det skal gøres, og i hvilken rækkefølge det skal læres. Hvis du vil lære at drifte rigtigt og ikke bare smække speederen i bund på vej ud af svinget så er det den du skal have fat i. Den kan eventuelt findes på nettet...

  • #8   2. jun 2007 Det ville nok være bedst at starte stille ud i en våd eller fugtig rundkørsel..

  • #9   2. jun 2007 er det ikke møj dyrt i dæk..?

  • #10   2. jun 2007 http://video.google.com/videosearch?q=drifting+school

    Til når du har købt bilen


  • #11   2. jun 2007 Joo det er pisse dyrt i dæk.. men sjovt

  • #12   2. jun 2007 På fugtige dage er min E21er ganske sjov at køre sidelæns ud af tkryds osv smiley
    Min Caprice tog også tit rundkørslerne med den brede siden til ;P

    Men ja.
    Benzinbil (Diesel er noget man fyrer med.!) og en omdrejningsvillig motor eller en med noget moment, og gerne en lav vægt, eller med store motore.


  • #13   13. jun 2007 Min erfaring er en bil som ikke er alt for løs i undervognen. Ellers så har den for svært ved at slippe med bagenen, hvis det hele gynger.

    Nok power til at kunne trække spin når du ikke længere bare skrider med bagenden. Turbo hjælper men er ikke afgørende.

    Differentielespære er næsten et must. Har du ikke det, er det meget meget svært at få den til at spinne. Selv 20% hjælper.

    Ellers er min favoritteknik som følger:
    (Der skal helst være lidt vådt. Det skåner bilen, da den har nemmere ved at skride.)
    Find et 90 grader sving hvor der er MINDST!!! er 2 baner i den retning du lander i.
    Der skal være HELT TOMT! Når du gør det de første par gange. Ellers sætter du BÅDE din egen bil og andres på spil.
    Når du har styr på det, så accelerer op til en ca 20 kmh, kobl ud og sæt i andet gear. Kobl ikke ind endnu.
    Drej skarpt, (ikke flå i rettet, men blød bevægelse) så du sigter på at lande i yderbanen (den til venstere) på den vej du drejer ind i.
    Giv så ca ½ gas og slip koblingen hurtigt.
    Og drej så kontra(mod højere) ALT det du kan, så du LYNHURTIGT får rettet hjulene til den retning din bil bevæger sig.
    HOLD gassen.
    Versågod, du har en kontroleret udskridning..

    Du kan også lære at gøre det ved hjælp af håndbremse, men vent lige med det...

    Det der sker når du gør overstående er følgende:
    Din bil har alt vægten på højre side. Den har fat med både forende og bagende..
    Slipper du koblingen hurtigt og spinder baghjul så svinger bagenden ud.
    Din bil er nu på vej rundt med bagenden. Gør du intet, så laver du en 180 graders vending eller en 360 graders vending.
    Drejer du derimod kontra, så vil din bil køre sidelens.
    Det gør den i 1-1½ secund, så begynder du at få fremad momentum. Altså hvor bilen kører fremad, i stedet for sidelens.
    Det afhænger af bilen hvor længe den kører sidelens, men den vil for det meste holde op med det i løbet af et par sec.
    Du holder derfor gradvist op med at dreje kontra, og derved kontrolerer hvor meget bilen drejer, og hvad retning den kører i. Der er også en del speederkontrol i det, men det læer du. Det kan jeg dårligt forklare på et forum.

    - Peter


Kommentér på:
Råd til at "lære" at drifte ..?

Annonce