Til de rally-interesserede {{forumTopicSubject}}
På baggrund af en pressemeddelelse fra Karl-åge Jensen offenligtgjort på rallyinfo.dk, der omhandler støj fra rallybiler, kunne jeg godt tænke mig at hører jeres holdning til problemstillingen.
Citat ( http://www.rallyinfo.dk/pr_okt/03_Karl_Aage.htm )
”Jeg vil lade det op til de mange rallyfans at vurdere om gruppe N biler larmer meget, nu har jeg i et år været tilskuer og ser det mere som et problem at de ikke larmer mere end de gør, man kan ikke høre bilerne når de kommer, som man kan med de dejlige potente sugemotor biler - skøn med lyd, det er næsten mere end 50% af motorsport !
Lydproblematikken er selvskabt i dansk rallysport, men det kunne være spændende at høre de mange rallyfans oplevelser af rallybilers støj”
Citat slut.
Min egen holdning til spørgsmålet er at jeg syntes at det er synd og skam at det er lydkrav, der forhindre WRC biler i på nuværende tidspunkt at stille op i DM-rallys. Og når man på samme tid sætter så høje krav til et lavt lydniveau på gruppe N bilerne – ja, så gør det ikke det hele meget bedre. Jeg har det sådan at hvis jeg er ude og se rally, så må bilerne gerne lyde af noget, lyden ér bare en del af oplevelsen ved rally, og eksempelvis en Impreza N12 eller en Evo 8 skal lyde af noget!
Så fyr løs, hvad mener I
apr 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 154
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 28 Emner: 77 Svar: 646
jan 2007
Følger: 134 Følgere: 133 Biler: 1 Emner: 102 Svar: 1.604
Men tror man har de begrænsninger pga personer der bor i omegenen. men hva fanden, det sker vel kun én gang om året., så går jo nok..
(ved at være sent på dagen, deraf lidt formuleringsproblemer, hehe )
Til de rally-interesserede