Fartbøder, regler ?? {{forumTopicSubject}}
Ja så skulle det endelig ske, efter 8 år på de danske veje fik jeg så min første fartbøde, eller gjorde jeg ?
Er der nogle her der kender de præcise regler for hvordan politiet skal måle en når de kører bag en i en civil politibil. Her mener jeg, hvor mange målinger skal de lave på hhv. motorvej og ved motorvejs ophør ( det skete der hvor hillerød motorvejen ender når man kører mod københavn ) samt er det ikke norm. at man får en eller anden form for kvittering når man får lov til at køre igen ? Det mener jeg at man plejer men har ikke fået nogen.
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe, for jeg gider sku ikke betale hvis de har lavet fejl
mvh
Arvid
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 462 Svar: 1.463
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 201 Svar: 438
Har selv lige fået en bøde! De skrev mig op og så gik der lidt over en måned, så kom bødeforlæget. Og jeg fik ingen kvittering! Så efter min overbevisning kan de udstede bøden med det samme eller sende den til dig. Det bestemmer de røvhuller selv. Og her gik man at troede at bøden ikke kom! MØGHUNDE!!
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 156
Nå ja ka vel oz tilføje at de siger de har målt mig til 138 km/t i en 90 km/t zone
Arvid
aug 2002
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 877
feb 2003
Hvis der stod 140 på dit spedometer kørte du nærmere 130 og fra det skal de trække 5 km/t =125 km/t = 500 Kr. i bøde det er til at overse er det ikke.
Men du skal nok ikke regne med at det var et kamera til at måle din hastighed med, for at kunne give dig en bøde for de skal have et billede af ansigtet på den der kører samt reg. nr. på bilen så hvis du har ligget der kl meget tidligt om morgenen så ville de nok ha haft brug for en blitz som du ikke kunne have undgået at se.
kameraet er der nok nærmere for at se trafiktæthed el fordi det er en strækning med mange ulykker noget i den stil
mar 2003
Følger: 20 Følgere: 31 Biler: 9 Emner: 159 Svar: 2.369
Ang. de fast monterede kamera'er på motorvejene, så bruges de ikke til at måle hastigheder. De bruges til trafikovervågning, når der opstår køer på motorvejene. Mange gange hænger der også en tavle i nærheden, hvor man kan aflæse, bl.a. hvilken hastighed man skal køre for at trafikken glider, i myldretiden vel og mærke. Jeg har i hvert fald ikke hørt om fastmonterede hastighedsmålere i Danmark endnu.
feb 2003
Tror ikke de havde video, men det er vel også lige meget, jeg har dog ikke fået at vide hvorlænge de har målt mig og med fare for at få hele fastlandet på nakken så virkede de altså som et par jyske bonderøve der ikke helt havde styr på det hele. De gav mig bl.a. lov til at køre og så stoppede de mig lige igen da jeg havde fået startet motoren for de sku også lige have nogle oplysninger om mig fra mit kørekort de lige havde haft i 5 min. og så sku de lige vide hvad mit tlf nr var og hvor jeg bor osv. 2 kegler
Nå hvad fanden jeg ka ta det
ka i hygge jer derude og GI DEN GAZZ
arvid
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 9 Emner: 44 Svar: 363
Prøv dog ar ringe til Rigspolitiet´s færselsafdeling, og bede dem om at sende dig reglerne for den overtrædelse du er noteredt for, det skal de nemlig gører på din forlangenden ( har redet mig en gang)
Og de SKAL IKKE udstede en kvitering når de stopper en, men de gør det som regel. Held og lykke med det, og hvis du ikke slipper, så er det da biligt på 8 år !!!!
apr 2003
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.634
Du har jo modtaget bøden...
Havde du med det samme sagt at det kunne ikke passe at du havde kørt så stærkt, og at du gerne ville se et bevis på det, som betjenten så ikke kunne gi dig.. Så var det noget andet...
For normalt plejer man jo at komme hen bag i politi bilen og se den optagelse af ens kørsel som bevis..
Hvor mange betjente var der i bilen? Og var der kamera i den??
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Jeg har den største foragt for danske fartgrænser, bøder og straffe. Fartovertrædelser takseres hårdest på motorvej - netop der, hvor de har mindst betydning!
Bliver det ikke dejligt, når 130 indføres på alle de motorveje, hvor jeg aldrig kører (jeg kører kun i kbh område, hvor 110 bibeholdes). Så får vi nemlig også langt hårdere bøder og straffe - OG DE GÆLDER NATURLIGVIS OVERALT - også hvor 130 ikke indføres!
Samtidig ryger kortet ved 160. Lamt. Så kan vi også indføre 5 års fængsel for butikstyveri. Man kan jo bare overholde reglerne, ikke?
feb 2003
pkt 2 Jeg så ikke nogen form for bevis fra dem på hvilken måling de havde foretaget, eller hvordan.
Jeg så ikke noget kamera og jeg blev ikke tilbudt at komme hen og se en evt film om Arvid i alfa
De sagde at det var sku alligevel ligegyldigt hvad jeg sagde for de havde målt mig og sådan var det bare, som jeg sagde før 2 jyske bonderøve på min alder
SÅ GI DEN GAZZ
Arid
apr 2003
Men det modsat så har du også et problem ved at de var 2.. En dommer vælger med 95 % sikkerhed at tro på dem frem for dig...
Jeg ved sku ikke lige hvad der kan gøres...
Kontakt evt. politiet og be om at komme til at se beviset, da du ikke mener at målinger passer med din hastighed + at du jo lige præcis nægtede dig skyldig....
feb 2003
så må vi jo se hvad de finder på
c ya
Arvid
apr 2003
For det mindste man kan forlange er da at se et bevis på en lovovertrædelse som man skal gi dem 1500 kr for....
Fartbøder, regler ??