Bremser larmer - Mazda 626 {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Har lige købt en mazdmazda 626 fra '92 idag.. der er et kæmpe problem. Når jeg bremser - ikke i høj fart, men lav - så larmer det usigelig meget fra et eller flere af hjulene. Ikke en hvinende lyd, men mere virkelig høj og dyb. Er overbevist om det ikke skyldes fugt på bremsedelene, da det åbenbart er et vedvarende problem. MEN! Hvad f..... er det så?
Bremserne virker rigtig godt ellers, og den skævbremser ikke.
Måske det her skulle nævnes, at da jeg kørte hjem i den, begyndte det pludselig at ryste og ruske voldsomt i rattet. Stoppede bilen og prøvede igen.. det problem gentog sig et par gange, men så ophørte det, og de næste 180 km var der ingen problemer med det. Kan det være noget relateret til larmen når jeg bremser? Eller hvad kan det være?
Husk.. bremser i høj fart.. ingen støj... ikke før hastigheden er lav og bilen bliver bragt til standsning.
Nogen der har nogle ideer?
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Jo hurtigere du kører, jo hurtigere "glider" ujævnheder i bremse-delene hen over hinanden, og jo mindre bemærker man dem.
dec 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 396
Min bil har også haft rystet godt i rettet når man bremsede = skæve skiver
og den har haft en pive lyd når man kørte/bremsede og havde en rigtig uendelig lyd når man drejede.
Jeg har så lige fået smidt nye skiver + klodser på idag, og alle mine problemer er væk.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 48 Svar: 94
Bremser larmer - Mazda 626