{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hvordan skal et værksted være?? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Håber på nogle seriøse svar her..
Jeg skal på mandag ud og kigge på lokaler der skal bruges til et autoværksted, men også samtidig er der lagerplads til de alufælge jeg skal til at importere..

Firmaet skal beskæftige sig med:

Reperation af biler
Salg/montering af dæk/fælge
salg af biler
osv.

Jeg vil personligt satse MEGET på kundeservice, og på at ALLE aftaler indgået mellem virksomhed og kunde overholdes til punkt og prikke. Sker dette ikke, skal kunden have en økonomisk dispensation eller lignende..

Det jeg godt kunne tænke mig at høre fra jer herinde..

1: Hvad ligger i vægt på ved et værksted?
(pris, lokaler, beliggenhed osv)

2: Hvad forventer du at der er af/i venterum??

Evt. hvis nogen har nogle beskrivelser af nogle værksteder der er lidt over det sædvanlige, eller som har et helt unikt venterum vil jeg meget gerne høre om det..

Ønsker IKKE at høre:
Det er en farlig branche osv.. Venligst kun svar på det nævnte spørgsmål..

På forhånd tak, og god weekend til jer alle..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan skal et værksted være??
  • Kasper P
    Kasper P Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 43
    #1   12. jan 2008 Bare lige til din orientering så hedder det ikke 'økonomisk dispensation', men derimod økonomisk kompensation...

• #2   12. jan 2008 Ligger vægt på at servicen er i top og folk på det værksted er flinke over for kunden.
    Hvordan værkstedet er næsten ligemeget hvis ens bil er iorden når den køre der fra igen..

• #4   12. jan 2008 1.
    a. er billigt
    b. er det pæne lokaler med styr på tingen
    2.
    a. regner da med der liger et pr. udstyrs/bil blade
    b. drikke vare (vand/kaffe)
    EVT.
    det værksted vi havde på mit gamle arbejde ( euc næstved pedel tjensten) det var en ældre herre der styret det men der var ingen ting der ikke havde en fast plads og der var altid pænt og rent, det syntes jeg giver et godt indtryk af firmaet..

• #5   12. jan 2008 Kasper P: Selvfølgelig gør det da det.. Kvaje bajer til dig smiley

• #6   12. jan 2008 Morten W : Enig... ikke så meget andet at side til det!

• #7   12. jan 2008 vigtigt at man kan henvende sig et sted når man møder op... så man ikke bare står og glor...

mvh kevin

• #8   12. jan 2008 Hvis der f.eks kommer uventede repeationer eller dele der skal skiftes, vil jeg helst kontaktes at værkstedet inden de gør noget, da det ikk er sikkert man vil ofre det smiley

Og personligt, regner jeg ikke med at der er et venterum på et værksted.. Men hvis det er dæk skifte og sådan, ville det da være meget rart med et rum for sig, hvor man ikke sidder i den værksteds støj der måske er.. Der kunne være et par cafe borde og stole, for man skal jo forhåbentlig ikk sidde der i flere timer smiley

• #9   12. jan 2008 Vi har bare et rigtigt lille skod venterum hos os... men læsestof er altid godt! Sørg for lidt småkager og kaffe... Så er det jo altid rart hvis der ser lidt moderne ude derinde... Pris ville jeg mende 335 kroner plus moms er fair for begge parter alt afhængigh af hvor det ligger self.

Jeg vil så også mene det kan blive svært og at det ikke altid er dig der kan være skyld i forsikelser,,, hvis du fx. for den forkerte del hjem

• #10   12. jan 2008 undskyld mig...
    Men det må du da selv vide?
    altså hvor mange fælge er planen du vilhave hjemme af gangen. regn ud hvad det fylder.
    er det kun dig eller har du nogen ansatte? altså kun dig eller en mere eller 2? du må sku da vide hvor meget du skal have plads til? men nyt firma ville jeg klart lægge så tæt på byen som muligt helst inde i byen om muligt ..

utrolig svært sprgsmål når du ikke fortæller

• #11   12. jan 2008 i vente rum skal der være et par stole og borde
    aviser blade og lignde.
    samt kaffe og koper

betjeningen i top og venlige menesker

så er den vidst hjemme

• #12   12. jan 2008 Du kunne hjælpe med og komme med lidt mere forklaring også hva dine egne forventninger er. Altså er det kæmpe store lokaler, eller ligger det i en bette lokal landby og kun har plads til en enkelt bil. Eller ligger det i midten af københavn hvor du regner med at folk kommer med deres dyrer audi, mercedes osv.

• #13   12. jan 2008 Evt. sms opdatering. Hvis der er uventede ting som Vinkel // siger. Så i kan spare tid og kunden ikke skal bekrymre sig om en stor regning når man kommer efter bilen. Altså så man kender priserne. Og et tidspunkt for afhentning.

