{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af tyske biler
  • #1   21. dec 2004 Tak for diner oplysninger!

Må man køre den hjem fra tyskland på danske prøveplader???? Ikk noget med at SKULLE transportere den på en vogn eller andet?

Hva mht. Told&*Skat?? (Når du passere grænsen osv..) De krøver jo satans meget!!...(or not?) Eller er pengeopkrævningen noget der kommer efter én efter et stykke tid?

How, how og How..????

• #2   21. dec 2004 Lyder da godt nok så! Thankz.

Kan de snakke engelsk dernede..? smiley
    Hvor købte du din henne i Tyskerlandet?

• #3   21. dec 2004 ok..hehe

Købte du den privat? Ser ellers NIZE ud din vogn..!!

• #4   21. dec 2004 hva måtte du slippe for sådan en 4X4-racer?

• #5   21. dec 2004 JEEZ...lots of money:) Men der kan vist IKKE sættes en eneste finger på den så, virkelig lækker vogn. Misunder dig!!
    Men tak for hjælpen, lækker hjælp.

• #6   21. dec 2004 Danske prøveplader er absolt ikke gyldige i Tyskland! Få sælger til at skaffe tyske engangs-plader, eller kør hjem på hans plader, og send dem til ham bagefter.

• #7   21. dec 2004 tyske engangsplader er dyre, men danske er knap så dyre.. Du kan køre til dk på de tyske plader (hvis synsemblemerne ikke er fræst af), og købe en engangsnummerplade: Du kan også bare træde sømmet i bund og køre hjem på de tyske:)

Men mobile er en god side. Og mht sproget, så er det en god ide at kunne en del tysk, da de har mange slangs for lortespand:(.. Bätlerfarhzeug er et "selvbygger" projekt.. jeg kørte Gast und rast-stelle Rühnen, for at kigge på en blå G40- som han sendte nogle virkelige gode billeder af- Men glemte lige at sige at bilen ikke var færdigmalet på den ene side, og at han havde kørt sine Dietrich kofanger og sideskørt (front og venstre side) af.. Han ringede da vi holdte på rastepladsen for at fortælle at det var et bästler fahrzeuge!!

Men man er ikke lige så uheldig hver gang- Poloen jeg kører i nu har jeg købt af en mor, og hendes datter. De har haft bilen siden ny og kørt alle kilometer i den (mest moderen, da datteren var 3 måneder yngre end mig- og RØVlækker!!) Der var ingen problemer, bilen er perfekt!- og velholdt, datteren havde dog fået en forholdsvis lille bule i døren, men der var også et kraftigt afslag i prisen af den grund:)

Men held og lykke.. Man kan virkelig finde nogle fede biler dernede!

• #8   21. dec 2004 Att Christian :
    Jeg kan hilse og sige at det ikke er lovligt at køre på danske prøveplader i Tyskland, jeg var nede og hente en BMW X5, og fik en bøde lige ved Puttgarden for ikke gyldige plader....

• #9   21. dec 2004 Danske prøveplader i Tyskland er totalt ganz verboten. Men tyske prøveplader som man normalt får på hos en forhandler i Tyskland, dem som Rasmus BB kalder engangs plader, er skam også forbudt i Danmark. Tro mig blev selv taget med sådan et par dengang grænserne var lukket. Man skal hen til KFZ zulassung i Flensborg eller en anden by i Tyskland og have specielle export plader, ellers duer det ikke. Men alle forhandlere i Tyskland har export plader liggende, og så er det bare at smide et depositum og låne dem.

Eller få 7 dages plader på i Tyskland, og så sætte de danske prøveplader på når du når grænsen, sådan plejer jeg at gøre.

• #10   21. dec 2004 PB. Bed forhandleren om at faxe farhzerugsbrief til dig, og så fax det ind til Told & Skat sammen med ansøgningen du kan hente på deres hjemmeside så går der max 8 dage så har du en pris på afgiften.

• #11   21. dec 2004 Lækkert med al de info. !! thankz

• #12   21. dec 2004 Ellers mail til mig hvis du for problemer ;0)

• #13   21. dec 2004 Kan jeg presse ud af jer hvad i så'n ca. måtte slippe for af samlet afgift/udgifter mht. jeres biler hvis de er importeret..?

Prøver at danne mig et billede af omkostningerne så'n ca., da jeg godt ved det er forskelligt alt efter bil osv...

• #14   21. dec 2004 Afgiften er jo forskelligt fra bil til bil. Men udgifter er der ikke de store af. Det er gratis at ansøge om afgift hos Told & Skat. Og pladerne hos forhandleren er også gratis. Kan ikke helt huske hvad det koster at leje danske prøveplader, men det er ikke ret meget. Og så er der selvfølgelig rejsen.

• #15   21. dec 2004 hva skal jeg bruge på tysk, så jeg kan få en forhåndsvurdering af told og skat...? Stelnummer og registreringsattest..?

• #16   21. dec 2004 Egentlig skal du ikke bruge noget fra Told & Skat for at hente en bil hjem, men det er sgu altid rart at kende din afgift inden du hiver den hjem.

Du skal bruge en kopi af registrerings papirene
    (Farhzeugbrief); og dem skal du faxe, eller sende med posten til Told & Skat. Der går 8 dage så har du en pris fra Told & Skat.

• #17   21. dec 2004 P B: Med hensyn til plader skal du tænke på at der jo skal være en ansvarsforsikring på pladerne. Et sæt danske prøveplader dækkes af DK, men selvfølgelig kun i DK. Det samme gælder for tyske. Dette er nok også en af grundende til at der gives store bøder hvis man overtræder disse regler.

Christian: Hvor meget måtte du smide i €? Jeg har selv gang i lignende projekt, men flere af dem jeg har fundet er fakes. Og jeg ved at nogle af de telefonnumre svindlerne opgiver er dyre numre a la 90 numre med voldsomme takster.

• #18   21. dec 2004 PB mht. afgiften, så har folk tidligere sagt at T&S regner med ca. 60% af prisen for tilsvarende hos en dansk forhandler. Det nemmeste er dog at finde det mærke og model man gerne vil have og tjekke T&S's hjemmeside for vurderinger.

• #19   22. dec 2004 Hmm har erfaringer siden 97 og har aldrig hørt det med rust før. Altså at der ikke skulle være tust på biler fra Tyskland.

Kommentér på:
Import af tyske biler

Annonce