{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.629 visninger | Oprettet:

Totalskadet bil, forskring penge???? {{forumTopicSubject}}

En af mine venners bil blev totalskadet i november sidste år, forskringmanden var ude og kigge på bilen og vurderede den til totalskadet. Men min ven har ikke set en krone, han har ringet flere gange til forskringselskabet men de bliver ved med at sige at checken skal nok komme.
Er der ikke et eller andet regel om at hvis man ikke modtager penge indenfor en måned så er der renter på beløbet, eller noget i den retning? Hvad skal han gøre for at få pengene? Håber nogen kan hjælpe.
God weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Totalskadet bil, forskring penge????
  • #1   25. jan 2008 Prøv at tage kontakt til FDM's juridiske afdeling..

• #2   25. jan 2008 Hvilket selskab er det ?

• #3   25. jan 2008 lyder underligt, når den bliver dømt totalskadet kommer der en taksator, så kigge han på bilen og i aftaler en pris, så får man noget papir man skal underskive, og ca 10 dage efter har man næsten + på sin konto smiley

• #4   25. jan 2008 MA M, det er sq ikk altid de er så hurtige forsikrings selskaber, kæmper li pt. selv med mit, pga. de ikk vil erstatte ting der blev stjålet ved et indbrud,

• #5   25. jan 2008 har han kasko på bilen, så skal den betale..

har han kun ansvar, og det er et andet selskab der skal betale, kan det tage noget tid..

• #6   25. jan 2008 Han havde kun ansvar, taksator har været ude og kigge på bilen, og ringet derefter til min ven og sagde hvad han kunne få for den, det er ALKA forsikring, både min ven og ham den anden havde / har ALKA.
    Men jeg har hørt at fra den dato taksator dømmer bilen totalskadet må der max gå en måned så skal pengene være på kontoen, ellers skal de betale renter på beløbet.

• #7   25. jan 2008 har selv alka, der gik 10 fra taksator havde kigget på den? men de er mega langsomme der inde, da jeg blev kørt væk i ambulance skulle jeg ringe til dem og høre om jeg måtte fjerne bilen, fordi den stod til fare for andre efter 30 min gad jeg ikke mere!!!

• #8   25. jan 2008 når det er ansvars skader er der sq altid bøvl med dem, der skal de være 100 % på skylds spørgsmål, bare ring og ryg taksatoren..

• #9   25. jan 2008 Der får han kun hjælp fra hvis han er medlem af FDM..

Men hvis der er tale om et større beløb bør han tage kontakt til en advokat og få ham til at rådgive om sagen, koster ikke en hel masse, og han får samtidig et overslag på en evt. pris for at den pågældende advokat tager sagen, hvis altså han har en sag.. Lyder underligt at beløbet bliver tilbageholdt over så lang en periode..
    Var det en solo ulykke eller hvordan blev bilen total skadet? Hvis andre personer/biler er involveret i sagen kan det godt tage lidt tid med sagsbehandlingen, ved jeg af personligerfaring med min coupe da der blev udøvet hærværk mod denne.. Politi og forsikringsselskaber arbejder ikke hele tiden lige godt sammen..

Men hvis taksator har set på bilen og har lavet hans rapport burde de udbetale med det samme, normal rutine.. Også selvom en anden er skyld i uheldet, da de altid senere når den politimæssige del af sagen er gennemført kan søge regras mod personen eller personerne..

Bed ham ringe til dem igen mandag morgen, han har krav på minimum at få en grund til hvorfor beløbet endnu ikke er blevet indbetalt nemlig.. Sagen må have et journalnr.? Udfra det kan han hurtigt få oplyst hvilken del af sagen der mangler jo ved at ringe ind og forhører sig..

Kommentér på:
Totalskadet bil, forskring penge????

Annonce