{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Første bil - import ? God/dårlig ide? {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu fylder jeg snart 18 år, og selfølgelig skal jeg da have en bil..

Jeg vil maks smide 50.000kr i selve bilen.. Med afgift og alt det der (dog uden forsikring)

Kan det virkelig betale sig ?

Jeg har kigget på mobile.de og fundet nogle billig og rigtig flotte golf osv. Er det for besværligt at få disse biler hjem til Danmark ? (det fra tyskland)

---

Jeg har overhovedet ikke styr på noget med registreringssystemer og alt det der.. Vil det blive for besværligt ?

De firmaer som importere ? Kan det anbefales eller bliver det bare monster dyrt ?

----
Lige et spørgsmål mere:
Hvis nu vi siger at jeg har fundet BILEN på mobile.de og tager ned for at hente den. Så skal jeg selv fragte bilen på en trailer. Så skal jeg bare tage den til syn og sige at jeg gerne vil have den registreret ?

På forhånd tak..
Er meget nybegynder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første bil - import ? God/dårlig ide?
  • #1   15. nov 2007 Hvor er du fra? Kender nogen i Kolding og Hjørring, som er yderst behjælpelige med import.

• #2   15. nov 2007 du kan jo også køre den hjem på prøveplader..... men jeg tror ikke det kan betale sig at benytte et import firma, når du kun vil ofre 50 kg..... men jeg aner det egentlig ikke...

• #3   15. nov 2007 det er såmen nemt nok.
    du henter bilen i tyskland når du har fundet den.
    du kører til syn og told syn (klares samme tid) koster 900kr.
    så kører du på nærmeste skat kontor og betaler afgiften.
    derefter kører du på motorkontoret med en begæring fra forsikring. og henter dine plader.
    også er det bare at køre..

et godt råd ville være at skrue på rullen.. sådan at den har gået omkring de 250000km.. så falder afgiften kraftigt.

• #4   15. nov 2007 http://www.tkrath.dk/ Godt link som beskriver det hele...

Det er ikke meget mere besværligt end at hente en bil uden plader i den anden ende af landet...

• #5   15. nov 2007 Jeg er fra Viborg..

Jeg er heller ikke endelig besluttet på import.. Vil lige undersøge muligheder, da 50.000kr er pææænt mange penge.. (i hvert fald for mig)

• #6   15. nov 2007 peter E
    du vil få mere bil for pengene i tyskland.. da ekstraudstyr ikke koste noge ti afgift hvis bilen er over 5 år gamel. så du kan få en bil med alt i udstyr til det samme som du kan få en skrabet en for her i dk..

• #7   15. nov 2007 tror ikke det kan svare sig på en alm. bil som en golf.

udbuddet er stort herhjemme.

mht at skrue på rullen, så bliver km tallet jo registreret ved syn, så det bliver lidt svært at skrue den tilbage igen ved et evt. salg, uden at det bliver opdaget.

Og så taber man jo penge, da bilen er mindre værd med flere km, eller man bliver anklaget/snuppet i km-fusk.

• #8   15. nov 2007 synes sku det er for dumt at folk skruer på rullen.... man kan jo efterhånden ikk ståle på folk der sælger bilen..... det er noget være fusk....

• #9   15. nov 2007 stole*

• #10   15. nov 2007 enig, noget forbandet svineri at lave sådan nogle numre.

• #11   15. nov 2007 Det kan ikke betale sig at snyde. De kan jo godt se om en Golf har kørt 100.000 km eller 300.000 km.... de er jo ikke dumme! Det kan ikke betale sig at få et importfirma til at hente den for dig...

Men som sagt så er udvalget stort i Danmark!

• #12   15. nov 2007 kan ikke komme mig over at i siger der er stort udvalg i DK med biler er der jo ikke i forhold til tyskland..

Danmark: 5,3mill indbyggere
    Tyskland: 87 mill. indbyggere.

logisk tænkning så er udvalget så sygt meget større dernede end her.. så du hvis du kan finde en bil i dk som er pænere i Dk end du kan i Tyskland vil jeg godt se det..
    det eneste sted jeg har set er med med min charade.. men der er jo meget støre sansynlighed for at det sker i tyskland end i DK..

• #13   15. nov 2007 GOD IDE!!!

Gjord det samme!!!

SIG TIL HVIS DU SKAL HA HJÆLP!!!!!!!

Jeg har hentet begge mine biler der nede...

• #14   15. nov 2007 troels J:

Nej det er sku ikk altid man kan spotte om en bil har kørt 100.000 eller 300.000.

Min gamle jetta havde kørt 300.000 på speedo men det ligner den satme ikke så mistænker den til at være skruet på rullen.

