{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.837 visninger | Oprettet:

Fabriksny bil billig.. Hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er lidt på udkig efter en ny bil. Jeg har kigget meget på de billige biler, med tilhørende billig forsikring der tilbydes nu rundt omkring.
Jeg har brug for en lille, billig, økonomisk bil.

Det jeg søger fra jer, er blandt andet førstehåndserfaring med de nævnte biler, og eventuelle erfaringer med disse køb of financieringstilbud, som er givet af disse fabrikanter.

Bilerne jeg har kig på er i prisklassen omkring de 100.000,-kr.

Toyota Aygo. Har forsikringstilbud til nybilister, til en nogenlunde pris, men ikke billig.

Peugeot 107. Ved ikke om de tilbyder særlig forsikring. Men har kørt i en i sommers, og dejlig lille 3 cylindret bil.

Citroen C1
Flot design, men kender ikke til deres tilbud.

Kia Picanto
Faktisk en fin lille bil, af hvad den ser ud, og hvad anmeldelser angår. De har et rigtig fint tilbud på bil og forsikring. 11.000,-kr for 3 års kaskoforsikring ALT inkl.
Har dog aldrig kørt i en Kia.

Chevrolet Matiz.
Godt tilbud, på bil og forsikring. Men virker håbløst forældet.

Ford Ka
Ja, billig men egentlig gammel bil.

Fiat Panda
Billig, gode anmeldelser, men lidt for Suzuki Wagon-R agtig.

Jeg har selvfølgelig i sinde at prøve samtlige, men vil gerne høres jeres kommentarer på disse biler, og disse "billige" handler.

Overvejer dette, da jeg skal flytte til KBH i forbindelse og vil gerne have et pålideligt og billigt ny køretøj.

På forhånd tak

Daniel Andrew Lowe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fabriksny bil billig.. Hvilken ?
  • #1   11. feb 2008 Glemte:

    Hyundai Atos.
    Virker også håbløs gammel.


  • #2   11. feb 2008 Hah.. hej Daniel smiley
    Kim fra Tweak her


  • #3   11. feb 2008 Hvorfor ikk en Hyundai Getz? De går sku stort set aldrig i stykker..

  • #4   11. feb 2008 Kan kun anbefale en Panda, men hvis det slet ikke er din smag så måske en Kia Picanto? I den prisklasse er det vist de to bedste bud;o)

  • #5   11. feb 2008 Jamen goddag Kim.

    Længe siden du gamle smiley

    Kasper:
    Det var også en mulighed. Den er bare det lidt dyrere, og tilbyder egentlig ikke noget jeg har brug for.

    Mike:
    206 Hdi, er over mit budget.


  • #6   11. feb 2008 Ved godt at den er dyrere end du foreslår, men: Suzuki swift 1,3

  • #7   11. feb 2008 Ville hvert fald glemme den Hyundai Atos først, håbløs forældet i forhold til du kan få en ny getz til omkring de samme penge.

    Kia tilbyder 7års garanti jo, har en veninde der har en picanto som lovpriser den til skyerne, har aldrig selv personlig kørt i sådan en dog. Skulle jeg vælge en Kia idag tog jeg en Ceed.

    Har du prøvet at snakke forsikring med ALKA hvis du tager respekt for fart kurset?


  • #8   11. feb 2008 toyota: dyr i reservedele

    ikk en fransk bil der er mange mandagsbiler blandt de nye

    picantoen: en god lille bil pæn og der er ikke lige så mange fejl som den gamle årgang

    matizen :meget lille bil

    ford ka er forældet kører stadig med stødstangs motor

    fiaten ser lidt sjov ud


  • #9   11. feb 2008 Som du kan se, valgte jeg Aygo, da jeg stod i samme situation som dig.

    Det gjorde jeg fordi:

    Toyota´s brand = god gensalgsværdi
    3 års garanti
    Billigste bil i DK at eje (ifølge FDM, regnet ud over 3 år. Her er Aygo også billigere end 107/C1)
    Pris - jeg fik det bedste tilbud hos Toyota, og der er meget udstyr i den modelvariant jeg valgte.
    Design - det er subjektivt, men jeg synes Aygo er pænest.


