{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Peugeot 206 årg. 2002 {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nyligt købt en 206'er fra 2002, og har fundet et par ting, som går mig en smule på bollerne:

1) Instrumentbrædtet knirker og rasler ret meget, når der køres på ujævn vej, eller når bilen "sejtrækker". Jeg har prøvet (med hjælp fra passager) et trykke på instrumentbrædtet forskellige steder, for at finde den del der knirker, men uden held. Det lyder som om det kommer helt fremme ved forruden..

2) Når håndbremsen er trukket, så knirker bilen ret meget fra bagenden, ved ind- og udstigning (eller hvis man giver bilen et rusk). Desuden knirker bilen af og til fra bagenden, når man slipper driftsbremsen eks. i et lyskryds. Affjedringen samt bremser virker upåklageligt - dog "hyler" bremserne, hvilket tyder på slidte bremseklodser/bakker.

3) Bilen har af og til svært ved at komme i bak-gear. Jeg kan mærke på gear-skiftet, at den ikke "falder i hak", og hvis jeg slipper koblingen lidt, så kommer der en grim "rrrrrr" lyd. Hvis jeg så går i frigear, slipper koblingen og går i bak-gear igen, så er problemet som regel væk.

Bilforhandleren siger at disse ting er normale for en 206'er af denne årgang, men jeg har aldrig oplevet andre 206'ere gøre dette (kørte et par forskellige til kørekort samt køreteknisk) :-|

Jeg er ret noob hvad biler angår, så jeg håber på lidt seriøs og brugbar feedback :-]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Peugeot 206 årg. 2002
  • #1   23. feb 2008 1) det gør de fleste 206'er

    2)evt. defekt bagbro, hælder baghjulene ind af for oven?

    3) Tror det er meget normalt, gjorde min GTi'er også

    ellers hi-speed.dk eller psaforum.dk


  • #2   23. feb 2008 ja...

    1 & 3 er ganske almindeligt på en 206 ..

    syntes jeg har oplevet, at biler hvor bakgearet sidder under 5 gear; de biler har ofte problemer med bakgearet...


  • #3   23. feb 2008 Takker for Jeres kommentarer til 1 & 3. Jeg vil engang ved lejlighed splitte instrumentbrædtet ad, og samle det igen på en knirkefri måde - hehe smiley

    Per: Jeg kan ikke se at baghjulene hælder... Kan knirkeriet skylder slidte bremsekloder? Burde jeg måske få knirkeriet undersøgt nærmere af 3. part?


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Peugeot 206 årg. 2002

Annonce