1.005 visninger
|
Oprettet:
Lambda Sonde Suzuki Alto {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en Suzuki alto GF 2011.
Min b1s1 viser intet på live på min obd. Mobilscan
Jeg tror at det er før katalysator ?
Problemet er når jeg søger på ny Lambda så siger den det ene sted at det er 6stik og det andet 4stik.
Det er meget forvirrende, er der nogle som ved hvad der er det rigtige ?
Jeg tror ikke jeg selv kan skifte det ? Så vil gerne vide hvad dælen det er der passer min nrplade er AB81552
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
dec 2023
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 3 Svar: 9
Langtids brændstof justering
Det er kun i tomgang nogle gange også skifter den hurtigt op igen.
Hvad er det ?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.303
okt 2014
Dette er en del af motorens styringssystem, der sørger for den korrekte blanding af luft og brændstof for optimal forbrænding.
Langtids- vs. Korttid:
Korttid: Justerer brændstofblandingen i realtid, typisk for at reagere hurtigt på ændringer i luftmasse eller motorens belastning.
Langtid: Foretager langsommere, mere permanente ændringer af brændstofkalibreringen over tid for at korrigere vedvarende afvigelser.
Formål:
Langtidsjusteringen hjælper med at opretholde en optimal brændstofblanding, selv når der opstår faktorer som slid på visse komponenter eller ændringer i brændstofkvalitet, og sikrer dermed en stabil og effektiv motorgang.
Det refererer til de gradvise justeringer, som motorens computer (ECU) foretager for at optimere brændstofblandingen, baseret på data over en længere periode, for at kompensere for ændringer i motoren eller forbrændingssystemet
okt 2014
okt 2014
Lambda Sonde Suzuki Alto