  • #10   11. feb 2008 ka, med ford forsikring så får de det vist ikke meget billigere ;O) der findes mange sjove muligheder med en KA .. den har faktisk rigitg gode kører egenskaber, styre som en lille gokart .. ka blive ret fræk at se på, med få enkelte ting ;O)

  • #11   11. feb 2008 ville tage KIA'en du får nok mere for pengene end med nogen af de tre på samme platform (Aygo, C1 og 107)

    ellers så skal du ikke længere op end omkring 120k for en corsa men deres forsikrings tilbud er ikke lige så godt. men det er en bil der er klasser over de nævnte..


  • #12   11. feb 2008 Christian G : / år er kun for cee'd.

    Men ellers kan jeg som KIA og Audi teknisk rådgiver godt stå inde for KIA valget. Økonomist lille fin bil med gennemprøvet teknik. Men vælge en med noget udstyr. Det vil du ikke fortryde..


  • #13   11. feb 2008 Ah my bad MB smiley



  • #14   11. feb 2008 hva med en mazda 2 ?

  • #15   11. feb 2008 Set ud fra et økonomisk synspunkt havde jeg valgt en Ford Ka. Den kan købes lige pt. for 89.999kr hos os fabriksny, og koster ikke mange kroner at holde kørende - hverken i forsikring, service eller vedligehold. Der er Ka'en noget af det billigste.

    Skulle jeg vælge havde jeg taget pandaen eller picanto. Begge kan fås til under 100.000kr med ESP som standard. Pandaen har den bedste motor men kia'en har bedst plads ved førersæderne.

    Leveringssituationen taler for en Ka eller Panda, da der er masser på lager af disse i DK. Picanto, 107, C1 & Aygo er der alle op til 6 måneders leveringstid på lige pt.

    Jeg håber dette kunne hjælpe en smule

    - Henrik


  • #16   11. feb 2008 Mikkel Meier:
    Dejlig bil, men for dyr smiley

    Christian:
    Atos har jeg også glemt stortset fra starten. Virker bare gammel.
    Vil meget gerne kigge nærmere på den Picanto. Ceed er lækker, men for dyr.

    Har kigget på det kursus fra Alka. Det var også en mulighed. Min Mercedes er MEGET dyr i forsikring nu, så derfor overvejer jeg som sagt disse muligheder.

    kasper B:
    Ved godt at Toyota er dyr i reservedele, men ved ikke om det er relevant. Jeg har garanti, og regner ikke med at beholde den længere end det, før den alligevel skal skiftes ud.

    Kasper S:
    Dejligt at høre. Jeg vil også forbi en Toyota forhandler og høre hvad de kan tilbyde. Har prøvet en Aygo, og det er en dejlig lille bil. Føles velkonstrueret.

    Jesper D:
    Enig at Ka, kan se fræk d. Det virker bare lidt fjollet for mig at købe en ny bil, der egentlig har en del år på bagen efterhånden.

    Hergeir V:
    Kia frister bestemt også.
    Havde jeg økonomien til det, så havde jeg også overvejet klassen over disse, men hey, man må jo helst se sig realistisk fra start smiley


  • #17   11. feb 2008 kan anbefale en Hyundai Getz...

    min kæreste har en og den går altså bare godt... den har snart kørt 75k km og der har intet været... lydløs og rigtig god køre komfort til prisen og så er den sgu ret rummelig også... kan nemt sidde 4 fuldvoksne "knægte" i sådan en


  • #18   11. feb 2008 sorry... havde ikk læst hele din tråd... denne er nok for dyr til din økonomi så

  • #19   11. feb 2008 Opel Corsa 1.0 koster 120.000kr, men det er måske for dyrt ?

  • #20   11. feb 2008 MB GA:
    Rart at høre fra fagmand, at du kan stå inde for Kia. De lader også til at have kommet ret langt i forhold til kvalitet kontra pris.

    Jeppe:
    Igen, for dyr desværre.

    Henrik:
    Ka, ville nok være det aller billigste alternativ, men ikke meget taler for Ka udover pris. For 10.000,-kr ekstra, lader det bare til at man kommer ret langt iforhold til.

    Leveringstiden er ikke det store problem. Jeg har ikke desideret travlt smiley




    I skal alle have tak for jeres svar hidtil. De er yderst behjælpsomme smiley


  • #21   11. feb 2008 Daniel.. du skulle lige have været et par mdr hurtigere ude, så kunne du have købt min.. yderst økonomisk, billig forsikring og nem at parkere i kbh centrum.. eller sådan noget..

