Hvordan skal et værksted være?? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens..
Håber på nogle seriøse svar her..
Jeg skal på mandag ud og kigge på lokaler der skal bruges til et autoværksted, men også samtidig er der lagerplads til de alufælge jeg skal til at importere..
Firmaet skal beskæftige sig med:
Reperation af biler
Salg/montering af dæk/fælge
salg af biler
osv.
Jeg vil personligt satse MEGET på kundeservice, og på at ALLE aftaler indgået mellem virksomhed og kunde overholdes til punkt og prikke. Sker dette ikke, skal kunden have en økonomisk dispensation eller lignende..
Det jeg godt kunne tænke mig at høre fra jer herinde..
1: Hvad ligger i vægt på ved et værksted?
(pris, lokaler, beliggenhed osv)
2: Hvad forventer du at der er af/i venterum??
Evt. hvis nogen har nogle beskrivelser af nogle værksteder der er lidt over det sædvanlige, eller som har et helt unikt venterum vil jeg meget gerne høre om det..
Ønsker IKKE at høre:
Det er en farlig branche osv.. Venligst kun svar på det nævnte spørgsmål..
På forhånd tak, og god weekend til jer alle..
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 43
okt 2004
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 3 Emner: 526 Svar: 3.894
Hvordan værkstedet er næsten ligemeget hvis ens bil er iorden når den køre der fra igen..
jun 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 136 Svar: 888
a. er billigt
b. er det pæne lokaler med styr på tingen
2.
a. regner da med der liger et pr. udstyrs/bil blade
b. drikke vare (vand/kaffe)
EVT.
det værksted vi havde på mit gamle arbejde ( euc næstved pedel tjensten) det var en ældre herre der styret det men der var ingen ting der ikke havde en fast plads og der var altid pænt og rent, det syntes jeg giver et godt indtryk af firmaet..
apr 2003
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.634
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 319 Svar: 2.491
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 842
mvh kevin
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 46 Svar: 226
Og personligt, regner jeg ikke med at der er et venterum på et værksted.. Men hvis det er dæk skifte og sådan, ville det da være meget rart med et rum for sig, hvor man ikke sidder i den værksteds støj der måske er.. Der kunne være et par cafe borde og stole, for man skal jo forhåbentlig ikk sidde der i flere timer
okt 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 1.589
Jeg vil så også mene det kan blive svært og at det ikke altid er dig der kan være skyld i forsikelser,,, hvis du fx. for den forkerte del hjem
maj 2004
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 1.278
Men det må du da selv vide?
altså hvor mange fælge er planen du vilhave hjemme af gangen. regn ud hvad det fylder.
er det kun dig eller har du nogen ansatte? altså kun dig eller en mere eller 2? du må sku da vide hvor meget du skal have plads til? men nyt firma ville jeg klart lægge så tæt på byen som muligt helst inde i byen om muligt ..
utrolig svært sprgsmål når du ikke fortæller
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
aviser blade og lignde.
samt kaffe og koper
betjeningen i top og venlige menesker
så er den vidst hjemme
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
apr 2006
Følger: 52 Følgere: 65 Biler: 13 Svar: 255
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 250
apr 2003
Lidt opdatering..
Det ligger i Skanderborg.
Til at starte med ansættes 1 mekaniker til udelukkende at stå for reperationer..
Jeg selv klarer alt med dæk og fælge..
Lager lokalet er på 350 kvm, så der er rigeligt plads til fælge.. Og skal have en del fælge hjemme da jeg også har online salg, og fælgene bliver BILLIGE..
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
Lidt kaffe/sodavand ud til venterummet måske, noget at sidde i og så læsestof.
Lånebiler evt
Og så professionalisme.. Jeg ville aldrig sætte nogen af mine biler på et værksted der ikke virket professionelt bare for at spare 1000kr, det kan meget hurtigt blive en dyr fornøjelse at finde et værksted der er så billigt som muligt hvis ikke de aner hva de har med at gøre!
Men alt efter om det er et landsbys værksted end et i en større by så er det jo meget forskelligt hvad folk "forventer"!
apr 2003
Ved med mig selv hvor besværligt det er at skulle undvære sin bil til reperation.
Sidst jeg havde en bil på værksted i forbindelse med klargøring til syn, var en MEGA dårlig oplevelse.. Og det var egentlig det der satte skub i det hele..
De skulle have bilen mandag til gennemgang inden syn..
Henter den mandag aften og aftaler at de bestiller de dele hjem de skulle broge, og aftaler ny tid til torsdag da de ikke havde tid før.. Fint med mig.. Kan her se på hans computer at torsdag er helt fri, altså ingen kunder er booket ind.. Det var aftalen at bilen var færdig torsdag aften.. Da jeg så kommer for at hente bilen, får jeg afvide at de ikke har nået den, og om de må beholde den til fredag.. Det er de jo så nødtil..
Fredag over middag ringer mekanikeren så og siger at den ene del ikke passer, og at de skal have den originalt og først kan have den mandag..
Venter så med at bestille ny tid til delen er kommet hjem..
I weekenden går luftmængdemåleren så i stykker (som var en reklamationssag skiftet hos Alfa) Kontakter dem, og de får bilen ud, og laver så bilen klar til syn på den dag vi aftalte..
Det andet værksted ser ALDRIG nogen af mine biler..
Sådan en oplevelse bør IKKE kunne ske. Det er ekstremt dårlig kundeservice, og noget af det jeg vil kæmpe for at ingen oplever..
Den med at få besked går igen kan jeg se, så den er helt klart noteret..
INTET som ikke er aftalt, skiftes uden kundens accept..
Og en sms sendes når bilen er færdig..
Flere input??
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.411
Det er hamrende ligegyldigt. Bare kunderne har en stol og ikke skal sidde ude i kulden.
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.411
apr 2006
Følger: 263 Følgere: 335 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 2.051
men tænk på de faste udgifter som varme og husleje for jo højere det er jo mere skal du jo tjene og nogle steder er meget dyre at varme op
og du skal regne med der kan gå op til et til to år før folk har sagt god for dig og din vare før du kommer til at tjene penge så ha økonomien i orden før du starter
det kostede mig mere en 300000 det først år + investeringer
apr 2003
Jeg skal både have salg til private + bil handlere osv..
Vente rummet er ikke min bekymring nr. 2, men bare lige en af de ting jeg kunne komme i tanke om, og som jeg havde tænkt over hvor vigtig det var..
Hvordan skal et værksted være??