Peugeot 208 - 5. gear {{forumTopicSubject}}
Min kære Peugeot 208, 1,6 BlueHDI fra 2016 med 5 gear er gået i udu.
Bilen har kørt 256.000 km og stort set altid som motorvejs pendlerbil.
Da jeg kørte hjem fra arbejde via motorvejen med omkring 110 km/t gav det et ryk i bilen i stil med man sætter i gang på en klat is / sne.
Herefter huggede bilen en hel del så jeg trådte koblingen i bund og satte i frigear og fik trukket ud i nødsporet.
Da jeg ikke holdt det mest optimale sted prøvede jeg at liste afsted i 1. gear hvilket den gerne ville, og da der var et stykke til at jeg kunne holde bedre prøvede jeg også 2. gear.
Jeg kan køre i alle andre gear end 5. hvor bilen begynder at hugge en del, så tænker at den har smidt 5. gearet
Er det et kendt problem på denne dyt?
Jeg kørte forbi et værksted for at høre om en pris på at få det fixet hvor han sagde ny - brugt - gearkasse på og så ny kobling. Han var ikke sikker på om den også skulle have nyt svinghjul før han åbnede den op da der er forskel på bilerne i samme årgang.
Han gav en forventet pris på en anden gearkasse og ny komplet kobling (uden svinghjul) inkl. montering osv. der lander på kr. 12.000 på regning.
Lyder det som en OK pris i København?
Og er det muligt at lave 5. gearet i stedet for at skifte gearkassen?
Mvh
Kim
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 35 Svar: 3.353
Dette er bare en idé, det er dine penge, tager jo også an på hvor glad du er for bilen, om den kan bære regningen osv
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 163 Svar: 6.488
Jeg har nogenlunde samme med km til og fra arbejde uden for motorvej.
Det med koblingen kunne jo være en måde at spare nogle penge den vej.
Jeg er lidt hmmmmm med bilen, den kører fint og koster kun 120 kr i afgift halvårlig og kører omkring 21 km literen, men den er der oppe af i km og skal synes til juni hvor der skal skiftes forrude og nogle bremserør bagi og så muligvis noget rust i højre bagende.
Jeg har det bare lidt stramt med udsigt til gearkasse til 12.000 og de andre ting til omkring 8.000 for så er vi oppe på 20.000 og en bil der er 10 år gammel med kendt adblue system der ofte fejler med store udgifter til følge - havde satset på den kunne holde 2 år mere efter den blev synet i juni 2026 kun med udgifter til rude, bremser og måske lidt rust tryl
Peugeot 208 - 5. gear