{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Elbil vs Diesel bil {{forumTopicSubject}}

Jeg er træt af DR propaganda, men igen så spørger de en kvinde med en Ford galaxy hvorfor hun vælger en diesel, og ser man på den, så har den en campingvogn bag sig, og bilen er totalt fyldt op, havde det været en elbil, så kunne den MAX køre 250km for hver ladning, det har jeg beviser for, det uden fyldt op med alt bagage

https://www.dr.dk/nyheder/indland/roedvin-paa-hoejkant-venner-vil-se-hvem-der-kan-koere-billigst-til-italien#!/

Husk jeg har selv elbil, og det kan ikke erstatte alle køretøjer endnu

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elbil vs Diesel bil
  • #1   8. jul her kan i se https://youtu.be/bVpDlMBvGS8?t=469

• #2   8. jul Har du lige hørt den i middagsradioen? smiley (Det var faktisk oppe og vende)

• #3   8. jul nej, Det godt

• Morten
    Morten Online Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 241
    #4   9. jul Håber faktisk at den gamle vægtafgift kommer tilbage.
    Så de tunge el-biler betaler korrekt afgift.
    For øget slid af vejbelægning og øget partikel forurening fra dæk og bremser. smiley

• #5   9. jul Støv fra bremseklodser på elbiler er minimal.

Mange kører 150.000km eller mere før udskiftning.

Og ja nogle elbiler bruger dæk hurtigt. Lige nu har jeg rundet de første 60.000km på fabriks dæk i min elbil .
    Så levetid for dæk her er det samme som de tidligere biler.

Motorvej og koldt vejr giver kort rækkevidde. Det er fakta
    Har ikke køb elbil for at køre til syd Europa. Den skal klare hverdagen

• #6   9. jul Kig på det på denne måde, rent hypotetisk, en 20 år gammel EL bil og en 20 År gammel benzin bil, hvilken en ville I vælge efter den lange tid, stadig med de originale batterier.

• #7   10. jul Jeg har svært ved at se der er noget som helst propaganda i det der

Vi danskere er på nogle måder et sjovt folkefærd, for jeg ser så mange som køber bil ud fra hvad det koster at køre på sommerferie til Italien uden at tænke over deres daglige behov

På campingpladserne så man for år tilbage nærmest kun dieselbiler, også blandt folk som kun kørte campingvognen ud til pladsen om foråret og hjem om efteråret, i dag ser vi flere og flere elbiler på de lokale campingpladser

Vi har selv efter flere diesel biler valgt en PHEV, den kan trække campingvognen og samtidig kan vi køre rigtig meget af vores daglige kørsel på strøm. I bund og grund kunne vi også godt have valgt en ren el, men vi drømmer også om lidt længere ture med campingvognen og der er PHEV for os et bedre valg

• #8   10. jul For os var valget af elbil baseret på komfort/køreglæde, behov samt økonomi.

Det er ubetinget den mest komfortable bil jeg har haft, samtidigt med at den kører godt og giver en god feedback. Vores behov er primært ca 150 km dagligt og ind imellem en tur på tværs af landet. Ift pris og økonomi fik vi markant mere bil for pengene da der ikke var afgift på den, og den daglige økonomi er ca 60% under de fossilbiler jeg har haft.

Umiddelbart har jeg ingen planer om at gå tilbage til fossil brændstof, medmindre vores behov ændrer sig i en retning hvor det er bedre.

• Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 87 Emner: 5 Svar: 97
    #9   10. jul Udtalelsen om at det er den mest komfortable bil du har haft, savner noget sammenligningsgrundlag. Har du alltid ejet 2CV eller Maybach, kæmpe forskel smiley

• #11   10. jul #9
    Listen over de biler jeg har ejet ligger på min profil. Udover dem har jeg igennem diverse jobs lejet diverse i biler i forskellige kategorier og mærker, så det er generelt over mange af de moderne anerkendte mærker og modeller jeg kan udtale mig.

• #12   20. jul lidt en sjov og underholdende video https://www.youtube.com/watch?v=2MEEKgDYRM0

Kommentér på:
Elbil vs Diesel bil

Annonce