{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Bertram H
Bertram H
Emner: 1

Køb af elbil efter 4 - 5 år af brug {{forumTopicSubject}}

Hej bg Jeg har gået lidt med tanken om at købe en Mercedes eqc400 men jeg har bare hørt rundt omkring at man ikke, som i ikke skal købe elbiler som er 4-5 år eller ældrer, da de skulle være utilrænglig. Hvad syntes i, er det noget jeg skal tænke over eller er det lige meget

Den har foresten kørt 55000km

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 fladskærme op 1.125 kr.
  • Udskiftning af opvaskemaskine 500 kr.
  • Opsætning af bruser 1.200 kr.
  • Skift af ballofix og skift af brusearmatur 1.200 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Ledning forkortelse på lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af elbil efter 4 - 5 år af brug
  • #1   12. jan Hvordan utilregnelige?
    Nogle el-biler kom på markedet aldeles utilregnelige allerede som fabriks nye.
    Det var massive software og kvalitets problemer. Det gik og går stadig for stærkt til at man kan levere noget gennemtestet.
    Kender ikke en EQC400, men fungerede bilen fra ny, så ville jeg ikke være bekymret.
    Den Q4 jeg har oprettet har nu kørt 165.000 km., ingen problemer med noget som helst, og ikke noget at mærke på nedsat rækkevidde. Den lader ikke så hurtigt som nyerere generationer osv. men fungerer fint. Jeg har den ikke mere, men en tidligere kollega arvede.

• #2   12. jan om den er ny eller brugt
    Så er elbiles store udfordringer
    At de har nogen ekstrem dyre komponenter
    Som kan går i stykker
    Men det gør de også gøre på en helt ny elbil

Men få bilen gået igennem
    Og evt lavet en batteri test. Af højvolts batteriet
    Kan man gøre med den rette tester
    Så kan man se hvor sunde hv batteriet er

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Følgere: 1 Svar: 128
    #4   13. jan Det eneste du kan være _H_E_L_T_ sikker på er at batteripakken taber kapacitet for hver op/afladning det gennemgår!
    Der findes mange tal derude, men en typisk levetid for et elbilbatteri er 300-500 ladecyklusser.
    Batteriproducenterne angiver oftest 20% restkapacitet som EOL.

Designlevetiden for en elbil er oftest 160tkm, mens den for de hedengangende brændstofbiler er 250tkm.

Regn med 1 kr. pr Wh når/hvis batteripakken på elbilen skal skiftes.

• #5   13. jan Prisen på de dyre komponenter er faldet drastisk, da et dansk firma nu er opstået ud af de priser, de har brugt 1.500 timer på at gennemgå de problemer der er med de dyre dele, fundet en løsning på at reparere dem, fået tiden der går med at pille delen ud og sætte den i igen ned fra 8 timer til EN TIME, for en der ikke er mekaniker.
    Så 70.000,- for en OBC er en saga blot, det kræver bare kunderne får kendskab til det ny firma, for det er langt fra sikkert den autoriserede vil oplyse noget om det.

• #6   14. jan Ja, fra 70.000 til omkring 25.000, dæleme stadig en dyr regning at stå med, og det er ikke alle mærker der kan laves når vi snakker on board charger.
    Det går bare for hurtigt at spytte nye mærker ud og når de så brænder sammen koster det kassen eller også skal bilen stå stille et halvt år eller mere fordi reservedelen er i restordre eller først skal produceres.

En havde købt en elbil, den kostede 70.000 kr i reparationer i de første to år, hvad koster den så ikke når den er 15 år eller mere.

Nej Tak til elbiler, og ja tak til Brint

• #7   14. jan Der står flere brintbiler ude på Autologikken i Vamdrup, de er nok billigt til salg smiley

• #8   14. jan Torpedo: hvordan kan du mene at brint er en bedre løsning?

Højtrykstanken i en brintbil skal være certificeret og denne certificering har en udløbsdato som typisk er 15 år efter produktion.
    Efter dette skal tanken enten udskiftes eller recertificeres.
    Dette kan jeg ikke umiddelbart forestille mig er billigt, slet ikke i forhold til hvad en 15 år gammel bil er værd.

• #9   15. jan Min svigerfar er også til brint biler, men han aner selvfølgelig heller ikke noget om recertificering smiley

• #10   17. jan Ville ikke købe en Mercedes Electric ligesom jeg ikke ville røre en Stellantis. Det er firmabiler da regningerne kan tørres af på andre end sig selv
    Vi købte en Niro EV fra 23 brugt med 30.000km på bagen og ser er en fin bil men ikke den hurtigste DC Lader

Se Anders Berners videoer på YT og du vil finde ud af at du nok bør købe en bil fra omkring årtusindskiftet hvis det skal kunne holde
    Og hvis garanti er ligemeget så er Fisker Ocean et bud ellers så gør som mængden og køb en Tesla, som er en fin bil til fine priser.

Kommentér på:
Køb af elbil efter 4 - 5 år af brug

Annonce