2.629 visninger
|
Oprettet:
Totalskadet bil, forskring penge???? {{forumTopicSubject}}
En af mine venners bil blev totalskadet i november sidste år, forskringmanden var ude og kigge på bilen og vurderede den til totalskadet. Men min ven har ikke set en krone, han har ringet flere gange til forskringselskabet men de bliver ved med at sige at checken skal nok komme.
Er der ikke et eller andet regel om at hvis man ikke modtager penge indenfor en måned så er der renter på beløbet, eller noget i den retning? Hvad skal han gøre for at få pengene? Håber nogen kan hjælpe.
God weekend
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 25
maj 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 71
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 1.104
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 250
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 725
har han kun ansvar, og det er et andet selskab der skal betale, kan det tage noget tid..
jun 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 22
Men jeg har hørt at fra den dato taksator dømmer bilen totalskadet må der max gå en måned så skal pengene være på kontoen, ellers skal de betale renter på beløbet.
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 1.104
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 725
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
Men hvis der er tale om et større beløb bør han tage kontakt til en advokat og få ham til at rådgive om sagen, koster ikke en hel masse, og han får samtidig et overslag på en evt. pris for at den pågældende advokat tager sagen, hvis altså han har en sag.. Lyder underligt at beløbet bliver tilbageholdt over så lang en periode..
Var det en solo ulykke eller hvordan blev bilen total skadet? Hvis andre personer/biler er involveret i sagen kan det godt tage lidt tid med sagsbehandlingen, ved jeg af personligerfaring med min coupe da der blev udøvet hærværk mod denne.. Politi og forsikringsselskaber arbejder ikke hele tiden lige godt sammen..
Men hvis taksator har set på bilen og har lavet hans rapport burde de udbetale med det samme, normal rutine.. Også selvom en anden er skyld i uheldet, da de altid senere når den politimæssige del af sagen er gennemført kan søge regras mod personen eller personerne..
Bed ham ringe til dem igen mandag morgen, han har krav på minimum at få en grund til hvorfor beløbet endnu ikke er blevet indbetalt nemlig.. Sagen må have et journalnr.? Udfra det kan han hurtigt få oplyst hvilken del af sagen der mangler jo ved at ringe ind og forhører sig..
Totalskadet bil, forskring penge????