{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.642 visninger | Oprettet:

Import af bil på tyske plader {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg kigger på bil i Tyskland. Hvis jeg nu køber en bil privat, som står på plader, kan jeg så køre i den til min adresse i DK og derefter anmelde den til SKAT? Hvad med forsikring på sådan en bil under transporten herop? Og er der andre ting, man skal være opmærksom på i den forbindelse?

Mvh. Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af bil på tyske plader
  • #3   26. jan 2020 # 1, nej har slet ikke fundet en bil endnu. Men det var bare på alle de guides på nettet, der står at en mulighed er at køre bilen hjem på tyske plader, også skal den anmeldes til Skat inden 24 timer. Det var en let måde, men ville bare høre lidt mere om det og særligt forsikring i forbindelse med det. Nu er det Renault Clio 1 eller Twingo 1, som jeg kigger efter og de koster jo bare nogle hundrede euro privat:-)


  • #6   26. jan 2020 når man køber bil privat i tyskland, så kan i aftale at i køre sammen til tyske motorkontoret, men så tager han pladerne på p pladsen ved tyske motorkontor, så skal du ind og hente prøveplader, men de tager altid deres egen plader ..

  • #7   26. jan 2020 Og så kan du kører med tyske prøveplader til grænsen og så købe de danske og kører resten af vejen på

  • #8   26. jan 2020 #7 jeg kørte hele vejen hjem på tyske prøve plader, også til motorkontor efter danske prøveplader smiley

  • #9   26. jan 2020 #8:
    Så er du heldig, for politiet godkender det ikke hvis at de stopper dig i DK.


  • #10   26. jan 2020 #8 det må man altså godt, du har 7 dage til at køre til syn med de tyske prøve plader
    fra FDM
    Er bilen ikke indregistreret, kan du benytte tyske eksportplader til bilen. Du må i op til syv dage lovligt køre med tyske eksportplader i Danmark. Hvis bilen ikke er synet og godkendt, og der ikke er kommet danske nummerplader på bilen inden for de syv dage, må du ikke længere køre i den.
    https://fdm.dk/alt-om-biler/koeb-leasing-salg/find-din-bil/import-hjemtransport-af-bilen


  • #11   26. jan 2020 det hedder så ikke prøve plader, men eksportplader det min fejl smiley

  • #12   26. jan 2020 Trolle P: "Du må som dansk statsborger ikke køre en bil på udenlandske plader i Danmark."

    Det er FORKERT. Du må med fast bopæl/folkeregisteradresse ikke køre med udenlandsk bil i DK. Det er flintrende ligemeget hvad dit statsborgerskab er. Det er bopælen der bestemmer festen.


  • #13   26. jan 2020 Der bliver altså fortalt meget vrøvl her. Gå ind og læs på SKATs hjemmeside.

    Der kan man udfylde en formular hvor man angiver nummerpladen på den tyske bil og det er ikke et krav at det skal være tyske eksport eller prøveplader.

    Det har jeg selv gjort, printede formularen ud og tog den med i bilen.

    I øvrigt købte jeg bilen privat og privat sælger var med på at lade mig køre bilen hjem på hans "personlige" nummerplader. Vi lavede en gentleman agreement om at jeg ville pille plader af i DK og sende dem hjem til ham i Tyskland så han kunne afmelde dem. Selvf overholdt jeg aftalen og alle var glade.

    Så ja, der findes stadig folk som stoler på hinanden og lader dem køre hjem på egne plader ... selvom det er 1000 km.


  • #14   26. jan 2020 jeg kan kun sige held og lykke med at få deres plader med hjem smiley de gør det ikke, hvis de klar over hvad det koster dem, hvis man ikke sender pladerne tilbage.. men jeg har selv hentet bil fra tyskland uden trailer, og det klart nemmeste med en trailer, så kræver det ingen hjerne eller plader, men det er nu ikke hans spørgsmål, men til det spørgsmål han spørger om, så er det et krav ! du skal have tyske eksport eller prøveplader på..

