{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.839 visninger | Oprettet:

Hvad er der galt med min lastbil? {{forumTopicSubject}}

Den har kørt 30.000 km. siden sidste eftersyn, jeg syns den er lang tid om at pumpe luft i anlægget, er der noget galt?

Og så kommer der en mærkelig lyd forfra når jeg begynder at køre.

(jeg kan ikke finde ud af hvad der kan være galt med mit bremsesystem når den laver den lys.)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der galt med min lastbil?
  • #1   19. dec 2007 til stoppet luftfilter måske

  • #2   19. dec 2007 mener også at hvis remmene til kompressoren er slappe.. ellers også en utæthed i mener det hedder forsyningskredsen eller måske en utæt tank



  • #3   19. dec 2007 du kan evt prøve at lave en tryk prøve og en tethedsprøve på systemet

  • #4   19. dec 2007 Jeg siger mange tak Jesper.

  • #5   19. dec 2007 ser lige om jeg kan finde mine papire, så kan jeg lige skrive hvordan du laver de prøver det, ellers skulle du gerne selv have lært den da du tog kørekort. det gjorde vi ihvertifald men er selvfølgelig også faglært godschauffør

  • #6   19. dec 2007 så lidt da, det er jo ik for sjov man har brugt 3,5år på uddannelsen, der skulle da gerne være lidt der hang ved

  • #7   19. dec 2007 Når du siger lang tid om at pumpe op, hva er lang tid ??

    For den må bruge, mener det er optil mener det er 3-5 min på at pumpe til max tryk, fra helt tom.. Er ikk sikker på intervallet, men der er god tid til det.. Og hva er det for en mærkelig lyd den laver, mere specifikt ??

    Taber den trykket hurtigt igen, når du stopper bilen, og siver det nogle steder ??


  • #8   19. dec 2007 Den taber trykket igen hurtig, kan ikke rigtig være mere specifikt smiley

  • #9   19. dec 2007 tætshedsprøve:
    For trykluftbremseanlæg uden ma-nometer.
    Trykket i forsyningskredsen bringes ned til et tryk hvor kontrollys eller alarm netop træder i funktion. Med bremsepedalen i bundstilling forøges trykket netop så me-get, at kontrollys eller alarm slukker, hvorefter motoren straks standses. Bremsepedalen holdes i bundstilling i 1 minut. Hvis kontrollys eller alarm ikke tænder i denne periode anses anlægget for tilstrækkelig tæt.

    trykprøve:
    Trykprøve foretages ved at bringe trykket i forsyningskredsen ned under laveste arbejdstryk, hvorefter bremsepedalen trædes i bund. Hold bremsepedalen i bundstilling mens kompressoren pumper både forsyningskredsen og bremsekred-sen op til højeste arbejdstryk. sluk derefter motoren men hold stadig bremsepedalen i bund, åben vinduet og hår efter hvislen/lyde


  • #10   19. dec 2007 Hmm, det er svært at sige udfra det du siger der.. Hvilken bil er det ??

    Men kan være en mgm der måske er blevet utæt, eller og samler et sted der er utæt.. de samlerne har det med ikk at holde evigt..


  • #11   19. dec 2007 altså en ting er om den tager lang tid og fylde luft tankene eller, om når du køre og så du har brugt alt luften..

    for tager den lang tid om at fylde op er det noget af ovenstående.

    men hvis du køre og så bremser nogen gange og den taber luften kan det være vand i tanken eller måske buler i kanken da kapatiteten reduceres så


  • #12   19. dec 2007 kanken =tanken

  • #13   19. dec 2007 og kan også være en utæt menbran rimelig træls har jeg selv prøvet

  • #14   19. dec 2007 Ja husker du at lufte tanken ud nogle gange, der dannes jo kondens i tankene, så en god ting, er hver morgen når bilen er pumpet op, lige at lufte tankene ud, så du er sikker på der ikk er vand i tankene.. Det er et af chaufførens ansvar, sammen med at lyset virker, og at der er olie og vand på bilen smiley Mange af jer der ikke gør smiley Kan man tydeligt se, når i kommer på værksted..

  • Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #15   19. dec 2007 det kan ikke være kulden der driller systemet på en eller anden måde ?

    hvis problemet er startet for nyligt passer det jo med da frosten kom smiley


  • #16   19. dec 2007 Snoopy

    Kan sagtens være kulden, da der dannes kondens i tankene, og det er de færreste chauffører der lufter deres tanke ud, som de skal gøre hver dag smiley


  • #17   19. dec 2007 men er der vand i tankene, kan det så også blive noget pis med frosten her, for er der ik lufttører på eller den anden ting der med det kattegrus agtige noget i så kan systemet jo frostsprænge

  • #18   19. dec 2007 Jesper frosten er ikk noget problem, hvis i husker at lufte jeres tanke ud..

  • #19   19. dec 2007 nej det ved jeg godt hehe, nu har vi fået det afvide i 3år at vi skal lufte vores tanke ud engang i mellem

  • #20   19. dec 2007 Jesper

    Ja, det er sjovt, i 3 år får i det af vide.. men alligevel er det de FÆRRESTE der gør det smiley


Kommentér på:
Hvad er der galt med min lastbil?

Annonce