{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.359 visninger | Oprettet:

Christopher F
Christopher F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af veteranbil {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har nu brugt hele aftenen på, at kigge gamle posts omkring veteranbiler, men jeg syntes ikke, at der er noget som dækker mine spørgsmål.

Jeg har simpelthen forelsket mig i Ford Mustang'erne fra midt 60'erne, og jeg kunne godt finde på, at gå hen og købe en som trænger til en kærlig hånd, uden, at man skal have meget forstand på biler.

Det jeg er interesseret i, at høre fra jer som har forstand på det, er hvor mange penge man som regel ender med at fyre af på et sådan projekt, ved godt, at det er meget bredt, bare at kalde det for et projekt, men en ca. pris på hvad man skal regne med, og evt hvad i selv har brugt på jeres veteran?

-Er der nogle ting man skal tage særligt forbehold for når man køber en veteran bil?
-Er det for optimistisk, at købe en veteran bil som den første bil man selv skal istandsætte?
-Hvor tit bruger i jeres veteran bil, dage om året?

Jeg er ikke interesseret i, at høre om forsikringerne til vereran biler. Det er der allerede nok treads om her på siden.

Håber på nogle nyttige svar.

Mvh
Christopher F

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af veteranbil
  • #1   24. jan 2008 ang rust - pladearbejde, sys det er en gd ide med den veteranbil da der kmmer man til at lave mange frskellige steder på bilen men vis du ikk har svejst så meget før sys jeg næsten det er syn at starte med en mustang jeg startede med en taunus. fr ens lære bliver aldrig så gd sm resten

• #2   24. jan 2008 Tja, det tal du får dig sjusset frem til, skal du gange med to - så hænger det nok meget godt sammen.

Udover, at det er dyrt, skal du også have forstand på at svejse, skrue og pille i biler. Ellers bliver det aldrig godt. Du skal have noget godt værktøj, og et sted at være med bilen.

Jeg bruger min gamle Celica måske 20-30 dage om året, når solen skinner og det er varmt smiley Men det ER dejligt, at have en gammel bil (også selvom, den ikke er veteran endnu!) som man selv har lavet.

• Bue K
    Bue K Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 118
    #3   24. jan 2008 Jeg har fået folk til at lave min, dog i polen. Det render ca. sammen til en 55k i sidste ende. Dog har jeg ikke fået et sikkert tal endnu. Så står stadig lidt usikkert, men i den omegn.

GT'en skal have den helt store omgang. ALT rust bliver pudset ned over det hele, samt der bliver lavet plade arbejde, og så får bilen en ny omgang grunder, samt helt ny lakering. Alle chrom dele bliver omforchromede (og reparede hvis deter nødvendigt) Derudover får den en helt ny komplet læder kabine. (Derudover er der ikke så mange andre ting jeg kan huske)

• #4   24. jan 2008 Christopher F

Nu kan jeg se at drengene klare alt det hårde arbejde såååå jeg tager forsikringen !!

Der er jo mange forskellige måder at forsikre veteran biler på !!

Selv har jeg mine forsikret så de må køre i sommer halvåret !! Prisen på det er 700 kr for den sorte og 400 for den brune (kig evt i profil) ! MEN der er jo det ved det at du skal ha en brugsbil ved siden af !! MEN ring til et af de 2 veteran selskaber sååååå får du alle detaljer !! hvis du vil ha tlf nr siger du bare til såååå skal du få skal du ;O)

• #5   24. jan 2008 tjaaa. man kan være heldig.. købte en bobbel fra 64.. den har de sidste 4 år kørt 500 km - inkl en tur fra Jelling... har lige fået den synet.. INGEN ANMÆRKNINGER... det eneste jeg i de fire år har skiftet er et batteri...

MEN - når du er færdig med at ordne rust så HUSK en extrem undervognsbehandling!!! både inde og ude.. SUVO har gode produkter til ældre biler og undervongs-centeret i vandel eller Herning er bare grundige... Jeg ofrer en frisk gang SUVO på min bobbel en gang hvert tredie år (når nu den KUN kører om sommeren) og det er baaaaare guld værd.

• #6   24. jan 2008 Hej,
    Mange tak for svarene, det kunne være, at man skulle overveje et svejserkursus før man begynder, at eksperimentere.
    Jeg har også kigget lidt på Dodge Charger'eren, hvor svært er det, at skaffe dele til disse biler?

Mvh Christopher Friis

• #7   24. jan 2008 .. .gå ind på www.ebay.de find en magentil i Tüskland... så har du en rustfri reservedelsbil... du kan også med fordel hente en dodge charger i tüskland.. afgiften er minimal på veteraner.. mener faktisk den er helt nede på 30% - men... det skal du nok lige tjekke op på.

Kommentér på:
Køb af veteranbil

Annonce