{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Værkstedshistorik på Citroen C1 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bruge værkstedshistorikken på en Citroen C1. Det drejer sig om en bil 'i familien' som vi gerne vil have undersøgt hvornår den har været på værksted og hvad der er lavet ved den.

Alle eftersyn registreres jo i deres EDB-system, men spørgsmålet er om det er noget jeg kan få fingrene i?

Sig ikke at jeg skal kontakte Citroen for jeg har ikke så gode erfaringer med hjælp fra deres side.
Er der nogen der har et godt råd eller evt. arbejder ved Citroen som kan hjælpe hvis det kan gøres uden at lave noget ulovligt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værkstedshistorik på Citroen C1
  • #1   14. sep 2007 Den eneste måde at gøre det på, er som du selv siger, at kontakte Citroén. Ellers kan det ikke lade sig gøre.

• #2   14. sep 2007 Du SKAL og jeg mener SKAL kontakte det værksted der har udført reperationerne og så få dem til at printe regningerne ud til dig som kopi. Du kan jo være fræk og sige de skal bruges da bilen skal sælges. Så plejer de at være behjælpelige. Hvis du så spæder lidt til kaffekassen vil værkføren sikkert uden tvivl hjælpe dig.

• #3   14. sep 2007 Ok, men hvis vi nu siger at firmaet er lukket, kan man så hente oplysningerne centralt hvis jeg spørger pænt ved en anden forhandler.

Og hvis jeg fik fat i en Citroen mekaniker ville han så gøre noget forkert hvis han fandt oplysningerne frem til mig?

• #4   14. sep 2007 Det kan ikke findes medmindre det er i samme firma!! Så du skal have fat i dem(firmaet/værkstedet) der har lavet service på bilen, ellers kan det ej lade sig gøre..

• #5   14. sep 2007 Hmm troede ikke man måtte få udleveret tidligere værksteds data på en bil som privat person, der er servicebogen at henholde sig til.
    Og udfra stel nr. kan producenten så se om køretøjet har været involveret i en trafikulykke/tidligere skadet..

Men da meget smart man kan hente værksteds data hvis man køber brugt bil og se om det stemmer overens med servicebogen, bare ikke bekendt med man kunne!

• #6   14. sep 2007 Citroen Danmark må have have service historik på bilens registreringsnummer?

Ellers kan de vel ikke tage stilling til garantisager?

Det er jo absolut heller ikke givet at man bruger samme værksted hver gang?

Man kunne jo flytte til den anden ende af landet under sin garantiperiode.

• #7   14. sep 2007 Christian : Hvad nu hvis min service bog forsvinder ved en brand derhjemme. Så ville jeg da godt nok være træt af at jeg på ingen måde kan dokumentere hvad der er lavet ved bilen.

Oplysningerne må kunne findes hvis man spørger de rigtige steder.

• #8   14. sep 2007 Nej al historik føres i firmaet. Så vidt jeg ved kører alle citroenforhandlere Autovision for at holde styr på dele og sådan noget. Men vognnumre og sådan kan desværre kun genkaldes i pågældende firma.

• #9   14. sep 2007 altså jeg ved at vi ude på arbejdet kan se hvad en bil har fået lavet på andre værksteder, som i jo siger så bruger man sikkert ikke det samme værksted altid (tit vi får biler fra andre steder)..

og det er hos Peugeot. og de har jo EN stor database hvor det hele gemmes i, så andre værksteder kan så hvad der er blevet skiftet tidligere.

som hvis man nu bor i Ålborg og har fået lavet bilen der.. og at man er i Århus og motorlampen lyser, så tager man jo nok ikke lige til Ålborg igen, men ind på et værksted i Århus, og så kan dem i Århus så slå bilen op og se om den del der nu er galt med er blevet skiftet tidligere.

• #10   14. sep 2007 nu er jeg ved peugeot. og det er jo stor set det samme som citroen. der kan jeg i hvertfald finde alt der er lavet på hvilken som helst peugeot bare den ikke er for gammel.. så det kan citroen også.

• #11   14. sep 2007 Jakob S...

Det lyder klart som det bedste for alle parter at man kan følge 'patienten' under hele dens levetid, men jeg aner ikke hvordan de forskellige værksteder gør. Men det lyder til at nogen kører et lukket system som andre forhandlere ikke har adgang til.

Men som du siger er en central placering af data det bedste, også for værkstedet i en fejlfindingssituation.

• #12   14. sep 2007 Ja nu er jeg så hos citroen og vi kan bestemt ikke finde alt der er lavet ved bilen. VI kan lave en forspørgsel på bilen, men er den ikke oprettet i vores system kan vi intet se der er lavet fra tidligere.

• #13   14. sep 2007 Brian B.

Er det kun service, eller kan det også være hvis man har bilen inde på en formodet garanti-reparation?

Altså helt uden om rutine-serviceeftersynene?

• #14   14. sep 2007 White Stig: hvilket program bruger i? Dracar+ ???

• #15   14. sep 2007 ja kan se alt der er lavet både service skader garanti reklamationer og mere.

• #16   14. sep 2007 Hmmm... så er Peugeot og Citroen åbenbart ikke så ens igen hvis det passer hvad I siger, altså mht. deling af data

• #17   14. sep 2007 Draca+ aner jeg ikke hvad er. Vores program til lagerføring, bogholderi, kundedata og faktua hedder autovision. Og det vi kører med online til at slå dele op med hedder Citroen Service.

• #18   14. sep 2007 altså jeg ved jo ikke hvordan Citroen gør, men hos os er det jo ligesom Brian siger...

eller hov ve er jo begge ved peugeot.. men jeg kan også se alt hvad der er blevet lavet på bilen. også selvom den ikke kommer fra vores hus.

• #19   14. sep 2007 hmm så er det kun peugeot der bruger Dracar åbenbart.

men det er et program hvor vi kan se alt på en bil.

altså alt der er blevet tastet ind i programmet self.

• #20   14. sep 2007 Hvis vi på Citroen Service går ind og kigger kan vi se fabriksaktioner som det eneste på pågældende vognnr.

• #21   14. sep 2007 ok. ja så er det jo ikke helt det samme. men er sikker på at det kan findes på en eller anden måde.

• #22   15. sep 2007 Surt hvis man ikke kan finde alle informationer om bilen for det kunne vi godt bruge til brug i en garantisag mod CItroen Danmark

Kommentér på:
Værkstedshistorik på Citroen C1

Annonce