{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Forhandle pris {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvis man hos en brugtvognsforhandler ser en brugt DIESELbil til 75000kr, hvad bør man få prisen forhandlet ned til? Jeg har aldrig handlet hos en forhandler før - plus dieselbiler er upopulære dvs de er måske mere sultne efter at komme af med den.

L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandle pris
  • #1   19. nov Kommer jo helt an på mange ting som stand, kilometer, udstyr og hvad du selv max. vil betale.

Prisen på brugtbiler er en flygtig størrelse, og der findes ikke kun en rigtig pris..

Kig på markedet og sammenlign med lignende modeller, så har du et fint overblik, og kan forhandle ud fra det..

• #2   19. nov Du kan jo altid foreslå at købe den engros uden garanti/reklamationsret - så kommer den nok ned i pris smiley

Men der er også en smertegrænse for forhandlerne fordi hvis de ikke kan få prisen - eller tæt på - så kan den bare ryge til eksport. Det er bedre betalt for dem at hive f.eks. 40000 ud i afgift, og få 15000 for bilen til X land - fremfor at du får den for 65000 og de skal dække fejl i en periode frem.

• #3   19. nov Den står til den pris forhandleren mener passer til bilen, at man så kan prutte om prisen alligevel, er der jo ingen der kan forbyde, og hvo intet vover, intet vinder.

Selvom et afslag i prisen ikke kan imødekommes, kan der ofte forhandles om andre ting, nye dæk, måtter eller et service.

Husk at forhandleren ikke kan frasige sig reklamationsret, og hvis bilen sælges uden, kræver det køb igennem CVR nummer.

• #4   19. nov Jeg solgte min b klasse diesel årgang 2015 til en forhandler i august.. uden at købe anden bil, jeg fik go pris, og han nåede ik engang at annoncere den før videre salg. Så det kommer satme meget an på om bilen er aktraktriv.. og ik om det en diesel..

• #5   21. nov at det er en diesel er ikke en undskyldning kommer nok nærmere an hvilken bil det er. smiley

• #6   23. nov Med det store internet og de store annonce portaler vi har i dag.
    Så annonceres de fleste biler ved forhandlere til en realistisk pris.
    Udbudet er jo blevet ekstremt transparent og nemt at sammenligne.
    Da vi skulle have en firma Ellert Q4 gik jeg blot på bilbasen, her kunne sorteres og filtreres ned på det udstyr man ville have osv. Det tog ikke lang tid at indsnævre det til 5 interessante biler. Tre var geografisk tættere på. Priserne var ret så ens, med nogle marginaler for kørte kilometer og udstyrs pakke.
    Der var så ikke rigtigt noget at forhandle om, andet end det klassiske sæt måtter.
    Skal man have finansieret bilen, så er det ofte noget andet. Her er der så pludseligt en pose penge der falder i kurven ved forhandleren. Så kan der være forsikring / service aftale osv.

Har flere gange tidligere haft held med at vise interesse for forsikring samt lån.
    Selvfølgeligt ville jeg give min egen bank en chance, og handlen skulle ikke være betinget af den slags udenoms ydelser.

Kommentér på:
Forhandle pris

Annonce