Vinterfælge hele året? {{forumTopicSubject}}
Hey alle bil-entusiaster!
Jeg skal til at erhverve mig nogle vinterdæk og alufælge, men blev lidt overrasket da jeg fandt ud af at der både var vinterfælge og sommerfælge, altså vil det sige at jer der kører med fælge hele året har et par på jeres vinterdæk og et på jeres sommerdæk?
eftersom jeg netop har fået mit længe ventede kørekort, og en Fiat Punto fra 94 med hjulkapsler
(ja ved godt det sikkert er lidt til grin herinde, men man skal jo starte et sted) - vil jeg gerne opgradere til et par alufælge, og da jeg alligevel skal ha købt vinterdæk, har jeg fundet et godt tilbud på vinterfælge + vinterdæk.
mit spørgsmål er så bare om jeg kan montere (få monteret) mine vinterfælge + dæk nu, og så når jeg skal skifte tilbage til sommerdæk, lade vinterfælgene blive på bare med sommerdæk uden på. eller går vinterfælger i stykker hvis man har dem på om sommeren (temperatur?)
håber virkeligt det er muligt da det er svært at klemme 2 set fælge, og hvad jeg ellers skal ha ændret på den bil ind på en SU!
på forhånd tak!
-Jon
okt 2004
Følger: 1 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 5.036
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.306
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.306
dec 2006
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 74
Som nybilist på bare start med dine stål hjul og få nogle vinterdæk på .. Så når du ikke laver kantsten i dine fælge længere så kan du købe aluhjul ..
nov 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
nu tænkte jeg på at købe alu fælge til kun 2500 nemlig: http://www.billigedaek.dk/shop/vinter-alu-faelge-1252p.html
og så et par "billige" vinterdæk (nogen der ved hvad et godt tilbud kunne være? evt. brugt)
- og så ville det ikke gøre det helt store hvis der var et par ridser i dem efter vinteren
har også overvejet t-hansens tilbud som du nævnte thomas p, men i hvert fald nok noget nær de billigeste alufælge du kan få (?) selvom det ikke er de vildeste 22" OZ-rims eller lignende, er jeg sikker på at det vil gøre det rigtigt godt for bilen at komme af med de forbandede punto-hjulkapsler.
synes i stadig jeg skulle nøjes med vinterdæk og vente til sommer? eller kan det godt lade sig gøre at holde fælgen bare nogen lunde pæn gennem en vinter?
har også hørt om man kunne få helårsdæk, og så bare køre med dem hele året? lyder dog som et halvdumt kompromis at indgå, eller hvad?
mange spørgsmål, få svar - hjælp en nybegynder inden for bil-universets mange facetter!
FANX!
Vinterfælge hele året?