{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gul plade vægt afgift
  • #1   8. aug 2007 det tror jeg da, min far har lige købt en sportsvan, som kommer på tirsdag, og den bliver vejet ned.

• #2   8. aug 2007 Det ka han til d. 1/10/07

• #3   8. aug 2007 Du kan stadig nå det smiley

• #4   8. aug 2007 ok hvad skal man bare køre ud i syns hallen med reg attest og 400 kr og sige man gerne vil have den vejet ned og bagefter afsted til motor kontoret og omregister`?

• #5   8. aug 2007 hvor finder man ud af hvad en gul plade vogn vejer fra fabrikken!? står og skal ud og kigge på en idag!?

• #6   8. aug 2007 Asbjørn:Ja

Kent: Det står på reg. attesten;-)

• #7   8. aug 2007 jamen mange tak for hjælpen alle sammen nu bliver de gamel glade for mig smiley

• #8   8. aug 2007 jaeh, men den skal jo vejes op igen om et halvt år cirka...

• #9   8. aug 2007 René A
    ved ikke om de skal vejes op igen. De lukker hullet så alle gulpladebiler skal betale misundelsesafgift. Men ved bare fra Hvilken reg. dato de gør det fra. Men det bliver med tilbagevirkernde kraft.

• #10   8. aug 2007 Så uanset hvad bilen vejer skal den extra afgift betales.

• #11   8. aug 2007 Lige præcis, det er spild af tid, men hvis du syntes at 1000 kr er det værd at smutte til syn og alt muligt andet bøvl så kan du godt gøre det, men meget mere bliver det heller ikke til.

• #12   8. aug 2007 jeg fik penge retur for min. Det var nu en del mere end en tusindlap.

• #13   8. aug 2007 hvorfor skla den vejes op igen? bilen har jo kun en ejen vægt på 1500 kg...
    det står alle steder at når loven bliver ændret bliver det ikk med tilbage virkende kraft

• #14   8. aug 2007 Det er totalvægten som nedvejes, men det bliver ikke med tilbage virkende kraft, så der er nogle små håndøre at sparer, men alle bliver løftet over på det det gamle system fra de vedtager det til oktober.

• #15   8. aug 2007 nå men jeg syntes sku at 3000 er en hel del pange at spare så jeg tror sku jeg vil få den vejet ned

• #16   8. aug 2007 Jakob H >> hvor længe gik der inden du fik penge retur? Jeg har nemlig ikke fået noget endnu.

Problemet ligger jo i hvordan han vil dreje den, da bilen nu har en vægt under 2000 kg, og derfor bør gå under den tilsvarende vægtafgift. Hvis dette er tilfældet, så vil du slippe 1500 kr billigere fremover, da du så kører på lavere vægtafgift, men stadig har den høje straf-afgift.

Noget andet er at DAF, FDM, bilsynsfirmaer og EU også er på sagen, og det derfor ikke er sikkert at han kan lave loven med tilbagevirkende kraft, men der er ingen der ved det. Og det kan også være at skæringsdatoen bliver 1/8, da det var til denne dato at Kristian Jensen kom med en udtalelse om at det skulle ophøre.

Der kan ikke ske så meget ved at prøve det, det tager jo kun ca 30 min at få synet bilen og køre på motorkontoret (alt efter hvor langt der er imellem de 2 steder), og så er 1000 kr eller 2000 kr eller hvor meget nu man kan få, faktisk en god løn for en ½ times arbejde. Selvom det så ikke vil have nogen indflydelse fremover!

• #17   8. aug 2007 De kan fremsætte lovforslaget fra 3/10 hvor folketinget mødes, men de kan ikke få det til at træde i kraft før 1/1-08 (ifølge hvad Kristian Jensen sagde i radioen)

• #18   8. aug 2007 3000 kr ???

Besparelsen ligger på 5.650 om året, der er 12 mdr på et år og ca 3 mdr til at de får vedtaget rettelserne, så regnstykket ser således ud:

5.650 / 12 * 3 = 1412 DKK herefter skal du betale 400 dk for syn, altså en besparelse på 1012 DKK, hertil kommer tid og besvær med at skulle både ned i synshallen og på motorkontoret.

• #19   8. aug 2007 brain D det er også det jeg ville mene og har læst på aplus hjemme side, men ville lige høre ad for de tjener jo penge på det så kunne jo være at de ikk lige have fået opdateret det..

