{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

Forhandle om pris på ejerlejlighed {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg står og skal til at købe min første bolig. Det drejer sig om en ejerlejlighed på 80kvm. Der er sat til 648.000kr.

Lejligheden er i rigtig fin stand, og den har været til salg i knap 60 dage.

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at give fuld pris. Men hvor meget kan man tillade sig at byde under med det første bud?

Det skulle jo gerne være sådan at sælger kommer med "modbud" så vi til sidst bliver enige om en pris.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhandle om pris på ejerlejlighed
  • #1   17. jan 2015 Hvad er den offentlige vurdering?

  • #2   17. jan 2015 Den offentlige vurdering er 560.000,- og så står der ejendomsværdi 85.000

  • #3   17. jan 2015 Jeg ville ikke have nogen betænkeligheder ved at bede om 40.000 af prisen, det er kun lidt over 6%. Så kan man overveje om den bare skal hedde 600.000 rent.

    Det er i hvert fald ikke noget skambud at lægge ud med.


  • #4   17. jan 2015 Havde godt tænkt på at byde 590.000,- , men det skulle selvfølgelig heller ikke være sådan af sælger følte det som en total skambud.

  • #5   17. jan 2015 Jeg synes osse at du sagtens kan byde 50 under... Du kan kun gå ud fra at de har taget højde for den slags i prisen...

    Det gør jeg i hvert fald når jeg skal sælge min til foråret


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #6   17. jan 2015 Det er da bare at byde. Du kan højest få et nej og så byde igen.
    Har en ven der bød 1 million på en der stod til 1,2 million.
    Han fik et ja til buddet fra sælger.
    Så bare byd løs smiley


  • #7   17. jan 2015 Okay, jamen det vil jeg da prøve så. Jeg siger mange tak for jeres inputs smiley

  • #8   17. jan 2015 Jeg bød 750 da vi købte hus, udbudt til 800.000 med en liggetid på 2 dage, fik det til 775.000

  • #9   17. jan 2015 Jeg bød 700 for min lejlighed der stod til 980 og fik den til 730 smiley

    Den rigtige pris er jo den man vil give, og mener at man kan holde pengene på...
    Mener man ikke det, er det dumt at købe, men det er altid et sats... Men 30-50.000 over 20-30 år betyder ikke meget for dig.


  • #10   17. jan 2015 Okay, jeg kan godt høre jeg måske bare skulle byde 520 smiley

  • #11   17. jan 2015 Vend den om, hvis du selv stod med en lejlighed tilsalg, og der kom sådan et bud, hvad ville din reaktion så være ?

  • #12   17. jan 2015 Hvis man virkeligt gerne vil have den, er det dumt at skambyde... Men kommer du op og ser en udkneppet lejlighed der skal totalrenoveres som jeg gjorde så er det knald eller fald..

    Er det en pæn og i orden lejlighed, skal du nok ikke forvente at de gider at handle med dig hvis du skambyder.


  • #13   17. jan 2015 Nej, sådan kan man også vende den smiley

  • #15   17. jan 2015 Hehe gav næsten det dobbelte fot 90 kvm sidste år.. Stod til 1.3 og handlede til 1.2, og den var lige sat til salg..

    Men det er bare at byde, det er ikke ejendomsmægler, men sælger der skal sige nej. Og har kun oplevet én mægler der blev sur over det han mente var et skambud.
    Man skal dog huske at selvom der i prisen er taget højde for bud og forhandling er prisen også sat udfra om der skal laves noget.
    Er det hele nyt-nyt-nyt er der som regel ikke noget at forhandle om, men mindre sælger meget gerne vil videre

    Byd løs. Det må være købers marked med de prisen smiley


  • #17   17. jan 2015 Der er flere ting i det. Hvordan er marked dér hvor du vil købe? Hvad er normal liggetid? Og hvor meget skal der laves?

    Jeg købte for 2 år siden en lejlighed på Frb. C og fik 70K i nedslag, som også er de penge jeg efterfølgende har brugt til at opdatere lejligheden med.

    Men giv mægleren et skriftligt bud på 570K. Skriftlige bud skal mægleren gå videre med og giv gerne en begrundelse for nedslaget.


  • #18   17. jan 2015 # 16 - til 648.000 kr for 80 kvm tvivler jeg på det er i en "storby" smiley
    Men ellers har du helt ret, i Kbh skal man næsten byde mere end prisskiltet hvis man vil have


  • #19   17. jan 2015 Når den kun har været til salg i kort tid, så er sælger nok ikke villig til at gå ret meget ned i pris.

  • #20   17. jan 2015

    Vi fik også et afslag stort afslag, i prisen på vores ejendom. Jeg vil ingen betænkeligheder have i at byde de 590.000kr. Men det afhænger ligeledes af hvor din maksimale pris, du ønsker at betale for lejligheden ligger. Jeg kunne nemt forestille mig at mægler vender tilbage med et bud fra sælger på 610.000. Men så kan du istedet, begynde at forhandle om overtagelses datoen m.m

    - Alt held og lykke med købet.


  • #21   17. jan 2015 Byd en halv million.
    Det er købers marked, og folk vil gerne sælge - det værste du kan få er et nej - man kan lige så godt starte lavt.


  • #22   17. jan 2015 Jeg siger tusind tak for jeres inputs smiley

    Jeg skal nok vende tilbage hvis vi bliver enige om en pris.


  • #23   17. jan 2015 Gad vide hvordan samtalen havde været, hvis du havde haft en lejlighed tilsalg, og du kom og brokkede dig over et bud på 500k, når du havde sat prisen til 648k.

    Så vil jeg gætte på samtlige personer havde sagt, han kunne rende og hoppe, og du bare skulle lade være at kontakte ham igen.

    Men venter da spændt på svar.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #24   17. jan 2015 Jensen
    Det lyder næsten til at du har en bolig til salg.
    Sælger kan jo bare takke nej. Er da ikke så stort et problem som du gør det til.


  • #25   17. jan 2015 absolut ikke, men man kan altid finde støtte herinde, bare man fortæller historien rigtigt.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #26   17. jan 2015 Jensen støtte ? Han kan da byde 1000 kr hvis han vil.
    Ingen af os aner hvilken bolig der er tale om. Så hovedespørgsmålet er jo blot om han kan byde. Hvilket han selvfølgeligt kan.
    Og man starter vel altid med at byde lidt lavt. Man kan jo være heldig. smiley

    Og herinde finder man bestemt flere negative bemærkninger ofte frem for "støtte"


  • #27   17. jan 2015 Haha og så siger man at udlændinge skam byder smiley :D smiley


  • #28   17. jan 2015 Et bud på 10 procent under prisen er acceptabelt.

    Har lige købt hus her i december og det stod til 2.5 mio, bød 2.3 og endte med at give 2.35.

    Er det en lejlighed du vil have så prøv da med 590.000, de kan højst komme med et modbud eller et nej.


Kommentér på:
Forhandle om pris på ejerlejlighed

Annonce