{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.186 visninger | Oprettet:

Lupo 3L, et dumt køb? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siddet i lang tid og kigget på anmeldelser af denne bil og jeg kan se den har problemer med gearkassen og hjullejerne. Nogen siger 2002 og frem modellen er uden disse fejl. Er det rigtigt?

En sidste ting: en der kan fortælle mig hvad registreringsafgiften er på sådan en 2002 eller 2003 model? på www.skat.dk synes jeg ikke det ligner at der er medregnet eventuelle fradag for brændstoføkonomien

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lupo 3L, et dumt køb?
  • #1   17. jul 2007 mandagsbiler.dk

• #2   17. jul 2007 Torben B det er et fagudtryk jeg ikke kender. Vil du uddybe?

• #3   17. jul 2007 dkrath.. okay.. det kan godt være der er noget om det. Man hører alligevel om mange som har problemer med den. en skam

• #4   17. jul 2007 hjullejer er lavet så klejnt at hvis du sænker den så kører den max 40000 på et sæt men det er nu en cool lille øse

• #5   17. jul 2007 Har du kigget på den side der hedder www.mandagsbiler.dk der står rigtigt meget om fejl og mangler på den, men det værste er gearkassen den koster ca. 30k at lave.

• #6   17. jul 2007 Hold dig væk fra den. De penge du sparer på brændstof går til reperationer..

• #7   17. jul 2007 det er altså http://www.mandagsbil.dk/ smiley

• #8   17. jul 2007 Lars P :Hvad har en sænkning med hvul lejer at gøre?? Kan ikke lige se en sammen hæng. Tror du ikke det har mere med brede hjul at gøre??

Kender flere der er mere end tilfreds med bilerne..
    Og kender faktisk ikek til alle de repationer folk snakker om.. Ja det er en lille skrøbelig bil. Men det er bygget til øko kørsel og ikke sports kørsel..
    Køres den hårdt så begynder der at ryde ting. Gearkassen tåler fx ikke hyppige kraftige opstarter...

Køre man den som det den er beregnet til holder den længe og vil holde en meget fin økonomi..

• #9   17. jul 2007 ellers er en Lupo 1,4 TDI også en god lille og økonomisk bil.. Den har intet med en 3L at gøre.. Det er en normal VW i lille størrelse.

• #10   17. jul 2007 utæt gangstiller og defekt gearkasse er dyrt at reparere på dem. højre trækaksel kører ca 150.000km inden den blir træls
    hjullejer går på allle biler en lupo er ik værre end andre!
    servicer den steder hvor de ved noget om lupo få skiftet gearolie og hydraulik olie regelmæssigt så er du uden mange gearkasse problemer!
    hold øje med utætheder i hydraulik systemet da det kan brænde pumpen af!
    har set mange lupo køre 300.000km uden bøvl men har også set en del kun køre 100.000km med meget bøvl!

• #11   18. jul 2007 Har selv lige fået en Lupo og den er dejlig. SKal selv have skiftet hjullejer.

Kan se den har fået skiftet i den ene side ved ca. 130.000 km, men skifter nu begge sider alligevel. Og den har rundet 181.000 nu, så det er ikke meget anderledes end i andre biler.

Fra modeller før 2002 kunne der forekomme problemer med gearkasse og en pakning ved turbo, men det er løst.

Og skulle det være, så sparer jeg personligt på den anden side af 30.000,- årligt, så kommer der en rep. engang imellem smadrer det ikke økonomien smiley

• #12   18. jul 2007 Hvis du f.eks. kigger på Mandagsbil.dk hvor folk kan brokke sig lidt over deres biler. Så er der forholdsvis mange Lupo'er, MEN der er også mange Golf f.eks. og det er jo netop fordi der er solgt ufattelig mange VW'er i DK.

Men hvis du kigger Lupo, så er 73% af dem med fejl jo også fra før 2001. Så det siger jo også lidt. smiley

• #13   18. jul 2007 mange af de fejl på lupoerne der er beskrevet derinde er også noget pjat!
    laver selv lupo hver eneste dag jeg ved sgu noget om hva der er ivejen med dem!

Kommentér på:
Lupo 3L, et dumt køb?

Annonce