  • #15   26. jan 2020 "men jeg har selv hentet bil fra tyskland uden trailer, og det klart nemmeste med en trailer, så kræver det ingen hjerne eller plader"

    Det er sandt med ingen hjerne og ingen plader,

    men så er det

    PLUS en autotrailer til 2000 kg, PLUS en stor bil som må trække traileren PLUS et Trailerkørekort ... med mindre det er en pisspott man henter smiley


  • #16   26. jan 2020 Godt... men det hele handler om forsikring og hvem der dækker hvad, hvis der sker en ulykke og jeg vil anbefale eksport plader, også fordi det nemmere at planlægge syn og motorkontor i dk, når man har kørt over grænsen smiley det koster ca 120 euro for 7 dage med forsikring + plader.

  • #17   26. jan 2020 Hvorfor købe røde Exportkennzeichen når du kan få gule Kurzzeitkennzeichen som er meget billigere?

  • #18   27. jan 2020 Jeg har importeret flere biler fra Tyskland.
    Sidst for halvandet år siden.
    Jeg har snakket en del med motorkontoret i Padborg som har meget med import/eksport at gøre.
    Reglerne er: Du kan kører på tyske plader i alle EU lande MEN IKKE DANMARK!!!!(hvis du har bopæl i DK) Du kan kører til grænsen og have DK prøveskilte resten af vejen.
    De røde eksportplader er IKKE lovlige i DK!!
    DK prøveskilte dækker forsikringsmæssigt i Tyskland men politiet i Tyskland godkender dem ikke.
    Kun de gule Kurzzeitkennzeichen med MAX 5 dage accepteres i Danmark og kan bruges til og fra værksted og syn!!!
    De kan kun erhverves i Tyskland på deres motorkontorer, at få sælger/tyskkyndig med er en fordel da der er en del papirarbejde ved det da skilte og forsikring er 2 forskellige afdelinger(bemærk åbningstiderne)
    Har man bil/trailer til at hente er det det nemmeste da det bare er at læsse på og kører(hastigheden er dog et minus)

    Det er intet problem at hente en bil i DE og få den på plader i DK, overraskende nemt også med papirarbejdet herhjemme.

    Held og lykke med "projektet" og pas på med min onkels fætters ven har gjort det og det historierne!!!


  • #19   27. jan 2020 Nu koldt vand i blodet tak. Jeg hentede i september måned sidste år min BMW i tyskland, kørte den til danmark, kørte den til og fra syn, og endda på arbejde - alt sammen på de såkaldte ''kurzzeitkennzeichen''. Tyske midlertidige nummerplader, hvor forsikring og det hele står i mit navn. De er gyldige i 5 dage, og det er forsikret und alles. Jeg snakkede også med told og skat ved grænsen, og NEJ det var ikke et problem at køre rundt i dk med dem.

    Til TS, det du gør, er at du kontakter sælger, så får du ham til at lave nogle kurzzeitkennzeichen plader til dig. Det koster 100 euro, og han skal bruge dit pas/kørekort og din addresse. Det henter han for dig, også smider du bare 100 euro oven i prisen. Husk at fortælle skat at du henter en bil i tyskland. Også gør dig selv den tjeneste, at tage kontanter med. Tyskerne er langt bag ud, hvad angår net bank osv.


  • #20   27. jan 2020 Her kan i se de såkaldte kurzzeitkennzeichen plader. De er lovlige i dk. Ellers må i selv fortælle told og skat ved grænsen at de er forkerte på den :))

    profilbillede
  • #21   27. jan 2020 Af alle de vrøvlehistorier der florerer her, så er det altså "Æ Formand" der har mest ret smiley

  • #22   27. jan 2020 Lucas: Det er nøjagtig det samme jeg har skrevet.

  • #23   28. jan 2020 Jeg kørte min 911er hjem på sælgerens nr plader, men den korrekte metode er at købe eksportnummerplader i Tyskland. Disse betales incl en ansvarsforsikring og kan gælde i feks 2-3 uger.

  • #24   28. jan 2020 Det er ikke forkert det #23 siger, men kurzzeitkennzeichen er billiger smiley

  • #25   28. jan 2020 Æ Formand: Jeg fik meget klart fortalt at røde eksport plader IKKE var lovlige i DK, kun de gule kurzzeitkennzeichen med max 5 dage.

  • #26   29. jan 2020 Det passer også meget godt med det jeg har fået fortalt af told og skat Simon - Men det ser ud til, at der er andre i denne tråd, som har haft held med det smiley

Kommentér på:
Import af bil på tyske plader

Annonce