2.839 visninger
|
Oprettet:
Hvad er der galt med min lastbil? {{forumTopicSubject}}
Den har kørt 30.000 km. siden sidste eftersyn, jeg syns den er lang tid om at pumpe luft i anlægget, er der noget galt?
Og så kommer der en mærkelig lyd forfra når jeg begynder at køre.
(jeg kan ikke finde ud af hvad der kan være galt med mit bremsesystem når den laver den lys.)
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 119 Svar: 298
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
For den må bruge, mener det er optil mener det er 3-5 min på at pumpe til max tryk, fra helt tom.. Er ikk sikker på intervallet, men der er god tid til det.. Og hva er det for en mærkelig lyd den laver, mere specifikt ??
Taber den trykket hurtigt igen, når du stopper bilen, og siver det nogle steder ??
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 119 Svar: 298
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
For trykluftbremseanlæg uden ma-nometer.
Trykket i forsyningskredsen bringes ned til et tryk hvor kontrollys eller alarm netop træder i funktion. Med bremsepedalen i bundstilling forøges trykket netop så me-get, at kontrollys eller alarm slukker, hvorefter motoren straks standses. Bremsepedalen holdes i bundstilling i 1 minut. Hvis kontrollys eller alarm ikke tænder i denne periode anses anlægget for tilstrækkelig tæt.
trykprøve:
Trykprøve foretages ved at bringe trykket i forsyningskredsen ned under laveste arbejdstryk, hvorefter bremsepedalen trædes i bund. Hold bremsepedalen i bundstilling mens kompressoren pumper både forsyningskredsen og bremsekred-sen op til højeste arbejdstryk. sluk derefter motoren men hold stadig bremsepedalen i bund, åben vinduet og hår efter hvislen/lyde
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
Men kan være en mgm der måske er blevet utæt, eller og samler et sted der er utæt.. de samlerne har det med ikk at holde evigt..
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
for tager den lang tid om at fylde op er det noget af ovenstående.
men hvis du køre og så bremser nogen gange og den taber luften kan det være vand i tanken eller måske buler i kanken da kapatiteten reduceres så
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
Tilmeldt:
nov 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
hvis problemet er startet for nyligt passer det jo med da frosten kom
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
Kan sagtens være kulden, da der dannes kondens i tankene, og det er de færreste chauffører der lufter deres tanke ud, som de skal gøre hver dag
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.294
apr 2007
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 1.960
Ja, det er sjovt, i 3 år får i det af vide.. men alligevel er det de FÆRRESTE der gør det
Hvad er der galt med min lastbil?