{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Vinterfælge hele året? {{forumTopicSubject}}

Hey alle bil-entusiaster!

Jeg skal til at erhverve mig nogle vinterdæk og alufælge, men blev lidt overrasket da jeg fandt ud af at der både var vinterfælge og sommerfælge, altså vil det sige at jer der kører med fælge hele året har et par på jeres vinterdæk og et på jeres sommerdæk?
eftersom jeg netop har fået mit længe ventede kørekort, og en Fiat Punto fra 94 med hjulkapsler smiley (ja ved godt det sikkert er lidt til grin herinde, men man skal jo starte et sted) - vil jeg gerne opgradere til et par alufælge, og da jeg alligevel skal ha købt vinterdæk, har jeg fundet et godt tilbud på vinterfælge + vinterdæk.

mit spørgsmål er så bare om jeg kan montere (få monteret) mine vinterfælge + dæk nu, og så når jeg skal skifte tilbage til sommerdæk, lade vinterfælgene blive på bare med sommerdæk uden på. eller går vinterfælger i stykker hvis man har dem på om sommeren (temperatur?)

håber virkeligt det er muligt da det er svært at klemme 2 set fælge, og hvad jeg ellers skal ha ændret på den bil ind på en SU!

på forhånd tak!

-Jon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterfælge hele året?
  • #1   13. nov 2007 Få smidt vinterdæk på de fælge du har nu og spar op til et sæt alufælge med sommerdæk på og køb dem til sommer!

• #2   13. nov 2007 jeg har vinter dæk på mine org 16" peugeot alu fælge. og sommer dæk på de 18" fælge du kan se i min profil...de sælger jo alu fælge med vinter dæk på. for er det 3000 eller 4000 kr i thansen. og det vist okay dæk.

• #3   13. nov 2007 vinter dæk bliver slidt for hurtigt om sommeren..pga vinter dæk er bløde i gummiet.. og sommer dæk kan ikke stå fast når temperturen er under 7 grader.

• #4   13. nov 2007 Dit spørgsmål med temp .. Et fælg er et fælg og det ændre sig ikke med temperaturen .. Mange vælger at køre med stål fælge om vinteren fordi kommer der en rids i lakken på alufælget og salten fra vejen kommer i kontakt med så krakelere malingen af .. og de bliver hurtigt medtaget ..
    Som nybilist på bare start med dine stål hjul og få nogle vinterdæk på .. Så når du ikke laver kantsten i dine fælge længere så kan du købe aluhjul .. smiley

• #5   14. nov 2007 tak for alle svarene smiley
    nu tænkte jeg på at købe alu fælge til kun 2500 nemlig: http://www.billigedaek.dk/shop/vinter-alu-faelge-1252p.html
    og så et par "billige" vinterdæk (nogen der ved hvad et godt tilbud kunne være? evt. brugt)
    - og så ville det ikke gøre det helt store hvis der var et par ridser i dem efter vinteren smiley
    har også overvejet t-hansens tilbud som du nævnte thomas p, men i hvert fald nok noget nær de billigeste alufælge du kan få (?) selvom det ikke er de vildeste 22" OZ-rims eller lignende, er jeg sikker på at det vil gøre det rigtigt godt for bilen at komme af med de forbandede punto-hjulkapsler.
    synes i stadig jeg skulle nøjes med vinterdæk og vente til sommer? eller kan det godt lade sig gøre at holde fælgen bare nogen lunde pæn gennem en vinter?
    har også hørt om man kunne få helårsdæk, og så bare køre med dem hele året? lyder dog som et halvdumt kompromis at indgå, eller hvad?

mange spørgsmål, få svar - hjælp en nybegynder inden for bil-universets mange facetter!

FANX! smiley

Kommentér på:
Vinterfælge hele året?

Annonce