• #20   8. aug 2007 Brian D

Fra den dag det kommer på bordet er bliver vedtaget gælder det, også selvom det ikke bliver indskrevet i lovgivningen.

Tag nu bare dengang med toning af bagruderne, der kunne man faktisk allerede fra den dag det blev forlagt for regeringen få dispentation ved syn indtil det blev endeligt vedtaget, dog ville dispentation blive ugyldig hvis det var blevet afvist og derved ulovligt at tone bagruderne.

• #21   8. aug 2007 Og husk, så længe at Aplus får folk til at tro at de kan sparer mange penge, så tjener de penge, jeg forstår ærlig talt ikke at folk stadig giver og kæmpe så meget for at sparer nogle små håndøre, se på hvor meget vi betaler i afgift, så den engangs besparelse på 1000 DKK er altså rimelig overflødig.

• #22   8. aug 2007 Hvad fejler søgefunktionen i forumet ?

Som jeg ser det, så kan alle indlæg slettes efter hver dag, for folk komme med samme spørgsmål dagen efter.

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messages-search.asp?postpw=5439395&searchstr=nedvejning&For_ID=&sorting=Messages.Msg_ID+DESC&submitted=yes

• #23   8. aug 2007 Mike W >> korrekt

Jesper J >> Der er nogen der faktisk syntes 1000 kr er meget, desuden er der stadig mulighed for at du kan spare nogle penge hvis du når/nåede det inden loven bliver forelagt/vedtaget. Derfor vil jeg sige at det nok kunne have været en fed fidus, men det ser ikke ud til det holder mere. Men jeg siger da tak til de 1000 kr, hvis det er det. og hvis det kun er 500 kr så siger jeg også tak, for man kan faktisk køre en del km for 500 kr, hvis man kører ordentlig og har en rimelig økonomisk bil... Lige netop derfor jeg købte min på gule plader, for bruger kun lidt over halvdelen af det jeg brugte i min benzin-bil på brændstof, jeg har mere udstyr, og har frem for alt en meget mere sikker bil...!

• #24   8. aug 2007 Om det stadig kan lade sig gøre ved jeg ikke, på motorkontoret sagde de noget med at det skulle ske inden 1/8... Men spørg dig frem på motorkontor og synshal...

• #25   8. aug 2007 Der gik en uge inden jeg fik penge refunderet. Pt ser mit regnestykke således ud. Inden nedvejningen nåede jeg at betale lige knap 9000 i vægtafgift + udligningsafgift. Jeg fik 7500 refunderet og fik en ny opkrævning for et års vægt + udligningsafgift på 3400. Dertil kommer så min udgift på 450 til syn.

• #26   8. aug 2007 dvs ca 3650 kr i fortjeneste?

Jeg forstår ikke jeg ikke har fået nogle penge så? måske de har for travlt, for min blev omregistreret den 31/7... Havde også lige betalt ca 8400 kr en uge forinden.

• #27   8. aug 2007 De sender pengene til din NemKonto ... Jeg fik dog et brev om at pengene var til rådighed inden for 7 dage.

• #28   8. aug 2007 ok... så må jeg bare vente og se ...

• #29   8. aug 2007 Jakob H

Den holder ikke, og det stemmer heller ikke overens med det som Aplus skriver selv.

• #30   8. aug 2007 Men kør da bare derned og få det fortaget, jeg kører alligevel hvide plader på alle mine biler, så jeg er pænt ligeglad med at folk geiler deres forventning op til den store gevinst.

• #31   8. aug 2007 Hvor er der dog mange kloge hoveder her, der mener det ikke kan betale sig at nedveje. Bøhhhh.... ! har lige fået 3045,13 øre tilbge minus de 450 til synet. Altså 2500,- kr for noget der sammenlagt tog 2 timer alt i alt og på under en uge var pengene på min konto. Dem der der sankker om, at det ikke kan betale sig - hvad bygger I egentligt det på ? Hvis vi bliver sat op i afgift igen ja så har jeg da stadig tjent 1250,- i timen ved det lille synsbesøg - det er dag udemærket smiley

• #32   9. aug 2007 Hmm... jeg har ikke fået mine penge endnu ... surt ... men for mig tog det også kun en halv time... Har i også fået den nye registreringsattest? ellers er de nok bare bagefter?

Kommentér på:
gul plade vægt afgift

Annonce