• #14   12. jan 2008 Lånebiler.. Det har jeg været ekstremt glad for, når jeg har været på værksted..

• #15   12. jan 2008 Tak for alle jeres imput..

Lidt opdatering..
    Det ligger i Skanderborg.
    Til at starte med ansættes 1 mekaniker til udelukkende at stå for reperationer..
    Jeg selv klarer alt med dæk og fælge..

Lager lokalet er på 350 kvm, så der er rigeligt plads til fælge.. Og skal have en del fælge hjemme da jeg også har online salg, og fælgene bliver BILLIGE..

• #16   12. jan 2008 Hvert fald en god at holde kunderne orinteret om nye dele der skal monteres så det ellers aftalte øger regningens pris, ellers kan kunden ikke opkræves for det udførte da han på intet tidspunkt har givet samtykke dertil..

Lidt kaffe/sodavand ud til venterummet måske, noget at sidde i og så læsestof.

Lånebiler evt

Og så professionalisme.. Jeg ville aldrig sætte nogen af mine biler på et værksted der ikke virket professionelt bare for at spare 1000kr, det kan meget hurtigt blive en dyr fornøjelse at finde et værksted der er så billigt som muligt hvis ikke de aner hva de har med at gøre!

Men alt efter om det er et landsbys værksted end et i en større by så er det jo meget forskelligt hvad folk "forventer"!

• #17   12. jan 2008 Den med lånebil har jeg godt tænkt på..
    Ved med mig selv hvor besværligt det er at skulle undvære sin bil til reperation.

Sidst jeg havde en bil på værksted i forbindelse med klargøring til syn, var en MEGA dårlig oplevelse.. Og det var egentlig det der satte skub i det hele..

De skulle have bilen mandag til gennemgang inden syn..
    Henter den mandag aften og aftaler at de bestiller de dele hjem de skulle broge, og aftaler ny tid til torsdag da de ikke havde tid før.. Fint med mig.. Kan her se på hans computer at torsdag er helt fri, altså ingen kunder er booket ind.. Det var aftalen at bilen var færdig torsdag aften.. Da jeg så kommer for at hente bilen, får jeg afvide at de ikke har nået den, og om de må beholde den til fredag.. Det er de jo så nødtil..
    Fredag over middag ringer mekanikeren så og siger at den ene del ikke passer, og at de skal have den originalt og først kan have den mandag..
    Venter så med at bestille ny tid til delen er kommet hjem..

I weekenden går luftmængdemåleren så i stykker (som var en reklamationssag skiftet hos Alfa) Kontakter dem, og de får bilen ud, og laver så bilen klar til syn på den dag vi aftalte..

Det andet værksted ser ALDRIG nogen af mine biler..

Sådan en oplevelse bør IKKE kunne ske. Det er ekstremt dårlig kundeservice, og noget af det jeg vil kæmpe for at ingen oplever..

Den med at få besked går igen kan jeg se, så den er helt klart noteret..
    INTET som ikke er aftalt, skiftes uden kundens accept..
    Og en sms sendes når bilen er færdig..

Flere input??

• #18   12. jan 2008 Vil mene at du skal tænke dig grundigt om inden du gør noget som helst hvis bekymring over hvordan venteværelset er på top 2 over dine prioriteter.
    Det er hamrende ligegyldigt. Bare kunderne har en stol og ikke skal sidde ude i kulden.

• #19   12. jan 2008 Og umiddelbart vil jeg mene at der er ingen grund til at have fælge på lager. Det sælger man ikke mere af. Næ hellere bestille dem hjem til folk. Det gør stort set alle andre der sælger hjul. Man kan jo have dem fra dag til dag.

• #20   12. jan 2008 kan kun sige at det er lige meget hvor det er i landet hvis det du laver bare er i orden men er det hurtige salg er det da en fordel at lægge et sted hvor der er mange folk men er som regl os meget dyre
    men tænk på de faste udgifter som varme og husleje for jo højere det er jo mere skal du jo tjene og nogle steder er meget dyre at varme op
    og du skal regne med der kan gå op til et til to år før folk har sagt god for dig og din vare før du kommer til at tjene penge så ha økonomien i orden før du starter
    det kostede mig mere en 300000 det først år + investeringer

• #21   13. jan 2008 TYSON: Jeg SKAL da have fælge på lager når jeg skal importere dem direkte fra Italien.. Dem kan jeg jo ikke have fra dag til dag..
    Jeg skal både have salg til private + bil handlere osv..
    Vente rummet er ikke min bekymring nr. 2, men bare lige en af de ting jeg kunne komme i tanke om, og som jeg havde tænkt over hvor vigtig det var..

Kommentér på:
Hvordan skal et værksted være??

Annonce