• #15   15. nov 2007 Niels J Det er da fuldkommen løgn.. Det kan da nemt svare sig at købe en golf i tyskland..

• #16   15. nov 2007 er der et sted hvor man kan tjekke hvor meget afgiften bliver sådan ca.?

• #17   15. nov 2007 En golf er sq da noget af det mest almindelige bil i DK.

Det burde sagtens kunne lade sig gøre at finde en fornuftig en af slagsen.

At tro, at en en bil - bare fordi den kommer fra Tyskland - automatisk er bedre end en fra DK er sq da idioti.

Tyskere er kendt for at fuske med km tal. Der kan være endog meget langt at køre til DE for at kigge på en bil der kan se fin ud på billeder, og så vise sig at være fuldstændigt udkneppet, og hvis man komme hjem med noget lort er der lang ved at klage.

Kan man ikke sproget er det tyske motorkontor en jungle, det samme hvis man kører i smadder på autobahn på vej hjem. Ting man ikke vil opleve ved bilkøb i DK.

Når det er sagt, så har jeg selv importeret min S2 fra sydtyskland, men det er også en noget mere speciel bil, hvor udvalget var/er meget begrænset i DK.

At anbefale en førstegangs køber, at han bare skal drøne til tyskland og købe en bil, er hul i hovedet for mig.

Det kræver lidt erfaring i hvad man skal kigge efter på en brugt bil, og derudover kommer alt det med, afmelding i Tyskland, få de rigtige papirer, transport, evt eksport nr plader, forsikring, toldsyn i DK, evt. ombygning (blinklys/kat mm)

Det vil da være 100 gange nemmere at finde en fin bil i DK, og hvor meget kan man helt ærligt spare ved et køb på 50000, når man skal lægge kørsel/tog/fly billiet til DE oveni, mad, evt overnatning, og risikoen for at man ikke kommer hjem med noget.

• #18   15. nov 2007 kig på skat.dk.

der kan du finde hvor meget der er betalt af tilsvarende biler i afgift.

hvis man har mærke, model, årgang og ca km tal kan man også ringe og få oplyst en afgift, men hvor meget det holder tør jeg ikke sige.

men hele ideen med afgiftsystemet er jo, at der ikke skal være noget at spare.

Derfor er det typisk biler med et lille udvalg i DK der er en fordel at importere, eller biler over 8 år (?) med en masse udstyr, fordi udstyret her betragtes som afskrevet.

• #19   15. nov 2007 Min golf er så ikk helt almindelig.. Kun ca 10-15stk af den model i DK... Såå

Jeg har sparet en hel del ved de to biler jeg har haft, ved at hentet dem i tyskland.. Standen på de biler i tyskland og også LANGT bedre end del hjemme..!!!!

Jeg kan ihvertfald ikk forstår folk der køber biler her hjemme. Også derfor jeg gerne vil hjælpe andre med at hentet biler hjem..

• #20   15. nov 2007 har været inde på skat og kigge og den sagde noget som jeg ikke helt tror på...

det er en ford sierra xr4i 4x4 med alt i udstyr fra 90 106000 km og ingen ryst for 16.800,- de siger afgiften er 15000 kan det passe ?

• #21   15. nov 2007 Jeg syntes ikk man rigtig kan regne med skat.dk..

Jeg plejer at ringe der ind. og få en snak med dem. og så bar håbe på det bedste.. smiley

De sagde min golf ville stå i 17-22kg men kom af med mere... Det er jo også afgørende hvad de skriver ned til told/syn!

Bilens stand + udstyr!

• #22   15. nov 2007 martin - det er flot det hele.. har også selv import en tysk , og sparet en go slat. men når beløbet er 50.000 kr uanset om man er fattig eller ej er det i den absolut lave prisklasse.. alle de chancer der er ved at hente en i tyskland. mht reklemation, sprog, misforståelser osv osv osv ej at forglemme de mange timer der er i det.. drop det og find en fornuftig her i dk, og vent til du har det dobbelte at gøre med før du overvejer tyskland.. bare min vurdering..

• #23   15. nov 2007 og niclas. du er sku da ikke helt færdigbagt.. at fuske med km tal, for at sparer nogle tusinde, og gøre sig til kriminel for det, ja gør det.. håber du får et ordenlig rap over fingrene..

• #24   15. nov 2007 Morten B > Niclas har ikke mange brikker at flytte rundt med.. Læs denne tråd:
    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=298105

• erik k
    erik k Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Svar: 64
    #25   15. nov 2007 kan hente den for dig

• #26   26. jan 2008 niclas har fået et rap over fingerne det eller over benet *host* stjernekaster *host*

Kommentér på:
Første bil - import ? God/dårlig ide?

Annonce