{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpet til syn
  • #1   13. sep 2007 Tja det lyder som et sæt nye skiver og klodser.. Man skifter det hele i par for at undgå skævbremsning.

  • #2   13. sep 2007 Hvad er prisen på det hos en mekaniker ca.?

  • #3   13. sep 2007 Det kan slet ik betale sig at få det gjort ved en mekaniker..

    Det er meget billigere selv at købe nye skiver og klodser, og så skifte dem.. Det er super nemt..


  • #4   13. sep 2007 Jakob K nu er der ikke skiver bag på hans polo
    var det med parkerings bremsen der var skævbremsning??

    anyway så bør du skille det ad rense dem og smøre dem
    op
    det hjælper i 9 ud af 10 tilfælde



  • #5   13. sep 2007 gutter han skriver jo

    Skævbremsning på 2.aksal for stor(t) = Bagbremserne

    og der er tromlebremser på sådan en polo


  • #6   13. sep 2007 Nej det var ikke parkeringsbremsen. Han sagde det kunne være jeg skulle rense dem fordi hjulene måske ikke var taget af så tit og det kunne skyldes derfor, men han kunne ikke svare hundrede procent fordi det kunne være det skulle skiftes.. og der er ikke skiver i min polo smiley

  • #7   13. sep 2007 Præcis Dennis smiley Så skal jeg pille hjulene af bagved og rense dem?

  • #8   13. sep 2007 ja gør det selv første gang jeg skulle gøre det selv tog det godt nok tre timer for at skifte begge sider men skal også siges at har aldrig før gjort sådan noget og fjernede alt rust, ved montering af det nye....

  • #9   13. sep 2007 Jeg har aldrig prøvet at montere nogle nye.. Jeg kan jo bare også rense dem godt og grundigt og se om det hjælper..

  • #10   13. sep 2007 du kunne evt. prøve at smøre gliderne på kalibrene først

  • #11   13. sep 2007 Altså bagbremserne ikk?

  • #12   13. sep 2007 skift de bremsebakker og få tjekket om tromlerne er skæve. det der med at bare smøre dem op, det holder ik.. det er ikk så dyrt at skifte tromler og bakker. max 500 kr. det er jo din sikkerhed i sidste ende

  • #13   13. sep 2007 Havde min Fox afsted 6 gange inden den blev godkendt.
    Når de så til sidst siger,så smut da,føler man sig sq til grin.
    Spild af penge,for alt blev skiftet,og lige lidt hjalp det.
    Hos VW viste den ok på bremsestand,og i synshallen skævbremsning.


  • #14   13. sep 2007 Okay, men jeg monterer lige baghjulene af og kigger på om der er rust eller noget.. Ellers tager jeg til mekanikeren og viser synsseddel og siger han skal få det ordnet. håber bare ikke ahn tager meget for det

  • #15   13. sep 2007 @ Jesper , : Når nu det er blevet fastslået at der IKKE er skiver på 2. aksel (bagakslen) på hans Polo 1,3. Så er der ikke meget at smøre...

    @ Furkan K: Hvis du alligevel skal pille hjulet af og have bremsetromlen af, så kan det sgu ikke betale sig andet end af skifte bremsebakker, tromler, hjullejer og monterignsfjedre til bakkerne.

    Det kan trods alt være et spørgsmål om liv eller død om dine bremser virker eller ej...

    Det kan godt være det koster lidt at skifte... Men se det på den måad eat det er billigere at skifte bremser, så du er 100% sikker på at de er som de skal være, end at evt. skulle smadre bilen op i en anden bil, køre en ned, eller selv blive slået ihjel, fordi bilen ikke bremser ordentligt...

    Det at du måske kan rense det så den lige præcis går gennem syn er ikke det samme som at det virker 100% optimalt...

    Jeg syntes personligt IKKE det er et sted man skal spare et par kroner...


  • #16   13. sep 2007 Tror jeg smider den i værkstedet så, efter jeg har kigget på det smiley

  • #17   13. sep 2007 - mart!n -: vås der er da rigeligt med ting at smørre på tromlebremser.. f.eks. auto justeringen, som 80% sikkert er skyld i skævbremsningen..


  • #18   13. sep 2007 Furkan -> Smid den direkte til mekanikeren, for det lyder som om du ikke har den fjerneste anelse om hvad du skal gøre og kigge efter. Spar dig selv en masse bøvl og kør den til en der ved hvad han snakker om!

  • #19   13. sep 2007 Morten J -> Hvordan skulle Furkan vide hvad autojusteringen er, når han ikke har den fjerneste idé om hvordan bremser virker?
    Jøsses, alle de perlegrusmekanikere herinde giver mig godt nok grå hår


  • #20   13. sep 2007 Rene, nemlig, Fejlmontering af bremser kan blive en katastrofe. Hvis ikke man 100% ved hvad man foder med , skal man lade være. en ting hvis bagbremserne ikke virker overhoved, et andet er hvis bakkerne i en af siderne sætter sig.. puuha.. så vil jeg nødigt være modkørende eller endnuværre cykelister/fodgængere

  • #21   13. sep 2007 René Ø: gider du læse mit indlæg som det står og ikke som en pige tolker tingende !! læs hvad der står og ikke hvad du lige tror det betyder..
    Beskeden var til matin, og jeg skriver da INGEN steder at Furkan skal vide hvad det er, jeg forklarer hvad det som regel er på tromlebremser..
    Og Rene, hvordan skal man lære ting, hvis man ikke prøver det 1. gang, en gang?? Og hvad helvede er der nu galt i at lave sin bil selv???


  • #22   13. sep 2007 Morten J >> Jeg giver Rene Ø ret... for det lyder ikke til Furkan har nogen anelse om hvad der bliver snakket om, for det er jo ikke bare lige og pille hjulet af og så kan man se... Man skal have skilt det ad, og hvis man ikke ved hvad man laver tager det alt for lang tid, så er det bedre at køre til den lille lokale mekaniker, og få det lavet, og evt få lov at se på, for så ved han hvad der skal gøres næste gang han står med en bil der skal have skiftet bremsebakker/tromler...

  • #23   13. sep 2007 Brian: også til dig, gider du læse mit indlæg som det står og ikke som en pige tolker tingende !! læs hvad der står og ikke hvad du lige tror det betyder..

    Skriver ingen steder at han selv skal lave det..


  • #24   13. sep 2007 smid den til mekaniker... det tager maks en halv time... så er det lavet..

  • #25   13. sep 2007 Morten J >> Det var dette jeg hentydede til: "Og Rene, hvordan skal man lære ting, hvis man ikke prøver det 1. gang, en gang?? Og hvad helvede er der nu galt i at lave sin bil selv???"

  • #26   13. sep 2007 hvis den bremser skævt på baghjulen er det højst sandsynligt en hjulcylinder der er blevet utæt.

    så på værksted og få dem til og justere bremsen,så burde de kigge efter om det er fejlen.

    har selv arbejdet som mekker og lavet maaaange bremser


Kommentér på:
Dumpet til syn

Annonce