{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.147 visninger | Oprettet:

Elbil vs diesel bil. Forsikring :S {{forumTopicSubject}}

Nu kom der så lige en reklame frem for Nissan Leaf. Så vil lige prøve at se hva sådan en kan forsikres til.

Hvordan fanden hænger det sammen at den er billiger at forsikring end min Ibiza 1,4 TDI Ecomotive.

Nissan'en koster jo 290.000 kr fra ny og har 109 HK.

Seat'en koster 165.000 kr og har 85 HK.

De forsikringer er ikke til at gøre sig kloge på :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elbil vs diesel bil. Forsikring :S
  • #1   12. dec 2011 Fordi den er bedre for miljøet, og derfor er det klart at en svinende diesel bil er dyrer.. smiley

  • #2   12. dec 2011 Hva har det med forsikringen at gøre?

  • #3   12. dec 2011 Den er også nyere og derfor mindre risici for at gå i stykker samt den er sikkert også sikrere.

    Ydermere er den så ny at den ikke er faldet i kategori endnu.
    Den kan ikke klacificeres som risikobil osv. endnu.

    Der er skam mange faktorer i det, og jo, den vil være billigere. I hvert fald lidt endnu.
    Kan nå at ændre sig meget. Hvis det f.eks. viser sig at de har en tendens til at f.eks. gå i stykker i bremserne eller styretøjet, hvilket giver øget risiko for uheld = flere penge UD af forsikringen dvs. de hæver prisen.


  • #4   12. dec 2011 Hold da op hele 2 års forskel? Så er det næsten halv pris hvis man ser på i forhold til nyprisen.

    Men ja nok fordi der ikke er nogle der har stjålet eller begået hærværk imod dem endnu :P.

    Men lige frem at sige styrtøjet/bremser skulle være dårligere på min 2 år ældre bil må du længer ud på landet med.

    De skader der sker ude på vejen er sjændent mekanisk fejl. Det er ikke mere end et par % hvor det er bilens mekanik der er skyld i ulykker.



  • #5   12. dec 2011 Kunne evt forstille mig at din Seat vejer mere en den hippieboks der, mere vægt, mere skade på modparten ?.

    Sådan funger det ved mit, jeg giver f.eks det samme for min Audi 2.3 20v quattro, som min Carina E 1.6.


  • #6   12. dec 2011 Kan det ikke have noget at gøre med at Nissan Leaf har en begrænset rækkevidde, og en tophastighed på kun 145 km/t ?

    Lettere tror jeg ikke den er, for batterier vejer en del...


  • #7   12. dec 2011 Nissan Leaf er da også 11% dyrere i forsikring end min Polo 1.6 TDI Highline 105 HK. Hos mit forsikringsselskab.

  • #8   12. dec 2011 Jeg tjekket det ved tjenestemændende.

    Det er måske bare noget sær tilbud de køre på den for at få flere til at køre i dem?

    Jeg tror faktisk en leaf vejer lidt mere.

    Men virker bare stadig mærkeligt i mine øjne. Totalskader man den så skal de stadig af med næsten dobbelt så meget. + elbiler er jo farlige for cykler og fodgænger da de ikke kan høre dem så godt.


Kommentér på:
Elbil vs diesel bil. Forsikring :S

Annonce