730 visninger
|
Oprettet:
Forhandle pris {{forumTopicSubject}}
Hej,
Hvis man hos en brugtvognsforhandler ser en brugt DIESELbil til 75000kr, hvad bør man få prisen forhandlet ned til? Jeg har aldrig handlet hos en forhandler før - plus dieselbiler er upopulære dvs de er måske mere sultne efter at komme af med den.
L
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
Prisen på brugtbiler er en flygtig størrelse, og der findes ikke kun en rigtig pris..
Kig på markedet og sammenlign med lignende modeller, så har du et fint overblik, og kan forhandle ud fra det..
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Men der er også en smertegrænse for forhandlerne fordi hvis de ikke kan få prisen - eller tæt på - så kan den bare ryge til eksport. Det er bedre betalt for dem at hive f.eks. 40000 ud i afgift, og få 15000 for bilen til X land - fremfor at du får den for 65000 og de skal dække fejl i en periode frem.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.294
Selvom et afslag i prisen ikke kan imødekommes, kan der ofte forhandles om andre ting, nye dæk, måtter eller et service.
Husk at forhandleren ikke kan frasige sig reklamationsret, og hvis bilen sælges uden, kræver det køb igennem CVR nummer.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.082
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Så annonceres de fleste biler ved forhandlere til en realistisk pris.
Udbudet er jo blevet ekstremt transparent og nemt at sammenligne.
Da vi skulle have en firma Ellert Q4 gik jeg blot på bilbasen, her kunne sorteres og filtreres ned på det udstyr man ville have osv. Det tog ikke lang tid at indsnævre det til 5 interessante biler. Tre var geografisk tættere på. Priserne var ret så ens, med nogle marginaler for kørte kilometer og udstyrs pakke.
Der var så ikke rigtigt noget at forhandle om, andet end det klassiske sæt måtter.
Skal man have finansieret bilen, så er det ofte noget andet. Her er der så pludseligt en pose penge der falder i kurven ved forhandleren. Så kan der være forsikring / service aftale osv.
Har flere gange tidligere haft held med at vise interesse for forsikring samt lån.
Selvfølgeligt ville jeg give min egen bank en chance, og handlen skulle ikke være betinget af den slags udenoms ydelser.
Forhandle pris