  • #22   11. feb 2008 Ville også sige Corsa, hvis den kan presses ind i budgettet smiley

  • #23   11. feb 2008 Swiiift:)

  • #24   11. feb 2008 Hehe Kim..
    Jamen der er sket meget siden sidst. Du har simpelthen været ejer af en Skyline ?
    Nogen har det nemt med finanserne smiley


  • #25   11. feb 2008 Daniel Andrew L : Havde du spurgt mig for 3 år siden havde jeg ikke kunne. Men det kan jeg helt sikkert nu.. KIA er kommet rigtigt langt og de satser hårdt og bruger også mange penge på det..
    De nye modeller fra Kia, cee'd, Picanto, Carnival og den nye Sportage har virkeligt rygget på marked og fremtiden lover godt..

    Troede aldrig at jeg skulle kunne sige det. Men jeg kunne godt finde på at købe en KIA nu.. (sagt af en VW mand) ;o)


  • #26   11. feb 2008 Swift er en lækker bil imh.. men den får man da ikke for 100k?
    Hvis jeg skulle vælge blev det en C1


  • #27   11. feb 2008 Daniel.. jeg har den skam stadig. Fandt ud af at jeg hellere ville lave den lidt om.

  • #28   11. feb 2008 Corsa, ville jeg ønske at jeg havde råd til. Men jeg vil hellere spare det, og få en stadig fin lille bil til det mindre. Jeg kender mig selv, ellers går jeg amok med tilbehør og andet. Det er en skrue uden ende smiley

    MG GA:
    Det sætter jeg pris på. Jeg vil helt sikkert holde Kia´en i mit kortspil. De har nemlig en rigtig god deal, på det hele. Det gør det jo ikke ligefrem dårligere.

    Kim:
    C1 er også fin, men skal lige høre hvad de har at tilbyde.
    Skal jo flytte til KBH, for at starte på Politiskolen så man må jo spare hvor man kan smiley


  • #29   11. feb 2008 Har en veninde der er ved politiet som også lige har købt en C1. Så kan I lave en klub smiley

  • #30   11. feb 2008 Charlotte.

    Lidt en ynkelig klub, synes du ikke ? smiley høhø


  • #31   11. feb 2008 Daniel---> en smule hi hi.

  • #32   11. feb 2008 havde budgettet været på 40.000 mere havde jeg uden tvivl valgt fiat 500 smiley Den er bare så lækker den vogn. Var nede og prøve dem i sidste uge hos Fiat importøren.

    Prøvede i samme omgang også en 107'er - den blev jeg godt nok skuffet over. Eneste jeg lige kunne sige positivt om den var den lidt sjove motorlyd smiley


  • #35   12. feb 2008 Jesper P> er colten ikke lidt dyrere igen? omkring corsa priserne?

    ellers så kan jeg bare sige at vi startede ud med at se på aygo og de andre små f.eks chevrolet med den rigtig gode forikring.... (det var mai juni 07) da var er ikke gode forsikrings tilbud på f.eks kia osv.. men vi endte sp med at istedet for at købe en billig bil til 100-110k gav vi 143.000 for vores corsa som så også har en masse udstyr, og det er vi kun glade for i dag, for det er en bil i forhold til de mindre der føles mere som noget blik dåse. synes det er utroligt at der r så stor forskel på de 20k


  • #37   12. feb 2008 Giv lidt mere og køb den nye fiat 500... den er super fed og kan gejles for vildt...

  • #38   12. feb 2008 http://www.fiat500.com/dk/

  • #39   12. feb 2008 Kan varmt anbefale en kia picanto, hun har haft en se i album http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15931
    den var godt nok fin og køre i.
    men var jeg dig ville jeg finde en brugt model i diesel, der er udemærket træk i den og fin økonomi.
    1.1 ex benzin kunne højst køre 16 km/l (er opgivet til 20.9 km/l) med 160 konstant på motorvej kørte den ca 11km/l.
    men der er mange der opgiver for høje tal i salgsøjemed.


  • #40   12. feb 2008 Auditosserne A:

    Det lyder ikke så godt med økonomien. Kan godt forstå de 11km/l ved 160, da det jo også er at stresse den lille motor ved den hastighed konstant.
    Men at du ikke kunne få mere end 16 km/l ud af den, kan jeg ikke forstå. Var det dit gennemsnitlige forbrug, eller var det simpelthen max ?


  • #41   12. feb 2008 Det var MAX....desværre
    Men har læst at der er en del fabrikanter der opgiver for høje tal vedr. benzin økonomi så synes det er fint du og andre laver foresprøgsler et sted som her


Kommentér på:
Fabriksny bil billig.. Hvilken ?

Annonce